Verhoogd risico op down en echodense darmpjes

Hallo

Ik heb ff getwijfeld maar ik ga t toch maar even van me afschrijven. Ik ben nu 27 en heb met 12 wk een nekplooimeting laten doen, maar nooit gerekend dat de uitslag ook verhoogd zou kunnen zijn… Pffff… Daar schrok ik heel erg van. Kans 1 op 90 op een kindje met downsyndroom . Het heeft echt 2 wk geduurd voordat de grootste schok voorbij was. Ik kwam dus in aanmerking voor een punctie maar ik heb hier toch niet voor gekozen want de kans was 89 keer dat het niet zo zou zijn en ik zou de 20 wk echo afwachten. Die had ik dus afgelopen donderdag en alles was goed met het kindje maar toch zagen ze kleine witte vlekjes op de darmpjes, wel heel mild en het was een twijfelgeval en de reden dat dit zou kunnen veroorzaken is of een infectie of bloedverlies of taaislijmziekte of bij bijna de helft is er niks aan de hand of een chromosoom afwijking. Tja toen schrok ik me een hoedje en ik dacht 1 en 1 is 2! Dus toch maar gekozen voor de vruchtwater punctie waar ik heeeeel erg tegenop zie en er gewoon super slecht van slaap terwijl het heel erg mee schijnt te vallen. Dus dat is mijn verhaal en t word dus een klote week en ik ga er zowiezo van uit dat het kindje down heeft. Mocht het niet zo zijn dan valt het altijd mee. Is iemand bekend met deze situaties. Graag alleen de positieve verhalen want ik ben al aardig gestrest.

Gr

hoi Jody,

ik heb je topic ff verplaatst naar zwanger zijn.

Er zijn op kok verschillende mama’s die ook in de situatie gezeten hebben van risicovolle resultaten en ervaring hebben met vruchtwaterpunctie.

dus hopelijk kunnen zij die met je delen.

Wat een onzekere situatie zit je in, zeg !

ik duim vreselijk hard dat je mooie uitslagen krijgt en dat de vruchtwaterpunctie probleemloos mag verlopen. :pray: :pray:

Veel succes !!!

xxx

Gerda

Nu het topic verplaatst is, zie ik dat je je topic twee keer geopend hebt, waaronder bij zwanger zijn.

ik zet dus een slotje op deze !

xxx

Gerda