Verjaardagsfeest tips gevraagd! Meisje 5 jaar!

Noelle wordt volgende week 5 jaar. In Januari willen we haar kinderfeestje houden voor een aantal vriendinnetjes. Het wordt dus een meidenfeestje. Ik wil het graag nog thuis houden maar wat is nou allemaal leuk om te doen in die paar uur? Ik heb het internet al afgestruind maar zie door de bomen het bos niet meer! De planning is zaterdagmiddag van 13.30-17.30. Wil sowieso frietjes eten voordat ze naar huis gaan dan hebben we al een half uur gevuld :angel: Hoe zag bij jullie het verjaardagsfeestje eruit?

Iets knutselen valt altijd wel in de smaak. Wij hadden een prinsessenthema: Allemaal verkleed als prinses komen, cadeautjes uitpakken & zelf spelen, cakejes versieren en een prinsessencanvas geschilderd. Het duurde ongeveer 2,5 uur.

4 uur klinkt wel lang.

In januari wordt onze oudste 5, en geeft dan voor het eerst zijn feestje.

Er komen 4 kinderen, meteen na school. 2 daarvan zitten niet op zijn school, dus die zijn er waarschijnlijk pas tegen 4 uur.

Dan eerst cake versieren en cadeautjes geven, poosje spelen en knutselen, om half 6 patat of pannenkoeken eten, en om 6 uur allemaal weer thuisbrengen. Dus max 2,5 uur, dat vind ik lang zat.

Ik denk dat ze maskers gaan maken. Voor meisjes kun je op internet iets zoeken wat zij echt leuk zullen vinden om te maken.

4 uur is idd wel lang.



Wij hebben de eerste kinderfeestjes meestal max 3 uur gevierd.



Mies zijn feestje afgelopen augustus was op donderdagmiddag na school… dus van 15.00 tot 18.00 uur.



Thuiskomen, eerst cupcakes eten die ze zelf mochten versieren, stond van alles op tafel en ook 2 spuitzakjes gevuld met slagroom en 1 met botercreme… wat drinken en toen was het al met al wel al 15.30 geweest. Toen deden we cadeautjes verstoppertje… Mies moest in de keuken wachten en de gasten mochten hun cadeautje verstoppen in huis… (behalve op zolder) Toen werd Mies geroepen en mocht hij zoeken… daarna uitpakken en hup het was 16.00 uur.

Toen had ik nog canvas schilderijtjes van 15x15 cm met dik puntige stiften, ze mochten daar op tekenen en ook met glitterlijm aan de slag, dit leverde mooie kunstwerkjes op. Tegen 16.20 wilden ze gewoon lekker spelen, zeker op die leeftijd. Daar had ik uit ervaring rekening mee gehouden, dus dat mocht ook… gewoon spelen met het speelgoed in huis, een spelletje twister wilden er 3 doen en 2 anderen wilden graag even tv kijken… mocht ook allemaal… rond 17.00 uur de frietpan aangezet en rond 17.15 zaten we aan tafel… tafel friet. Tafelzeil op tafel (wegwerp) klodders mayo op tafel en de friet in het midden. Mini frikandelletjes erbij en appelmoes en klaar. Rond 17.35 waren ze klaar en kregen ze nog een danoontje… dan nog een kwartiertje spelen en ze werden opgehaald.



echt, 3 uur is langggg zat. Ze zijn nog enorm spring in het velderig op die leeftijd en stuiteren je huis door… :mrgreen:



Oja… het was volgens de deelnemers het leukste feestje ooit (dat roepen ze volgens mij op elk feestje)

plan niet teveel, op die leeftijd heeft dat geen zin.



bij Elize was het verjaardagsfeestje van 12.30 tot 15.30.

eerste broodjes knakworst/pannenkoeken gegeten. daarna de cadeautjes uitgepakt. toen wilden ze spelen, verstoppertje gedaan. toen wat gedronken met een cakeje en rapunzel gekeken. daarna nog wat gespeeld en was het alweer tijd!

ik vind 3 uur echt lang genoeg.



in januari houdt Elize weer haar kinderfeestje en houdt ik weer drie uur aan. dit keer komen er 5 kindjes en we beginnen met broodjes knakworst/pannenkoeken.

dat verstoppen van de cadeautjes vind ik een erg leuk idee cella! die gaan we dan ook doen. daarna nog wat knutselen, iets van een fotolijst versieren. ze willen vast nog wel spelen of spelletjes doen. dan nog wat drinken met wat lekkers en dan is de middag bijna om.

dit jaar helpt mijn man ook mee, vorig jaar alleen gedaan met 5 kindjes. best pittig, nu met 6 kindjes toch een beetje extra hulp.

Ook leuk:

  • de dames mooi laten verkleden (je kunt ze ook al verkleed laten komen)
  • een eigen kroon laten maken en/of sieraden knutselen
  • nageltjes lakken wie wil
  • foto maken van alle prinsessen samen



    de foto is leuk om later thuis te sturen (echte post met hun naam erop vinden ze hier erg leuk) of snel tijdens het feestje afdrukken en in een goedkoop lijstje stoppen. lijstje kun je ze evt. ook nog laten versieren.



    hier ook altijd een hit: ouderwets nibbits rijgen aan een dropveter.

    of je eigen cakeje versieren, kan ook goed in prinsessenthema met alle glazuur en snoep-spullen in het bakschap van de gemiddelde supermarkt of bij hema of jamin.



    stop-dans op K3 muziek



    tijd houden voor lekker vrij spelen (en wellicht een prinsessenfilm op dvd achter de hand voor het laatste half uur)

Bij mijn dochter was haar feetje voor haaf 5e verjaardag op een vrijdag van 12.15 uur tot kwart over 3. Eerst liepen we naar huis, eenmaal thuis kado’s geven en pannenkoeken eten. Rond een uur of 1 gingen ze spelen en ruimden wij de tafel op en legden de spullen neer voor het versieren van vliegers. Vliegers hadden we incl. versierspullen via internet besteld. Daarna vliegers versieren, daar waren ze iets van een kwartier mee zoet, een paar kinderen zetten er een paar streepjes en waren er toen klaar mee en gingen spelen, het merendeel was na een kwartier er klaar mee, een paar diehards gingen daarna nog rustig 10 minuten door. Weer spelen. Op gegeven moment taart eten en wat drinken en liedje zingen. vervolgens weer spelen. Ik weet niet meer of we toen nog wat hadden gedaan. Had wel wat spelletjes achter de hand. Jaar erop weer van school naar huis lopen, cadeau verstoppen (zijn ze ook kwartiertje mee bezig) en pannenkoeken eten, toen hebben we tasjes en cupcakejes versierd en schilderijtjes gemaakt, taart eten, spelen en aan het eind voor de tv chippies eten.

Beide partijtjes had ik nog wat backupspelletjes voor het geval ze iets niet leuk zouden vinden, zoals koekhappen, blikkie werpen en zo. Mijn dochter heeft bij een vriendinnetje die ook in januari jarig is, op haar partijtje marshmallows geroosterd boven een vuurkorf in de tuin, vond ze ook erg leuk.



Mijn advies:

Maak je feestje korter, 4 uur is erg lang, mijn dochter was bij haar beide feestje na 3 uur op en klaar. Maak voor jezelf een programma/planning wat je wil doen en kijk daarbij ook naar de kinderen die er komen. Mijn ervaring is dat na een kwartier, 20 minuten de meeste wel weer wat anders willen doen of willen spelen. Hou wat dingen achter de hand. Zorg voor wat tijd en ruimte om te spelen. Go with the flow, willen ze een half uur met iets bezig zijn, laat ze.

Ik zou inderdaad ook voor max. 3 uur gaan, lijkt me lang genoeg. :slight_smile:



Pannenkoeken vind ik ook een leuk idee ipv patat of poffertjes. :slight_smile: Verder wil ik hier ook dingen als cupcake en fotolijstje versieren en prinsessenfilm kijken ed gaan doen op J.'s feestje als ze vijf wordt.

Ook hier een kinderfeestje van ongeveer 3 uur voor de eerste verjaardag.



Het gemakkelijkste is om een thema te kiezen, voor onze zoon zijn vijfde verjaardag (hij is inmiddels 8 dus ik moet even diep graven in mijn geheugen) hadden we een cowboy feestje.

Eerst thuis snoepjes met drinken en een spelletje om de cadeautjes uit te pakken. Ik had net zoveel ballonnen opgeblazen als er kinderen waren, in iedere ballon een naam van een van de gasten. Mijn zoon prikte de eerste ballon lek en de naam die daarin zat die mocht het cadeau geven, hij mocht dan de volgende ballon doorprikken. De laatste gast prikte een lege ballon door.

Daarna “paardrijden” op een bezemsteel, schieten met waterpistooltjes en een soort ezeltje prik met een cowboy-hoed.

Vervolgens een speurtocht aan de hand van foto’s door de wijk (langs diverse speeltuintjes zodat ze zich even kunnen uitleven. Onderweg had ik goud (beschilderde stenen) verstopt met hun namen erop. Als iedereen het goudstuk had dan was er een beloning: frietjes!

Wat dacht je van een muziek CDtje maken…?



Probeer op een kvd of zo wat muziek intrumentjes te lenen.

Samen een liedje zingen met muziek, de kids zelf een cd hoesje laten inkleuren, en mee naar huis nemen ??



Idee van cell is ook erg leuk, friettafel…:thumbup:



en idd, niet te veel plannen,

de kids zeker op deze leeftijd gaan toch altijd hun eigen weg…

Als ze maar lekker kunnen ravotten…



Hier maak ik de slaapkamers altijd goed leeg, en de mijne op slot…

:angel:



Hier ook gewoon 3 uurtjes trouwens… lang genoeg… :lol: