Verjaardag

Sem wordt in april 1 en zoals het er nu naar uit ziet zal hij dan nog maar weinig bijzonders eten. Hij eet nog geen tarweproducten, geen fruit, geen groenten en dus ook geen koekjes of wat dan ook, en heeft een kma.

Wat moet ik nou voor hem doen op zijn 1e verjaardag? Normaal zet je leuk een taart neer en laat je ze daar hun gang mee gaan, maar dat mag hij niet. Iemand die nog tips heeft hoe ik zijn verjaardag nog een klein beetje kan opleuken?

Er bestaan recepten met kinderkoekjes, misschien dus ook wel iets met iets wat ie wel mag hebben? Mag ie rozijntjes?

Hm, wat eet ie eigenlijk wel? Dan kun je daar iets leuks mee bedenken?

Een papieren speelgoedtaart? Een plastic opblaastaart (vriendin van me had zo’n ding met carnaval als hoed en vond Emma erg leuk!)

Emma heeft ook kna, ze mag dus eigenlijk geen taart. Ze heeft een lichte versie en gaan na haar verjaardag melk proberen. ik heb besloten dat ik haar dus wel onze traditie taart laat proeven, een paar hapjes en als ze erop reageert dan weet ik dat het daarvan af komt. Maar als Sem daar zoveel last van heeft en zoveel dingen nog niet mag zou ik dat idd niet doen.

Succes ermee!

Hij eet alleen maar neocate flesjes of met nurix en sinds een wek aardappel dus niet echt iets om wat leuks mee te doen… :cry:

Vormpjes bij de Hema halen.

Van de aardappel puree maken en dan in de vomrpjes stoppen?

en dan even in de oven bakken of in een koekenpan zodat het en koekje lijk

Kaarsje er in en klaar

mijn neefje heeft ook koemelk allergie maar die mocht nog wel de andere dingen dat scheelt.

Pffff dat is niet makkelijk zeg! Mag ie ook geen maismeel of rijstwafels?

Mag hij soya?

Anders kan je van soya-yoghurt met gelatine een taartje maken.

Rijstwafels mag ie maar stikt ie in. Soja mag ik ook nog niet geven omdat hij daar dan weer allergie voor kan ontwikkelen of zo. We zijn nu aan het opbouwen en ik ga volgende week met de diëtiste bellen om weer e.e.a. te bespreken, dan ga ik ook vragen of hij rijst mag (lijkt me wel als wafels en Nutrix wel kan, dan denk ik erover om iets met rijstevlaai te doen, misschien heeft zij nog een tip, maar omdat de Neocate heel vies is van smaak (bitter/zuur) zal een taart dan nooit lekker zoetig worden, en suikers moeten we dus ook nog mee wachen, zucht, ben blij als ie wat ouder is en het wat makkelijker wordt!