Verhuizen en hoe te beginnen?

De titel zegt het al.

Over 2 maanden gaan we verhuizen. Maar er moet zoveel ingepakt worden en ik weet toch echt niet waar ik moet beginnen :?

Meestal doe je eerst de dingen die je zelden gebruikt, maar dat zijn maar 2 kastjes :wall: Dus daar schiet ik ook niet veel mee op.

Dus wie kan mij helpen om een lijstje te maken met wat er allemaal gedaan moet worden. Iig de spulletjes schoonmaken en inpakken, maar waar moet ik beginnen :?

Please help me! :mrgreen:

Hoi

ben afgelopen weeekend verhuist en vondt het echt tegenvallen :?

Ik zou zoveel mogenlijk dozen regelen en op de doos schrijven wat erin zit en in welke ruimte het geplaatst kan worden.

En zorg dat je misschien nu al wat hulp kan krijgen om te helpen inpakken heb gelukkig ook veel hulp gehad want verhuizen kan je gewoon niet alleen doen.

Wat ik deed is bijv. ook alvast wat kleding inpakken die je minder draagt, maar bijv. ook al wat keuken spullen, dvd;s, cd’s enz enz

idd Ilse … zo heb ik dat ook gedaan… kleding wat we toen niet vaak aan hadden ingepakt… de cd’s en dvd’s e.d. de prulletjes die je heb staan alvast inpakken… ik heb gewoon 2 maanden lang met lege kasten gezeten hahah …

alleen ik had dan wel dat ik alles alleen moest doen… en dat terwijl ik op het end van de zwangerschap nog liep enzo… iedereen beloofde te helpen maar uiteindelijk stond ik er alleen voor… mijn man maakt lange dagen ivm zijn werk dus ja daar hoefde ik ook nie op te rekenen… en ik moet zeggen ben blij dat het achter de rug is nu…

liefss

Zo ben ik ook begonnen een aantal maanden geleden… Kasten waar dingen in liggen die je vermoedelijk de komende 3 maanden niet nodig gaat hebben… Genoeg serviesgoed in de kast laten staan voor een dag, eln elke dag dat afwassen… De rest al inpakken. Kleding (zomerkleding) vast in een doos. De zolder vast uitzoeken en inpakken, Speelgoed van Lana uitzoeken en het grootste deel al inpakken… Kelder, schuur/garage uitzoeken en inpakken… Weggooien wat je de afgelopen 6 maanden niet hebt gezien of aangeraakt. Boeken, cd’s en dvd’s kunnen voor het grootste deel al wel ingepakt, zelfs mijn dvdspeler, playstation etc had ik op een gegeven moment al ingepakt…

Probeer zo schematisch en systematisch mogelijk aan de gang te gaan, schrijf op iedere doos duidelijk in welke ruimte van het huis hij terecht moet komen… uhh heel veel meer tips kan ik je niet geven…

Ik ga ook alles alleen doen, misschien met wat hulp van mijn man. Maar ik doe het liever zelf, dan weet ik wat in welke doos zit en wat er allemaal weggegooid kan worden of op marktplaats gezet kan worden.

Vandaar dat ik nu toch wel wil gaan beginnen met inpakken.

Dalijk is Don hele dagen weg en zit ik alleen met Lana, dus dan kan ik niet veel doen ben ik bang.

ow ik moest het alleen doen… alleen met de kelder heb ik hulp gehad… (dat kreeg ik gewoon niet alleen gedaan)… Ik deed veel 'savonds als Daan in bed lag… En ik had het ‘voordeel’ dat ik mijn meubels wilde wisselen en dus veel van de oude meubels al weg had gedaan…

Moest 8 jaar geleden in iets meer dan 2 dagen verhuizen (foutje makelaar met overlappingsperiode na een ander foutje waardoor ik niet bij het tekenen van een contract was etc etc etc grrrrr :wall: en ik dit dus ook niet onder ogen had gehad).

Nouuuuuuuuu, neem vooral de tip van het heel duidelijk op dozen schrijven wat erin zit ter harte en logica, daar had ik toen geen tijd voor en het resultaat is dat ik nu 2 kaasschaven, 2 soeplepels, 2 eierprikkers en ga zo maar door, heb :mrgreen: . Zal je sterker vertellen, ik vond afgelopen zomer nog een doos terug op zolder met dingen die ik gewoon kwijt was. Niet handig dus.

Heel veel succes trouwens!

ik ben op zolder begonnen, alles uit te zoeken weg te gooien

voordeel was toen de zolder in mijn nieuwe huis klaar was alles in een dag overkon van zolder naar zolder!

ik ben ook alle kamers afgegaan wat er al in een doos kon.

en net als de rest ook al zegt, je kleding uitzoeken scheelt al een hoop!

Ik heb het ongeveer hetzelfde gedaan. Alles wat weinig gebruikt werd al ingepakt. Cd’s, video’s, dvd’s, keukenspul, kleding en alles wat al in de schuur stond al netjes ingepakt. De meubels die we niet zouden meenemen al op marktplaats gepleurd. Ook had ik veel kleine spulletjes waar niets mee gedaan werd wat ik als rommelmarkt spul op mp heb aangeboden. De meubels die we weinig gebruikten heb ik waar het mogelijk was al uit elkaar geschroefd. Een maand voor we gingen verhuizen zaten we al met een leeg huis. In de huiskamer stond alleen nog een box, bank en een tv :lol:

Inderdaad op alle dozen zetten wat er in zit en naar welke ruimte het moet. Scheelt een hoop werk. En ik heb ook een maand van te voren zelf alle verzekeringen, de nuon, vitens, upc etc op de hoogte gesteld van de verhuizing. Dat kan je ook doen via de TNT maar dat is de keer daarvoor niet zo goed bevallen vandaar dat ik het nu zelf gedaan heb.

@Debbie & Lana wrote:

Maar ik doe het liever zelf, dan weet ik wat in welke doos zit

Vergeet het maar, dat ga je echt niet onthouden. Op elke doos zetten wat er in zit. En waar de doos naar toe moet in je nieuwe huis.

Beginnen met de zolder en de schuur. Daarna alvast kleding die je weinig draagt. Ongebruikt speelgoed van Lana (of meteen wegdoen?) etc. Boeken, prullen etc. Voor de rest zou ik nu nog niet zo heel veel inpakken, ik zou dat later pas gaan doen. Een maandje van tevoren met de rest beginnen, dat is mij altijd gelukt. Nu alvast adreswijzingen naar allerlei instaties gaan sturen, daar heb je veel meer aan. Probeer het meeste via internet te doen, maar soms komt er echt een ouderwetse brief aan te pas. Check jullie rekeningafschriften om na te gaan waar je allemaal aan betaald en die instanties moeten dus allemaal een adreswijziging.

Vragen bij de supermarkt naar van die bananendozen, die zijn lekker stevig. Maak dozen niet te zwaar, bijv. allemaal boeken is naderhand niet meer te tillen.

Laat de dozen voorlopig allemaal staan waar ze niet in de weg staan, dus op zolder of in de schuur.

Vraag absoluut hulp, want verhuizen doe je echt niet in je eentje. Vraag mensen voor afgebakende klussen…zo heeft mijn zus me de laatste dag geholpen om de laatste spullen van de keuken en kelder in te pakken. 't Was gezellig en ondertussen pak je heel wat in.

Succes! Ik ben al 7 keer verhuisd en ik overleef het altijd weer :mrgreen:

@Chrissy wrote:

Succes! Ik ben al 7 keer verhuisd en ik overleef het altijd weer :mrgreen:

Pff verhuizen… Niet mijn hobby… Debs je hebt op het www veel van die “to-do” lijstjes voor als je gaat verhuizen… :thumbup:

Ow ja, niet vergeten in welke doos je Lana en Don inpakt! :mrgreen:

@Ron wrote:

Ow ja, niet vergeten in welke doos je Lana en Don inpakt! :mrgreen:

Hoe kan ik die doos nu vergeten :wink: :mrgreen:

Ja ik ga sowieso opschrijven wat in welke doos zit, althans naar welke kamer het moet. Lijkt me een ogede tip :thumbup:

Dacht dat ik verhuizen zo leuk vond, maar hoe dichter bij het komt, hoe enger ik het ga vinden :?

Ook al denk je alles nog nodig te hebben. Ik zou toch ‘gewoon’ gaan inpakken. Je moet het denk ik zo zien dat je de laatste weken zelf gewoon geen beschikbaarheid meer hebt over alles. Dus een deel van het speelgoed gewoon inpakken en denken: helaas er kan nu even niet mee gespeeld worden. En ook kleding / schoenen e.d. Anders heb je echt veel te veel op het einde te doen. Als je goed opschrijft wat er in welke doos zit kun je altijd nog iets eruit halen als je het echt dringend nodig hebt.

En delen administratie kunnen vaak ook al ingepakt worden. Denk bijvooorbeeld aan oude administratie die je in principe niet meer gebruikt maar door de bewaarplicht nog in de kast hebt staan.

En boeken en tijdschriften.

Vazen en potten. Normaal heb je er misschien meerdere staan maar nu denk je gewoon: oke ik laat er 1 staan en de rest vast inpakken. Zo ging ik door al m’n spullen en zo had ik denk ik 60% bij voorbaat ingepakt.

Zo kom je misschien aan veel meer dan 2 kastjes ongebruikte spullen. :slight_smile:

Wij gaan einde van het jaar verhuizen. Ik vertel het nu allemaal zo makkelijk maar ik zal er ook wel weer tegenop zien tegen die tijd…

Veel succes in ieder geval!

Succes. Wij gaan waarschijnlijk over een aantal maanden verbouwen en moeten nog eenhele zolder ontruimen. Heb geen extra kamer over dus ben ook erg beniewd hoe we dat moeten gaan doen. Zijn nu al bezig om dingen op te ruimen en weg te gooien.

Ik begin altijd met

Boeken

Kleding (zomerkleding heb je nu nog niet nodig…alleen laten liggen wat je de komende 2 weken ECHT moet gebruiken)

Cd’s

DVD’s

Pannen en magnetronbakjes die je niet vaak gebruikt

Ovenschalen

Kastvoorraad (blikjes, zakjes dat soort dingen)

Speelgoed (alleen hoognodige laten staan)

Handdoeken

Administratie (die doe ik ALTIJD als eerste! Want op het laatst is het vaak een inpakchaos en ga je van alles door elkaar mikken…zo heb je de admi in ieder geval bij elkaar!)

Ik schrijf ook altijd in het kort op de doos wat er in zit. BV:

Bestek + borden --> Keuken

En ik maak combi’s van heel zwaar met licht: bijvoorbeeld een doos voor de helft met boeken inpakken, de andere helft kleding of speelgoed.

Succes :-*

zet alle dozen die al ingepakt zijn op een vaste plek in huis…scheelt ook een hoop overzicht.

bij breekbare artikelen op de doos BREEKBAAR zetten scheelt een hoop scherven

alle kleren die je inpak, eerst even over nadenken …TREK IK DIE NOG WEL AAN??? zo nee … niet in de doos gooien , maar in de vuilniszak die er naast staat :wink: :mrgreen:

(zo ook met de spulletjes…gebruik ik die nog…)

spullenhulp is blij met veel dingen :thumbup:

hou jezelf rustig en houd je aan je plan :mrgreen:

succes

ik wacht wel op het verhuis kaartje :lol: :lol: :lol:

Verhuizen…Appeltje eitje… :mrgreen: (3 keer in mijn eentje geregeld…2 keer met partner…die er niet bij was met inpakken en 1 keer echt zonder…)

Zorg voor veel dozen… (ik had er zo’n 150, in grote varierend)…en vuilniszakken…(om spullen weg te gooien)

Schrijf op welke ruimtes je hebt, maak een overzicht van wat er allemaal meemoet…(en dan niet alle tandenborstels apart opschrijven… :wink: )Dus ook van een evt plant in je tuin die je graag mee wilt nemen…gordijnen…vloer…lampen…kasten…wasmachine…

Van elke ruimte dus een lijst…

Heb je een kelderkast? Schuurtje…Zolder? Begin daar met opruimen en inpakken… Dan werk je kamer voor kamer af… Speelgoed, kleding…

Kasten leeg? Op naar de volgende ruimte…

Ook je keuken kun je echt een heel eind leeg halen…Laat het hoognodige staan en de rest in dozen…

Ik liet alle dozen van elke ruimte in die ruimte staan…Zo bleef het tot een paar dagen voor de verhuizing bij elkaar en wist ik precies hoeveel dozen er stonden…

Oja…haal de bedden kasten ed op tijd uit elkaar… Het verhuist niet fijn als dat allemaal nog op de dag van de verhuis moet gebeuren… Ik heb met de kinderen een week op mijn kamer gelegen op matrassen…Werkte voor mij prima, de bedden waren uit elkaar en dat gaf mij rust…

Begin ook op tijd met dingen van de muur af te halen…Schilderijen…planken…magnetronsteun…tv beugels… Ik heb dat per ruimte gedaan… Een wc rol houder…je kan ook zonder, dus dat zat allemaal op tijd in de toiletdoos…

En…wacht niet…BEGIN!! en denk niet oei…dat heb ik nog nodig…en dat…en dat…want dan komt er niets in een doos… Als je op vakantie bent kun je ook met minimale spullen toekomen… :thumbup:

Succes! (op mp worden voor prima prijzen dozen aangeboden…)