verjaardag

Hoi,



Morgen vieren we de verjaardag van mijn mannetje.

Wat zetten jullie naast de standaard kaas en worst op tafel?



Groetjes,

Ingrid

zoutjes toastjes met iets erop, olijven

Ik heb altijd wel tortilla’s in huis en daar kan je heerlijke wraps mee maken.



Eeen beetje philadelphia erop en wat zalm bijvoorbeeld… Oprollen en prikkertjes erin.



of wat gehakt met ui rullen, beetje knoflook erdoor en dan de tortilla’s besmeren met sweet en sour saus en dan gehakt erop, dubbelvouwen en in pizzapunten snijden.



Hardgekookte eitjes halveren, eigeel mengen met mayonaise en wat kerrie en wat bieslook erdoor. Dan weer terug doen in het uitgeholde eitje en voila… gevulde eitjes.



Plakje ham met augurk ook lekker.



Plakjes komkommer met wat kruidenkaas besmeren, snoeptomaatje erop en prikker erdoor.



pigs in a blanket… blikje croissantdeeg voor mini party croissants en daar rol je dan een party knakworstje in en dan even in de oven.



en ik maak wel eens pasta hapjes. Dan maak ik een grote soort pasta klaar, die grote schelpen of fussili en dan een sateprikker rijgen met een olijf, een pasta, stukje tomaat, opgerold blaadje sla, evt een stukje gerookte zalm of gerookte kip en weer een pasta.

Meestal doe ik ze niet helemaal vol, maar gewoon dat je een flink handvat hebt.

Zijn altijd als eerste op :thumbup:

zelf doe ik o peen kinderverjaardag,kindvriendelijke dingen, dus ook kindvriendelijke porties, zoals halve worstjes knakworstjes, kaasjes, halve augurk met worst en dat door de helft.



verder wat zoute stokjes en chippies

Wij vieren morgen ook het feestje voor mijn meiden. Mijn vriendin heeft coeliakie en dus de meeste hapjes zijn glutenvrij zodat ze niet bang hoeft te zijn dat ze gluten binnen krijgt. Wij doen altijd de 'burgerlijke’schaal worst, komkommer en kaas. Verder rijsttoastje met glutenvrij beleg, sojazoutjes en een aparte schaal met wraps. Ik deed altijd best veel uitgebreid ‘gedoe’. Maar het liep bij mij wel echt de spuigaten uit. Dan stond ik de avond voor verjaardagen al kippenpootjes te braden en spiezen te rijgen voor een bbq. Ik vond het wel prima. Nu maak ik morgenochtend een paar schalen vreterij op en heeft iedereen het allemaal nog net zo gezellig.



op de taart heb ik natuurlijk wel belachelijk mijn best gedaan!

(chocolade)Pinda’s, tuc koekjes, knabbelnootjes en af en toe nog toastjes.

Lekkere ideetjes Cell! :drool:

Blikje mini croissantjes voor in de oven en dan een cocktailworstje erin wikkelen

Ik zet tegenwoordig standaard groente op tafel.



Cherrytomaatjes, worteltjes, komkommer en paprika.

Vaak met dipsausje.



Ook maak ik wel worstenbroodjes. Miniknakworstjes in bladerdeeg en vleugje mosterd rollen.

zelfgemaakte groentensoep met stokbrood…



en mijn ervaring is dat de kids alleen maar ships willen,

en veelste druk altijd met spelen zijn…



hoeveel ik de volgende dag wel niet in de kliko kan gooien :oops:

Ik freubel altijd iets extra’s naast kaas en worst. Vind het heerlijk om in de keuken te staan. Echt mijn domein. Wij houden van een gezellige tapas-tafel. Pizzapuntjes, quichepuntjes, wraps, bladerdeeghapjes, meloen met ham, gevulde tomaatjes / komkommer, gehaktballetjes, blini’s met zalm en zure room, dadels met monchou… ze komen hier allemaal voorbij. Euhm… en na die tijd hoef je echt niet meer te eten :wink: !