Verhoogde prolactine

Ik heb na mn eerste bezoek aan de gyn bloed geprikt.

Hier is uit gekomen dat mn prolactine verhoogd is.

(wwarde weet ik niet)

Als ik hierop ga googlen wordt ik niet vrolijk.



Het zaad van mn vriend is nu eerst in check, als dat goed is gaan ze pas met mij verder.



Wie heeft ook een te hoog prolactine (gehad) en wat is hier aan gedaan?



En wat kan ik er zelf eventueel aan doen?

Geen ervaring maar wel even een :hug:

Heb ook even gegoogled en daar wordt je idd niet vrolijk van.

Hopelijk komen ze met een goed behandelplan

Hoi Pooh,



Misschien een beetje laat, maar ik kan je wel iets vertellen over verhoogde prolactine. Bij mij is dit geconstateerd, nadat ik na het stoppen met de pil maanden lang niet ongesteld werd. Ze kwamen er achter door bloed onderzoek en hebben ook een MRI scan gemaakt, waaruit bleek dat ik een microprolactinoom had. Uiteindelijk ben ik gestart met Parlodel (niet echt een fijn medicijn, maar helpt wel) en had ik binnen een week of twee weer een normaal prolactineniveau. Daardoor zou ik dan weer een cyclus moeten krijgen, maar ik bleek ook nog PCOS te hebben (beetje ingewikkeld verhaal).



Nu heb ik net het recept voor clomid (eisprongopwekker) mee naar huis gekregen, maar bleek bij de echo op de vruchtbaarheidspoli dat ik een eisprong had gehad! Na ruim een jaar geen beweging in mijn buik :slight_smile:

Morgen kan ik een test doen, anders start ik morgen alsnog met clomid en hoop ik daarmee dan eindelijk een goede eisprong te krijgen en hopelijk zwanger te worden.



Als je nog meer wilt weten, dan laat het maar weten!

Sterkte en groetjes

Hoi Pooh,



Ik heb hier ook last van.



Om zwanger te raken zonder mmm, kun je vitamine B6 proberen (max 200mg per dag. Begin met minder en kijk of je effect merkt.



In de mmm kreeg ik bij de eerste cabergoline. Dit werkt in op je hypofyse om de aanmaak van prolactine tegen te gaan.



Heb je specifieke vragen, stuur me dan een pb!

Dit topic is een jaar oud… Denk niet dat je veel reacties zult krijgen.

En toch heb ik erg veel gehad aan de reactie van mama anoniem een jaar na het openen :wink:

Super :thumbup:

Misschien is het toeval, maar gebruik nu een maand de vitamine b6 en heb een cyclus van 28 dagen en beduidend minder PMS klachten!