verjaardag van ouders: een kinderfeest?

Fiep, ik zit precies met hetzelfde dilemma :think:

Normaliter was een verjaardagsfeest bij ons altijd een borrel met open einde. Aangezien mijn familie te ver weg woont, werd het altijd aangevuld met een heleboel vrienden en vriendinnen. En bij een hapje en een drankje werd er de hele avond soms wel nacht gekletst. Vaak genoeg ben ik pas in bed belandt toen de vogeltjes buiten gingen fluiten.

Nu met de kidsvind ik er niks aan om mijn verjaardag te vieren, dus nu al 2 jaar overgeslagen… Ik heb idd geen zin in een kinderfeestje overdag. Vooral omdat ik in december jarig ben en dan zie je de familie toch al zo vaak :roll: - helemaal omdat mijn sm 5 dagen na mij jarig is en wij ook Sinterklaas samen vieren.

Eerst had ik het plan om dan maar een HIGH THEA te doen. Met vrienden en familie- en dus de kids. Maar omdat wij dit jaar ook Sinterklaas hier vieren heb ik geen zin om 2keer groots te gaan koken/hapjes te gaan maken. 1x is wel genoeg 8)

Dus denk ik dat ik aan mijn schoonmoeder/-zus vraag of zij een keertje een avond hier op wil komen passen en dan ga ik lekker uit eten met mijn mannetje en daarna ouderwets de kroeg in :slight_smile: (om dus met de vrienden ZONDER kids weer bij te kletsen) De vrienden MET kids zie ik een andere keer wel weer… Geen werk -veel plezier, hoop ik iig :shifty:

Bij ons komt wie er komen wil…ik nodig niemand uit…het is geen verplichting hier en andersom bij vrienden ook al helemaal niet gelukkig…

Ze mogen overdag komen,of in de avond…de deur staat open…de kids mogen dan iets langer opblijven en gaan daarna gewoon lekker op bedje…

Wij vieren de verjaardagen onderling met de vrienden niet echt,dan zit je huis echt bom en bom vol…wel ff een belletje of kaartje…maar ben blij dat we die dagen niet hebben…we gaan af en toe gewoon weer es lekker met elkaar stappen of eten…beter…

Hier komt dit jaar de ommezwaai denk ik :lol: . Voorheen vierde ik voor familie 's avonds verjaardagen, met vriendinnnen sprak ik meestal apart af (je loopt idd vaak alleen maar te rennen met hapjes en drankjes, maar die stapmomentjes zijn mijn feestje :wink: ). Ook als ze kinderen hadden, en dan gingen we zonder kids. Heb er nooit iemand over gehoord, dat de oppas lastig was ofzo.

Nu is kleine J er en ik denk dat iedereen hem wel even wil zien op een verjaardag. We gaan het ervaren…

Ben nu al aan het bedenken hoe we ZIJN verjaardag gaan vieren, kun je overdag zeggen van zo tot zo laat en anders niet?

Als mensen perse niet willen dat je je kinderen mee neemt en dat aangeven, neem ik aan dat ze daar hun redenen voor hebben en ik vind het eerlijker dan je met kind laten komen en zich de hele avond rot irriteren. Wat je met zo’n mededeling doet moet ieder voor zich weten, maar er is ook een wereld zonder kinderen, met kinderloze stellen (wel of niet gewenst).

Buiten het wel/geen kinderen mee: op verjaardagen ben ik vaak veel te druk bezig voor een normaal gesprek (èrgens doe ik iets verkeerd denk ik al jaren :mrgreen: ) maar kinderen houden zich over het algemeen wel beetje bezig toch? Daar hoeven toch geen 10 mensen van de visite bovenop te zitten :think: ?

Beiden … wij vieren onze eigen verjaardagen op zaterdag van 14 uur tot de laatste de deur achter zich dicht trekt. Overdag zitten er veel kids bij en daar hebben we natuurlijk ook speelgoed voor en wat lekkers en wat extra aandacht en na het avondeten (chinees en patat voor de aanwezigen) zijn de kids weg of liggen op bed en gaan we gewoon weer verder met plezier hebben. We hebben ook statafels (binnen en buiten) om niet in een kringetje te zitten.

Onze verjaardagen 's avonds. Kinderverjaardagen overdag.

de verjaardag van mijn vriend vieren we in de zomer in de tuin in een grote tent. Kinderen mag maar dat doen de mensen niet omdat het pas om 8 uur begint.

Ik en de kids zijn een dag na elkaar jarig dus overdag en avonds feest.

Mensen met kids komen eerder en gaan ook eerder of leggen ze op bed.

Dus op deze dag is het wel ff afzien voor de kinderloze vrienden met al die drukte :lol:

Onze verjaardag wordt meestal savonds “gevierd” (wie wil langs komen, die komt maar, geen uitnodiging) dus dat is meestal zonder kinderen aangezien de oudste (kind van de vriendengroep) 5 jaar is en ze dus allemaal al op bed liggen.

Kinderverjaardagen overdag in het weekend of als het op woensdag valt.

Echter heb ik gisteren zelf mijn verjaardag ook smiddags (woensdag!) gevierd en kwamen er dus 2 vriendinnen met kinderen (gezellig) en savonds kwam er nog 1 vriendin die kindloos is en heb heerlijk met haar kunnen kletsen met een wijntje erbij.

Ik had dus beide en vond het ook wel wat hebben.

Als we worden uitgenodigd voor een verjaardag savonds, komt er een oppas. Als het smiddags is, gaan de kinderen mee.

Wat ik zelf heel leuk vond was mijn 35e. Ik had 5 vriendinnen uitgenodigd voor de zondagmiddag, zonder aanhang en kids en heb een hele leuke high-tea middag gehad.

Mijn vriend was ook weg met de oudste en de jongste lag lekker te slapen. Lekker rustig dus met lekker veel geklets.

ik ben dol op verjaardagen zonder kinderen. Lekker een lange avond, eten drinken vrolijk zijn. Maar vooral bij anderen…

Verjaardag van man gaat wel op die manier voor een vaste groep.

Mijn verjaardag begint om 0.00 uur precies met een mini borrel aangezien het op 31 dec is. De avond ervoor komen een paar goede vrienden en blijven hangen tot ik jarig ben. Dat gaat op hun initiatief en ik vind het altijd wel grappig. Maar overdag doe ik niks. Iedereen heeft het druk met oliebol en zo.

Maar alles zonder kinderen dus…

wij vieren i.p.onze eigen verjaardagen savonds. Afgelopen jaar hebben we mijn verjaardag overdag gevierd omdat ik 30 werd en we net een nieuw huis hadden, hebben we om 17.00 de bbq aangezet.

Het was idd net een kinderverjaardag, ook gezellig hoor haha, maar wel anders.

ik vier mijn verjaardag nooit… ga liever lekker uit eten met mn man en overdag wat leuks doen met ons gezin…

@mamavan2meisjes wrote:

ik vier mijn verjaardag nooit… ga liever lekker uit eten met mn man en overdag wat leuks doen met ons gezin…

Dat is toch óók je verjaardag vieren :think: maar dan alleen met je gezin :wink: of is een verjaardag alleen een verjaardag met visite, taart & koffie :think: dan heb ik mijn verjaardag eigenlijk nog nooit gevierd :wink:

@eisblume wrote:

@mamavan2meisjes wrote:

Dat is toch óók je verjaardag vieren :think: maar dan alleen met je gezin :wink: of is een verjaardag alleen een verjaardag met visite, taart & koffie :think: dan heb ik mijn verjaardag eigenlijk nog nooit gevierd :wink:

ja zo kan je het ook bekijken natuurlijk haha…

ik vierde het jaren geleden wel en dan zat mn hele huis vol met familie waar ik echt totaal niks mee heb en ik maar sloven met drinken en taart en hapjes voorzetten en als ze dan weg waren de hele keuken vol met afwas en overal rotzooi… heb toen besloten dat mijn verjaardag er nooit meer zo uit kwam te zien… vond het echt niks aan… vanaf toen ben ik mn verjaardag gaan vieren echt voor mijzelf met de mensen die ik liefheb… en nu is dat mijn gezinnetje… :inlove:

Wij vieren onze jaardagen al jaren niet meer (echt). Hooguit voor wat mensen om ons heen,die vanzelfsprekend kids mee mogen nemen (dat zijn er niet veel met kids).

Maar echt vieren…nee dat doen we om anderen reden dan de kids niet. Gewoon geen behoefte aan…daarom verwacht ook niemand ons terug als zij een keer jarig zijn.

ALS we kunnen,dan komen we…maar het staat nooit op 1.

Viert iemand het in de middag,dan neem ik gewoon aan dat de kids mee kunnen (meestal zijn dat wel mensen die zo close zijn dan we dat gewoon weten, of ze hebben zelf kids).

Viert iemand het in de avond,dan regelen we oppas (gewoon omdat de kids graag naar bed willen…mits ze ter plaatse kunnen slapen ergens).

I.p.v. verjaardagen houden wij al 2 jaar nu aan het begin van het jaar een borrel voor de generatiegenoten van m’n man in zijn familie (neven/nichten).

Dat is in de avond en de kids liggen dan op bed. MAAR mochten ze wakker worden en niet meer terug willen (door het geluid bijv.) dan zitten ze er gewoon eventjes bij (gebeurt zelden).

Als iemand zijn kind mee wil nemen…prima hoor…heb wel een bed als ze moe worden…maar verder doen we elkaar vaak juist een plezier door de kids mee te mogen nemen. Niemand zit ruim in de oppas,dus stemmen we het er gewoon op af…qua tijd/qua locatie…ach…later volgen er weer andere tijden…

Als ik ergens mn kind niet mee naartoe mag nemen en kan geen oppas vinden…tja dan ga ik ook niet…maar alleen uit het oogpunt dat ik geen opvang heb…niet uit onbegrip…