verjaardag 4 jaar, wat voor cadeau's?

Hoi Allen,



Het duurt nog even maar in augustus word Elise 4 jaar en geloof het of niet er zijn nu al mensen ( opa’s / oma’s vooral ) die vragen wat ze wil en werkelijk… ik heb geen idee, dus probeerde al wat ideeën op de doen hier, maar zag alleen een topic voor jongens.



Wat zijn leuke cadeau ideeëtjes voor een komende kleuter?



Zelf hebben we liever niet al te veel los spul, we wonen op een flat en er komt een 3e kindje bij, dus we hebben al klein prut zat. Verder hebben we een balkon, dus evt. wat voor op balkon zou kunnen ( ze is natuurlijk in augustus jarig ) maar dan moet het niet TE groot zijn want er staat al een tafel met 4 stoelen…



Is kleding vragen voor een 4-jarige nog een optie? Elise is wel blij met mooie jurkjes ( vooral roze :wink: ) en wat voor leuke dingen zijn er evt. voor een meisje die evt. uit te bouwen zijn zodat het niet teveel klein rondslingerende ‘troep’ word? Vorig jaar veel prut gehad ook en dat krijgt wel een doel en plek hoor, maar is ook al het e.e.a. van stuk, verdwenen, of weggeven/gegooid omdat het echt niet geschikt was :shock: en dat vinden we toch zonde…



Zelf zitten we voor Elise te denken aan misschien een nieuw bed, maar dat ligt eraan of de beeb bij haar in de kamer komt of bij Jesse.

Als je een nieuw bed doet, zou je kunnen denken aan dekbedovertrek.

Of misschien een leuke spiegel.schilderij als wandversiering voor haar kamer.

Heeft ze lego of playmobil? Dat uitbreiden ?

Make-up pop, je hebt van die pakketjes om zelf armbandjes/kettingen te maken.

Klei, stiften, kleurboek, (voor)leesboeken,…

Mijn dochter heeft voor haar vierde verjaardag de snoepfabriek van playdoh gekregen en was daar superblij mee maar dat is misschien niet zo handig met een dreumes van 1,5 en een baby in de buurt… Ook heeft ze een bedelarmband gekregen. Van mijn schoonouders ook nog een doeboek en wat kleding em van vrienden van ons miniloco.

Nieuwe rugtas en beker/broodtrommel voor de basisschool?

Kleertjes voor haar pop?

Mooie voorleesboeken?

rugtas hebben we er echt 4 van in huis, allemaal roze en verschillende soorten en maten :oops: :shock: 1 van de 9 maanden beurs van dora, nog een lichtroze van ik weet niet wat, een pony rugtas… allemaal gekregen bij eerdere verjaardagen of tussendoor van opa/oma.



Lunchtrommeltje met beker is wel een goede! Die ga ik op het lijstje zetten!



Kleertjes voor d’r pop heeft ze ook echt veel teveel, ook gehad bij vorige 2 verjaardagen. Hele bak van de trapkast ligt er vol mee, samen met het potje van de pop, flesjes, enz.



Voorleesboeken is ook wel een goede, of andere ‘echt schooldingen’ bedenk ik me nu… het is natuurlijk wel een stap, ook voor de kleuters to be :wink: Potloodsetjes e.d… Ik denk nog even door…

Step, rolschaatsen, lolobal, leuke dvd-tjes, een eigen cd speler voor op haar kamer, lego, knutselmateriaal/ leerboekjes, spelletjes (wie is het is hier een hit), klei.

spelletjes, dat is een goede! die ga ik ook opschrijven!

spelletjes, dat is een goede! die ga ik ook opschrijven!

Spelletjes zijn idd leuk, hier wordt veel met rumba rups gespeeld, mens erger je niet (winnie the pooh versie),ganzenbord, ladderspel, plop paddestoel,…

puzzels

Wie is het? Vond Isabel een super cadeau! Ook Rummicub Junior en Disney Ganzenbord zijn leuk voor ze.



Verder was Isabel heel blij met haar grote verzameling stiften, Poeziealbum, Duplo en Lego!



Wij hebben haar het sprookjes boek “Grootmoeder wat heb je grote oren” gegeven om heerlijk uit voor te lezen! Isabel is dol op sprookjes! Ook het sprookjesboek van Marianne Busser en Rons Schroder is erg leuk!

Kapla

Lego

Playmobil

strijkkralen, maar dan wel de goede(van Hama) en dan dus in een mooie bewaarbak(kun je kopen bij hema/Xenos of zo)

Foamklei (kijk maar eens op corinakreakids met het bekende ervoor en erachter is echt geweldig spul en het geeft ook geen rotzooi)

Mijn dochter heeft op haar 4e verjaardag van mij het meeneempoppenhuis van Grimm gekregen.

Van haar broer een poppenstoel met poppenspulletjes.

En verder nog:

  • Ostheimer veulentje
  • Kathe Kruse poppenhuis poppetje
  • bak lego
  • playmobiel
  • rugtas
  • boeken (vooral een kijk&zoekboek doet het hier goed!)
  • poppenmandje voor op haar fiets
  • My little Pony
  • houtenketting met haar naam erop
  • tshirt met K3 er op
  • kloddertrechter & zeefje van HaBa (dit is echt een hit!):