Verjaardag snackjes...

Volgende week zondag vieren wij Rhodé haar verjaardag. Nu ben ik het helemaal zat om iedere verjaardag een plakje worst en een blokje kaas te krijgen (en te serveren), dus ben ik op zoek naar een leuk alternatief.

Ik heb al lekker hapjes in filodeeg, maar alle tips zijn welkom!!!

Stokbrood met wat Franse kazen en een paar salades doen het altijd goed.

Of tapas… op het verjaardagsfeestje van hubbie 2 weken terug hebben we zongedroogde tomaatjes, gamba’s in knoflookolie, olijven, stokbrood met tapenade en kruidenboter en 2 salades en pepertjes gevuld met roomkaas geserveerd. Alles is kant en klaar gekocht, alleen het stokbrood hebben we nog moeten snijden. De visite heeft gesmuld!

ik doe altijd danerolles croissants 24 stuks partycroissants

rol het deeg uit,en besmeer met mosterd of curry,en rol vervolgens in elk croissantje een knakworstje…daarna de oven in,en smullen maar!



verder is hier populair,hamrolletjes met roomkaas,kleine gebakken kippenpootjes,of rauwe paprika met dipsaus

  • halve eitjes met lekkere vulling (die vliegen er hier altijd snel uit :mrgreen: )
  • rolletjes zalm met eiersalade erin …superlekker :drool:
  • salami rolletjes met een reepje augurk erin
  • asperges met ham
  • spies maken: klein blokje kaas, stukje augurk, stukje worst, stukje komkommer. (eh…je was de kaas en worst zat…maar het ziet er wel feestelijk uit!!! :slight_smile: )
  • frituurhapjes (van die partyhapjes :drool: ) met lekkere sausjes erbij
  • dadels met blue of andere franse kaas :drool:
  • allemaal verschillende olijven



    Men…wat krijg ik nu een trek :shifty:



    iig succes!



    Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Ik wilde ook half gevulde eieren zeggen :drool: zo lekker :mrgreen:

Half gevuld??? Of halve ei gevuld :wink:



hahaha, sorry ben een beetje in een flauwe bui

komkommer doorsnijden , zachte deel eruit en vullen met een mengsel van tonijn en mayo hierna in gelijke deeltjes snijden… :drool:

Oeehhhhh wat een lekkere ideeen allemaal :drool:



Nu nog een keus maken :think: Wordt nog moeilijk.



Iemand nog meer ideetjes?

ja!

Brood bij de bakker in de lengte laten snijden, hierop bv zalm met roomkaas, of een lekkere salade doen. Oprollen, aluminium folie eromheen, een middagje in de vriezer, en er plakjes van snijden.

Erg lekker hapje!



succes!

gr

muts

de hit van onze verjaardag afgelopen keer:



wraps/tortilla’s besmeren met filet american en dan verkruimeld hardgekookt ei erop. Oprollen en in alufolie in de koelkast. Vlak voor opdienen snijen en cocktailprikker erin zodat het niet uit elkaar valt.



En ook wraps/tortilla’s besmeren met roomkaas, dan kipfilet (broodbeleg) en wat lenteuitjes erop.



Eet smakelijk, ik krijg honger als ik hier lees!

Voor Isabels eerste verjaardag had ik een komkommerkrokodil gemaakt… die viel ook erg in de smaak…



zie hier voor de beschrijving

Oh die site hééft geen beschrijving zie ik nu. Effe googlen op komkommer krokodil en je komt er wel… :mrgreen: Ik vond toen iets “typisch voor kindjes” wel leuk om te maken.



Succes!

Wat bij ons altijd heel erg hard gaat is ham daar mochou met een versnippert uitje opsmeren en dan oprollen.

@gismolo wrote:

Wat bij ons altijd heel erg hard gaat is ham daar mochou met een versnippert uitje opsmeren en dan oprollen.




Ja hier ook ! :drool: En voor de liners onder ons :



Besmeer een magere (rauwe) ham met Philadelphia Light met een gesnipperd uitje.



Kijk op http://www.hemelsevariaties.nl voor meer tips met dit lekker magere ingredient !

Oh wat leuk die krokodil :mrgreen:



En ik ga de andere tips ook ff noteren.

Hier zijn de gevulde eitjes ook meestal het snelste weg :wink:



Verder is de rest al zo’n beetje genoemd.

maar bijv zelfgemaakte gehaktballetjes is ook een idee. Of heel simpel: boterhamworst of snijworst met een augurkje erin, kaasje met worstje en uitje of kaasje met stukje ananas en uitje etc. Variaties genoeg mogelijk.



Gevulde komkommer was al genoemd, maar je kunt m ook gewoon vullen met wat huzarensalade en een plukje peterselie erop. Gevulde tomaatjes ook altijd succes (bijv olijven salade erin doen).



Meer kan ik zo ff niet bedenken (t is al laat :wink: )

Nog een paar:


  • Plakjes komkommer met file american :drool: (als ik bevallen ben haal ik dat heeeel snel weer in huis :mrgreen: )
  • rondjes roggebrood met roomkaas of franse kaas.



    Liefs Chantal :vlinder: :vlinder: