ooow ik word gek!!! :silenced:
hubbie en ik zijn al enige tijd aan het bedenken wat we onze kleine meiden gaan geven voor hun verjaardag…
Marit word 3 jaar…Is eigenlijk juist gecharmeerd van het computer gebeuren. Ze weet haar weg al goed te vinden op 1 van onze laptops (Magic Desktop van JimJam )…Hier mag ze elke dag een half uurtje op, maar het liefst zit ze de hele dag achter dat ding…Nu word ze eind september 3 jaar…Maar wat kunnen we haar nou geven? Een DS is dan wel vanaf 3 jaar, maar ik wil absoluut niet dat ze een meisje word wat liever achter de ds zit, dan lekker speelt…Dus zoek ik speelgoed wat haar bezig houd, en boeit…Poppen en dergelijke heeft ze genoeg, maar zijn maar voor korte duur leuk…Puzzels vind ze leuk om te doen, maar heeft ze zo in elkaar (minimaal 25 stukjes anders is het te makkelijk en dan nog flanst ze ze gauw in elkaar… :roll:)…Duplo, vind ze leuk, kan ze ook goed mee spelen, maar hebben we al 2 bakken vol van staan…Boekjes, puilen uit de kasten en prullaria is er ook genoeg :lol: …
Maar welk speelgoed is dusdanig gemaakt, dat haar aandacht ook vast houd en wat ze leuk blijft vinden? :think: Ze is helemaal into de jurken en prinsessen, maar ook daar hebben we redelijk veel "tut"spulletjes van…
En dan de jongste…Nienke, die word een week eerder 1 jaar…Speelt eigenlijk met het speelgoed waar Marit ook mee speelt…Heeft ook veel speelgoed kwa vormpjes, blokjes, kassa, vormenslak, etc etc…Prutst graag met de kookspulletjes van haar grote zus, dus ook bij haar ben ik inspiratieloos :roll: …
Ik heb nu zoveel gezien op zoveel speelgoedsites, dat ik het écht ff niet meer weet…
dus…HELP!!! Wie heeft een goed idee(en)? :think:
Heb je voor je oudste al aan playmobil gedacht? Kan zo duur en goedkoop als je wilt, gaat lang mee, is echt spelen, hier wordt het dagelijks gepakt, ook door lev.
Een doos met verkleedkleren?
Make up tafeltje met toebehoren?
Een knikkerbaan?
Poppenhuis?
Keukentje?
Bambino loco?
kinderlaptop waar ze educatieve spelletjes op kan doen??
een fiets
voor de kleine meid een loopfietsje?
of voor de meiden samen iets groters als een glijbaan of schommel (als je een tuin hebt) en dan een klein kadotje op de verjaardag zelf (als dat al nodig is)
dit klinkt heel cliche, maar dat hebben ze allemaal al :roll: …Een schommel staat in de tuin met glijbaan en zandbak ernaast…Fietsje heeft ze net voor de zomervakantie gekregen zodat ze in de zomer al lekekr kon fietsen…verkleedjurken hebben we er ook al tig van liggen…Met "make-up"laat ik haar liever niet alleen, want wellicht komt het ook ergens anders terecht
"kinderlaptop"heeft ze ook, maar die is niet leuk meer, daarom mag ze nu op de echt laptop…Miniloco heeft ze ookal, maar dan de dikkie dik versie…Daar kan ik eventueel nog wel eens naar kijken voor een uitbereiden…Keuketnje, poppenhuis en knikkerbaan, staan in de kast stof te happen :shifty:
Overigens ben ik helemaal vergeten te zeggen, dat we eigenlijk al wel een kado hebben wat ze nog niet weet…Ze is nl ECHT helemaal fan van K3…We gaan in oktober naar een K3show heen…maar goed dat is niets iets tastbaars, wat ze op haar verjaardag krijgt… :eh: Ik kan eventueel nog wel wat van K3 erbij halen…maar tja dan word het lastig naar zoeken wat ze daarvan nog niet heeft…
Ze zijn gewoon gruwelijk verwend met al dat speelgoed! 8)
Playmobil heeft ze ook al?
Een kind van 3 heeft toch niet alles al…?
Ben zelf vrij simpel, ik geef lev een dino of een autootje voor zijn verjaardag :oops: als hij tussendoor nog “grote” dingen heeft gekregen.
als ze al zoveel heeft zou ik idd iets simpelerd geven als:
en k3 pen/potlood (er is er vast wel een te vinden die ze niet heeft)
of een playmobiel poppetje (zijn er vast ook wel zat van te vinden)
een leuk kussentje voor op bed
een leuke mok (van de prisessen bij zeeman voor 99 cent)
foamstikkers
trampoline, hier HET kado toen de jongste 3 werd
voor marit de labtop van Dora?
nikki heeft die gekregen maar is eigenlijk nog te klein maar daar leren ze tellen en dansen met dora en woordjes enz enz erg leuk
Een K3 dekbedovertrek? Kun je dan leuk verbinden aan de kaartjes voor het concert
Wel schattig dat ze daar zo gek van is :inlove:
@lydia wrote:
Ben zelf vrij simpel, ik geef lev een dino of een autootje voor zijn verjaardag :oops: als hij tussendoor nog “grote” dingen heeft gekregen.Zo ben ik ook hoor. Tejo is nu net jarig geweest, maar de zomer begon natuurlijk al veel eerder :roll: Dus tussendoor dingetjes krijgen gebeurd hier ook.
Tejo kreeg dan ook de afstandbestuurbare auto, die ik al eens op een beurs tegenkwam (3 euro) en nog had liggen als een kadootje (bv plaskado, maar kwam er maar niet van, zeker niet met al die gogo’s ed die ook nog tussendoor kwamen, dat ging veel gemakkelijk om te geven :lol:
En Siep kreeg hij een Dora puzzel (met veters vast te maken) sinds kort is Tejo helemaal gek van Dora en ik kwam deze tegen bij het kruidvat.
Na heel veel nadenk werk hier, was ik dus eigenlijk op het laatste moment ook zo klaar :mrgreen:
En Tejo was ook helemaal blij :thumbup: En daar gaat het om, nietwaar?
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Bianca, de Dora laptop ben ik bang dat ze daarop uitgekeken raakt, aangezien ze ook pop de echte laptop mag spelen af en toe…
K3 dekbed is een goed idee! Heb ze nog neit gezien, maar anders zijn ze vast via internet te verkrijgen…
BEgrijp me neit verkleerd hoor, Marit is ook heel blij, met kleurtjes of iets kleins, maar ik ben nu gewoon opzoek naar iest wat ze écht leuk vind, en wat neit meteen weer in een doos terecht komt, en ze er niet meer na omkijkt…Jullie snappen vast wat ik bedoel :mrgreen:
Haba knikkerbaan, later ook weer uit te breiden.
Een poppenhuis
Een boerderij met dieren voor de jongste, daarmee speelt onze jongste nog steeds veel in combinatie met kapla en spul van Grimms.
De regenboog van grimms is bijv een heel leuk kado voor een 1e of 2e verjaardag, een puzzel, bijv de slak voor de oudste. Behalve puzzelen kun je daarmee ook bouwen.
En kapla dus, eindeloos speelplezier.
Als ik het zo lees heb ik eerder het idee dat je dochtertje niet zo goed (langer) kan spelen met iets door een overvloed aan voorschrijvend, minder fantasierijk speelgoed…
Ik kan me dus ook voorstellen dat je de spullen van grimms er saai uit vind zien maar er kan op zoveel manieren mee gespeeld worden, dat is nu juist de lol ervan.
Lune, dat zie je niet goed hoor, ik begrijp wel wat je bedoel maar dat is hier niet aan de orde …
Ik heb iig leuke ideeen opgedaan! Bedankt voor al jullie reacties! :thumbup: