verhuizing zo soepel mogelijk maken

@Cell wrote:

@meisje… Heb je wel eens de kinderfluisteraar gezien? Sta ik ook soms te kijken. Maar hij heeft al vaker kinderen van 2 en 3 jaar oud gehad die boos waren op hun ouders en desgevolgs onhandelbaar en dan bleek dit aan de verhuizing te liggen en ouders die niet hadden verteld waarom er verhuisd werd en wat dit betekende.

Nou hebben wij wel altijd uitgelegd, betrokken en verteld, zo klein ze waren, maar ze hebben ook bij de eerste verhuizing 10 dagen bij oma gelogeerd voor we ze op gingen halen omdat er nog zoveel geklust moest worden en ze 1 en 2 waren toen.

Peet lijkt verhuizingen fluitend te doen, maar hij uit dat meer in slaapwandelen en onrust in zijn lijf. Dan is hij lange tijd gewoon heel stuiterig en onrustig.

Niek dus niet, die droomt erover, raakt onzeker, wil ineens steeds overal bevestiging van… Het is ook gewoon niet niks… Je nest valt uit de boom en je oude vertrouwde eik word ineens een kastanje.

Het boekje Kaatje verhuisd hebben wij veel voorgelezen, ook een doos met foto van de kinderen gevuld met dierbare dingen en die persee NIET in de verhuiswagen laten doen, maar zelf meegenomen.

Zo kun je ze een heel eind opweg helpen…

Ik ben zelf als 5 jarige verhuist van Rotterdam naar Hilversum. Vond het erg spannend en leuk en mijn ouders hebben ons er niet bewust in betrokken. Maar goed, dat is mijn ervaring, misschien week ik daar wel erg af van andere kinderen.

Kinderfluisteraar heb ik wel eens gezien. Ik weet nog steeds niet wat ik van hem moet vinden. Ik sta qua geloof in hem een beetje op 2 benen denk ik.

Hoe we het uiteindelijk hebben gedaan…

Nog heel anders.

In de week voor de verhuizing heb ik de kinderen laten logeren. Allemaal.

Net zolang tot alle dozen ingepakt waren, en toen de verhuiswagen er was hebben ze even gekeken, we hebben door het lege huis gelopen en ik heb ze weer weggebracht naar hun logeeradres.

Alleen de oudste hebben we meegenomen, en na 3 dagen kwamen de andere 2. Toen was het huis ingericht en de meeste dozen waren uitgepakt.

Op deze manier is het eigenlijk prima gegaan.

@lydia wrote:

Hoe we het uiteindelijk hebben gedaan…

Nog heel anders.

In de week voor de verhuizing heb ik de kinderen laten logeren. Allemaal.

Net zolang tot alle dozen ingepakt waren, en toen de verhuiswagen er was hebben ze even gekeken, we hebben door het lege huis gelopen en ik heb ze weer weggebracht naar hun logeeradres.

Alleen de oudste hebben we meegenomen, en na 3 dagen kwamen de andere 2. Toen was het huis ingericht en de meeste dozen waren uitgepakt.

Op deze manier is het eigenlijk prima gegaan.

Veel geluk op je nieuwe stekkie. Komt vast helemaal goed.