Verhuizing, dus andere KDV, maar welke...

Nu wonen we in plaats A. Binnenkort gaan we naar B. verhuizen.

Kind zit drie volle dagen bij KDV in A. Het gaat hartstikke lekker, leuke leidsters en hij doet het uitstekend. Heel blij zijn we hiermee, want het kan ook anders.

Ok, dan verhuizen we naar B. Inmiddels allang ingeschreven voor plaatselijke KDV. Voor 1 dag is er al plek. Mooi, scheelt 't omrijden naar/van werk.

Maar goed, we hebben bij 2 KDV’s ingeschreven. De KDV1 is op loopafstand van huis en stuk goedkoper. Maar ik vond het niet mooi en rustig ingericht. Plafonds zijn erg hoog, je weet wel, gestationeerd in een oude schoolgebouw, dus met oude vloertegeltjes in de gang, beetje kil dus. De computer, verschoontafels en wasmachines staan gewoon open in hetzelfde lokaal. Misschien ben ik verwend met de KDV in A. waar alles heel netjes is afgewerkt, computer in aparte kantoortje, en verschoontafels en wasmachine in aparte ruimtes. Lokaal wordt dus alleen puur gebruikt om te eten, spelen en wat activiteiten te doen.

KDV 2 is verderop gelegen en is duurder. (is van hetzelfde firma als huidige KDV in A.) Manlief vindt dat ik niet moet zeuren en gewoon voor KDV1 moet gaan, de dichterbij gelegen en goedkopere dus…

Wat zouden jullie doen?

Ik wil weten of KDV in A. luxe is of normaal. En hoe is de KDV bij jullie ingericht?

(Voor KDV 2 zit ie ook nog op wachtlijst)

Hoi

Ik zou denk ik voor KDV2 gaan. Je hebt zelf geen goed gevoel bij KDV1 dus dat is al een goede reden toch? Bij ons op het kdv staan de wasmachines ook in een andere ruimte. Alleen op de babygroep staat de commode op de groep en bij de peuergroep staan er ook 2 computers maar dat is omdat de kindjes daar al mee bezig zijn. Volg je gevoel!

Hoi

Ik zou gaan voor de KDV in B die hoort bij die in A…snap je me nog :wink: . Dus niet die waar je geen goed gevoel bij hebt…

Het gaat toch om je allerkostbaarste, dierbaarste ‘bezit’, dus alleen wat in jouw ogen het beste is, is goed genoeg. Tenminste, zo zie ik het 8)

(moet wel financieel haalbaar zijn natuurlijk)

Ons KDV bestaat uit 3 groepen (baby- peuter- en verticale groep)

Alle groepen hebben een eigen lokaal, met een afgeschermd keukentje (flessen/fruit) cq verschoonruimte. De slaapkamers zijn tegenover het speellokaal. Er is een aparte grote keuken (wordt fruit gesneden en brood/beleg bewaard) en wasruimte

Leuk joh, verhuizen!!! Je blijft toch wel in Limboland?

Ja ik snap jullie.

We kijken even aan. Er is plek bij dichtbijzijnde, dus die pakken we eerst. Bevalt het toch niet, dan staan ze al op wachtlijst bij de verderop gelegen KDV.