verhoogd prolactine

Hoi, wat leuk weer een reactie!!!

Met mij gaat het goed. 1e tabletje had ik wat last van duizeligheid, werd daarna ook grieperig dus daardoor flink wat last gehad. Maar nu haast niet meer. 1e dag ben ik meestal erg duf en daarna niet meer.

Hoe hoog staat jouw prolctine??? Ik heb wel t idee dat t werkt, mijn borsten doen afentoe echt zeer, komt geen melk meer uit en daar doen we t voor toch??? Ik hoop snel de :twisted: te kunnen begroeten en daarna zwanger worden… :**:

liefs Anne

Hmmmm…de gyn heeft me eigenlijk niet precies gezegd hoe hoog m’n prolactine is :eh: … Hij zei iig wel dat het hoog genoeg was om het te behandelen. Zal het over 8 weekjes eens vragen, ben er eigenlijk wel benieuwd naar! Maar ja…toen we daar afgelopen maandagochtend zaten en te horen kregen dat het de prolactine was, had ik echt geen idee wat het precies inhield allemaal hoor :? ! Nu na veel zoeken en lezen op internet wordt het me wel steeds duidelijker gelukkig en heb ik dus ook weer goede hoop dat het echt wel gaat gebeuren dat manlief en ik papa en mama mogen worden! Ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer de duivels zich weer zullen aandienen zeg!

Nog ff een vraagje: jij hebt toch ook een MRI scan gehad?! Die heb ik aankomende 3 juli, maar ben zooooo bang dat ik helemaal in die ‘tunnel’ moet :o !!! Vind dat doodeng!! Nu zei m’n moeder dat ik misschien wel alleen met m’n hoofd erin moet, aangezien dat het enige deel is waar ze een scan van willen maken, is dat zo?!

En slik jij ook ‘maar’ 1 pil per week? Sorry van de vragen hoor meis, maar ben gewoon erg benieuwd naar andere ervaringen :wink:

Liefs, Linda

Hoi Linda,

geeft niks hoor al deze vragen! Het zijn dezelfde die ik ook had en waar ik toen eigenlijk geen antwoord op kon vinden…dus ben blij je te kunnen helpen! Ja ik heb ook een MRI scan gehad. Ook in juli :slight_smile: dat is toevallig! wat betreft hoever je erin gaat…sorry maar je gaat er idd helemaal in! De schijf waar ze mee scannen zit nl helemaal aan t begin…

Ik was vantevoren erg nerveus…maar t viel me erg mee! Tip 1…neem je eigen cd mee! Je hebt kans dat je er weinig van hoort want t apparaat maakt echt superveel herrie… maar toch. Tip 2… doe je ogen dicht! Dan heb je niet in de gaten dat je in zo’n nauwe ruimte licht.

En binnen een halfuur sta je weer buiten.

Ik slik idd ook maar 1 pil, ben er 3 wkn geleden me begonnen. Eerst wat last van duizeligheid maar dat gaat nu veel beter. Ik moet de 30e bloedprikken en 4 juni bellen voor de uitslag…kijken of t al wat omlaag is. Hoelang menstrueer jij al niet meer? En hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik heb trouwens ook een weblog http://welkomkindje.punt.nl

Als je wil kun je daar ook kijken.

Ik ben nu dus aan t wachten wanneer de duivels zich aandienen…ik hoop snel! Ik kan niet wachten om zwanger te worden…ben inmiddels 33 en het is meer dan welkom!

Fijne avond en tot snel

liefs Anne

Hoi Anne!

Nou, dat gaat echt nog wat worden dan, met die scan :frowning: … Ga maar even informeren of het misschien mogelijk is om een roesje te krijgen?! Kan echt niet in kleine ruimtes!! Pfff… het MOET, ik weet 't, maar vind het nu al doodeng :frowning: … Uiteindelijk doe ik 't wel hoor, alles voor een kleintje!!

Ik ga zeker ff op je weblog kijken meis, misschien zo al ff en anders morgen.

Aankomende maandag word ik 27 jaar, m’n laatste ongi was afgelopen 8 mei, maar die is wel alleen maar gekomen omdat ik een kuur primolut van de gyn moest nemen om m’n ongi op te wekken hoor. Daarvoor was ik al 102 dagen niet meer ongi geweest en moest ik eigenlijk al met de primolut starten. Maar ja… voordat je aan de primolut gaat, moet je voor de zekerheid een zw. test doen en deze was dus inene positief :shock: ! Ik had meerdere tests gedaan in die 15 weken dat ik maar niet ongi werd, maar allemaal negatief. En toen, op dag 102 van de cyclus dus alsnog positief!! Ik voelde me echt in de 7e hemel!! Het zijn de 3 mooiste dagen van m’n leven geweest!! Maar ja…daarna ging 't al fout… Heb 't er nog steeds moeilijk mee, ookal is het ‘alweer’ 10 weken geleden :cry:

Probeer nu dus ook maar gewoon weer vooruit te kijken en hopelijk groeit er weer gauw een lief, klein wondertje in mij die wél gezond en wel op deze wereld mag komen…

Voor jou ga ik ook duimen dat je bloedonderzoek volgende week positief zal uitpakken meis!!

Fijne avond!! Liefs, Linda

Hoi Linda,

joh komt vast helemaal goed met die scan! Ik heb zelf hyperventilatie en was ook erg gespannen…maar had een hele lieve broeder plus een afbeelding van Pieter vd Hoogenband waar ik naar keek toen ik daar lag…haha dat hielp wel :))) Probeer je niet teveel op te fokken je zult zien dat t snel voorbij is. balen alleen dat je zo lang moet wachten voor je die scan hebt!

Hoe is t trouwens gegaan met je 1e tablet, heb je last gehad of viel t mee? Ik ben zelf 33 jaar, menstrueer al 3 jaar niet meer en heb na een korte pauze waarin ik weer aan de pil moest (hoog prolactine zorgt voor laag oestrogeen dat is slecht voor je botten dus vandaar) dus eindelijk de knoop doorgehakt om de medicijnen te nemen.

Nu dus in afwachting van de rode duivels!!!

Wat naar zeg, alsmaar een negatieve test en toen ineens een positieve…heb je toen wel een menstruatie gehad?? je was dus echt even zwanger zegmaar??? opzich positief dat het dus wel kan…maar ook wel een zware domper toen het toch mis ging.

Nou ik spreek je vast snel weer!

liefs Anne

Ja, die miskraam heeft er flink ingehakt hoor!! Heb een echo gehad bij de VK toen we het net ontdekten dat ik zwanger was, en volgens haar was ik 6 weken zwanger, er was namelijk nog maar heel weinig te zien op de echo… Tsja, en 3 dagen later ging 't al mis… Heb gebloed als een rund en ontzettend veel pijn gehad! Dit was dus absoluut heel anders dan een menstruatie, het bloeden heeft ook veel langer geduurd dan normaal. Ik hoop 't echt noooooooit meer mee te maken, want niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk doet het té zeer voor woorden :cry:

Wat naar voor je zeg, dat je al 3 jaar niet meer menstrueert! Heb echt respect voor je positieve instelling hoor meid! Ikzelf heb het nu al ontzettend zwaar en ben ‘nog maar’ ruim een jaar op weg…

Tsja…die scan, ik zal proberen mezelf niet zo druk te maken, alhoewel ik toch liever een poster van iemand anders dan Pieter boven me wens te hebben hoor :smiley: :wink:

En m’n reactie op die pil, zou het kunnen dat dat vandaag pas is?! Ben namelijk de hele dag al een beetje duizelig en licht in m’n benen zeg maar… Volgens m’n man zou dat kunnen komen door de dostinex, maar ik betwijfel of dat nog kan na 3 dagen :? … Ik doe het iig wel ff rustig aan, ga straks lekker een stuk wandelen buiten ipv mezelf uit de naad trainen in de sportschool.

Hoe is 't nu trouwens met jou?! Hou jij je temp nog bij? Ikzelf denk dat ik pas weer begin te tempen bij m’n volgende cyclus, hopelijk dient die zich gauw aan :wink:

Liefs, Linda

Hoi Linda,

Ik kan me goed voorstellen dat, dat er flink inhakt een miskraam. Is het niet geestelijk dan wel lichamelijk!!! Ik hoop t ook niet mee te maken hoor. Maar ja daar hebben we niks over te zeggen he? :frowning:

ja die 3 jaar…gek maar t is snel gegaan. Ik ben nl eerst ook nog ernstig ziek geworden… en gooide het dus maar daar op.

Ik vind t zelf gewoon heel vreemd dat mijn huisarts toen ik een jaar of 10 geleden last kreeg van melk uit mijn borsten, niks heeft gedaan!

dat had me nu een hoop ellende gescheelt!!! :evil:

Oh ja dat is heel goed nog van de dostinex hoor!!! Het blijft nl 100 uur (!!!) in je bloed…lang he? Aan de ene kant positief want t doet wel wat met je…en daarom slik je het nietwaar? Maar ik was de 1e week een dag of 3 echt superdraaiierig erg naar. Plus een vol hoofd van een zware verkoudheid…tel uit je winst :shock:

Ik wilde pas weer geen temp opnemen na mijn 1e menstruatie…wel houd ik mijn slijm erg in de gaten en die was deze week zo-woe erg slijmerig dus misschien had ik toen mijn eisprong wel! Donderdag was ik erg chago en sindsdien vreet ik alle snoep wat voorhanden is op!!! Volgens collega zou ik ongi moeten worden…nouja ik wacht t af!

haha nou Pieter hing in mijn zkhs misschien heb jij Orlando Bloom wel :dance: haha ach t gaf wat afleiding…maar eerlijk gezegd had ik mijn ogen dicht :zzz: hihi dus heb m weinig gezien hoor

nou fijne avond en doe rustig aan!!! wanneer moet je volgende tabletje innemen??? ik morgenavond weer! wat een k… verpakking trouwens he :x

liefs Anne

Lees net over de angst voor de MRIscan.

Ik heb pas de 2de onderbuik scan gehad, en was er doodsbang voor (omdat ik de 1e keer een kleine paniekaanval gehad heb)

Marco, mijn man, mocht mee naar binnen en heeft bij me gezeten. Ik kon hem niet zien, niet aanraken, maar de wetenschap dat hij bij me zat, was heel veel waard.

En hele goede tip is echt om je ogen VOORAF al dicht te doen. Dus op het moment dat je gaat liggen en de tunnel komt in de buurt. Meteen je ogen dichtdoen. Dan heb je minder het besef.

Ik telde ook de liedjes die ik hoorde en wist vcooraf hoelang het zou gaan duren. Dat scheelt echt heel veel.

Je kunt ook de radioloog vragen of ze willen aangeven hoelang het nog gaat duren (ongeveer) dan kun je je daarop richten.

Succes!!!

Hoi Linda, hoe gaat het nu met jou? Merk je al wat van de dostinex??? Ik wel hoor… je raadt t nooit maar ik ben vorige week dus weer ongesteld geworden!!! :smiley: Joepie!!! :dance: Nooit gedacht daar nogeens blij mee te zijn…hahaha Vreselijke buikpijn natuurlijk :cry: en ik verloor echt veel troep maar ik liep echt met een -big-smile- op mijn gezicht de hele week…

Nu ben ik begonnen met temperaturen en is t even aankijken of ik mijn eisprong kan opmerken. We doen osn best dus ik hoop dat ik snel een dikke plus heb :**:

Nou hopelijk spreek ik je snel weer hier.

Duurt niet lang meer voor je de scan hebt he??? Nou niet te veel bij stil staan je maakt jezelf alleen maar gek. En als je weer buitenstaat denk je vast…ohhh was dit alles???

liefs Anne

Hoi Allemaal,

Even een update van mij.

Ik heb na Parlodel uiteindelijk dostinex voorgeschreven gekregen tegen prolactine. 1 tabletje per week, verdeelt over 2x.

Mijn MRI van aankomende 6 juli gaat voorlopig niet door, want ik ben zwanger!!

Ben zo blij!! Nu hopen dat alles goed gaat! :pray:

X Do

Hoi Dominique, van harte gefeliciteerd!!! Wat leuk voor je zeg :smiley:

Hoe lang heb je de dostinex moeten slikken voor je zwanger was? Ik had er de 1e 2 weken wat last van maar nu niet meer…ja soms wat dizzy

Ik ben 2 weken geleden voor t eerst ongesteld geworden :twisted: wat een feest!!! Was superblij. Nu let ik op alle dingetjes die ik voel en volgens mij is mijn eisprong net geweest. Even afwachten. Ik hoop erg dat t deze zomer raak is!!! :pray:

Leuk dat je even reageerde hier!

liefs Anne

Goedemorgen meiden,

Ik kom even inbreken met een vraag.

Ik heb vorige week een intake gehad bij de FA. Echo wees PCO uit. Toch twijfelt ze aan een hoog prolactinegehalte ivm tepelvloed en overmatige beharing (na gebruik orgametril).

Ik ben zelf eens na ga denken en ik heb vanaf 2002 dat ik me af en toe helemaal draaierig voel in mijn hoofd (met een enkele keer een wegraking).

Ben er ooit voor bij de HA geweest en die gaf een of andere verklaring waar ik niks mee kon. Kwam er op neer dat sommige mensen het nu eenmaal hebben, het geen kwaad kan en er niets aan gedaan kan worden.

Begin me nu toch af te vragen of dit niet in verband kan staan met een stoornis aan de hypofyse, waardoor mijn hele hormoonhuishouding overhoop ligt?

Zouden jullie me aan kunnen geven wat jullie klachten waren?

Stiekem hoop ik eigenlijk dat het een verhoogd prolactine is (even niet nadenkend over de evt oorzaak daarvan). Lees hier zo’n succesverhalen dat het met dostinex daarna weer op de rit zit.

Anne, wat super trouwens dat je het gevoel hebt dat het weer op de rit is. Ik duim heel hard voor je mee dat het deze zomer raak is :-*

Hoi Anne,

Ik heb eerst Parlodel gebruikt, in een lage dosering (maart) en toen in april zelfstandig de dosis verhoogd (april-begin mei). In mei bleek ik een al een vroegere ontwikkeling te hebben van m’n follikel. Nog voor de eisprong dostinex gebruikt en deze keer gelijk zwanger!

Dus het zal hoofdzakelijk de parlodel geweest zijn, maar die heeft dezelfde werking als de dostinex. Gebruik a.u.b. wel de dostinex, want die is minder belastend en kan geen psychoses veroorzaken, zoals de parlodel dat wel kan doen!

:-* Do

Hoi Linda,

morgen heb je de MRI ik wil even veel succes wensen…het komt vast goed en valt vast mee voor je het weet sta je alweer buiten

Wanneer krijg je he uitslag??

Hoe gaat t verder met je, heb je last van bijwerkingen of valt t mee?

Nou ik ben vrijdag voor de 2e maal ongi geworden…joepie

het werkt dus goed…ookal had ik liever een dikke plus gehad deze keer

maar ik ben erg blij dat t toch allemaal goed werkt

fijne avond allemaal

liefs Anne

Meiden, sorry, sorry, sorry dat ik al zooooooooooooooooo lang nix heb laten horen :frowning:

Ik heb geprobeerd om alles een beetje meer ‘los te laten’ en gewoon m’n leven te leven. Vandaar dus ook de forums even achter me gelaten…

Niet wetende dat jij Anne, nog aan me dacht, vind dat echt superlief van je :oops: :-*

Ik zie trouwens dat je eindelijk zwanger bent meid, wat geweldig voor je!!! Het is je echt van harte gegund!!! Die dostinex werkt wat dat betreft echt super voor je cyclus hè?! Ik heb nu ook iedere 5 weken (ongeveer dan) m’n ongi en ik voel heel duidelijk m’n eisprong. Nu nog heel hard gaan duimen dat het ook dit jaar voor ons raak zal zijn!!! We blijven eraan werken hoor :mrgreen: !!

M’n MRI was uitstekend, geen afwijking aan m’n hypofyse… De scan zelf was wel drama, heb heel erg gehuild van de angst, uiteindelijk hebben ze manlief erbij gehaald, die mocht erbij komen zitten. Via een spiegeltje aan de bovenkant van de scan, hadden we oogcontact dus dat was heel fijn…

Nu blijkt wel dat ik ook nog een cyste heb op m’n rechter eierstok, moet over 2 weken weer terug komen om te kijken of 'ie kleiner is geworden, anders moet 'ie zowiezo verwijderd worden…

Pffffff…dat zwanger worden kan er echt inhakken bij een mens, hè?! Als je niet meer reageert, begrijp ik dat, vind het nl. heel onbeschoft van mezelf dat ik nix meer heb laten horen… Maar ik zou het leuk vinden om je verhaal te horen,

Liefs, Linda

Hoi Linda!

Meid fijn je weer te horen zeg! Ik maakte me al een beetje zorgen…

Nee tuurlijk ik snap t heel goed dat je eventjes time-out hebt genomen hoor… aan jezelf denken hoor meid!!!

Fijn dat er geen gekke dingen uit de MRI zijn gekomen…maar ohh meid je hebt t tijdens de scan flink te pakken gehad zeg…ojee nou fijn dat je man mog komen zeg!!!

Nou en dan iedere 5 weken wordt je ongi…meid ga je er aljeblieft niet te veel op focussen ik weet t is verschrikkelijk moeilijk en ik weet dat ik makkelijk praten heb nu… Ik heb de laatste ronde zelf ovulatietesten van Matcare gebruikt en met heel goed resultaat dus.

Dat temperaturen werd ik horendol van en dit kun je op iedere moment van de dag doen.

ja ik ben idd super zwanger! haha Het gaat allemaal goed heb inmiddels 2e echo gehad en t hartje klopt! Echt zo onwijs fijn. Ben nu bijna 9 weken en voel me prima. Ik hoop van harte dat t jou ook snel gaat lukken hoor meis! Enne voel je svp niet schuldig dat je lang niet online bent geweest ik snap t volkomen!

Houd je haaks meid en een fijne avond!

liefs en een knuff, Anne

Ik heb net gelezen dat je een prachtige echo hebt gehad!! Super!!! Lekker genieten hè?!

Ik zit er ook aan te denken om ovu testen te gaan gebruiken, heb me er alleen nog niet zo in verdiept hoe dat nou precies werkt, ga daar vandaag of morgen ff goed voor zitten. (zit tenslotte alweer op cyclusdag 11 vandaag :wink: )

Oh ja, m’n prolactine was voor de dostinex 1,13 en nu met dostinex 0.13, de rest van m’n hormonen zijn ook keurig volgens de gyn. M’n linkereierstok doet het ook 100% goed, dus al met al was alles (op die rechterkant na dan) uitstekend!! Ben er wel heel erg blij mee hoor!! Nu ga ik heel hard hopen en duimen dat wij ook dit jaar nog zwanger mogen raken, het zou m’n leven zo intens gelukkig en compleet maken :pray: !!!

Maar goed, wat je al zei: niet te veel focussen…

Nog 2 dagen werken en dan hebben we lekker vakantie, ben er echt wel ff aan toe nu… We gaan richting Veluwe, helemaal met z’n 2tjes genieten van de rust en vooral ook van elkaar! Manlief is deze week in het buitenland en ik mis 'm ontzettend!! Afijn…ik dwaal weer af :wink:

Vind het leuk dat je zo snel weer reageert Anne!! Ik herken zoveel van jouw verhaal in mezelf…

Liefs, Linda

Hoi Linda!

Hoe is t inmiddels met jou??

Lekkere vakantie gehad? Hoop maar dat je toch nog wat zonnige dagen hebt gehad op de veluwe want t zomerse weer heeft t toch flink laten afweten he dit jaar…bah zeg

En heb je verder nog nieuws? Wat zei de arts over de cyste op je eierstok moest die weggehaald worden??? Nou hoop dat je snel weer even wat van je laat horen ik ben erg benieuwd!!!

Hier alles goed, inmiddels 10,5 week zwanger en ondanks dat ik me 's ochtends niet echt jofel voel heb ik t graag voor over!!!

De 24e weer naar de gynaecologe hopelijk weer een echo en dan kan de vlag echt uit want dan zijn we de 12 weken gepasseerd!!!

nou meid hopelijk tot snel hoor!!!

liefs, Anne

Hoi Anne!

Daar ben ik weer! Terug van vakantie en ik heb echt heerlijk genoten van de bossen, de rust en ook heel erg van m’n mannetje :wink: :inlove:

Ondertussen alweer een weekje thuis, maar had weer ff een zwangerwordenforumstop, hihi!! Ik dacht: 'misschien geeft ‘t geluk’ , maar nee hoor! Ben vandaag weer ongi geworden :x :cry: … Máár ik ga niet klagen!! Het is weer netjes na 30 dagen en dat voor de 2e keer op rij! Goed toch?!

We zijn vorige week bij de gyn geweest, de cyste is spontaan helemaal verdwenen :? , de gyn was er helemaal verbaasd over hoe dat mogelijk is, want het was echt een gigantisch ding, maar wonder boven wonder helemaal foetsie! Alles aan de linkerkant zag er prima uit, alleen aan de rechterkant zijn er hele kleine kringetjes te zien op m’n eierstok. Dit zou dan toch kunnen duiden op een lichte vorm van PCO, nu gaan we dus kijken of ik daadwerkelijk wel een eitje heb iedere maand. Ik moet nu op dag 20 bloed laten prikken en vanaf dag 10 moet ik met ovu testen aan de gang.

Eerlijk gezegd denk ik eigenlijk wel een eitje te hebben hoor, maar goed…het kan maar beter onderzocht worden toch?! Als het trouwens het geval is dat ik geen ei heb, gaan we over 2 mnd beginnen met clomid. Ik ben dus weer errug benieuwd :wink: .

Gelukkig zie ik het wel weer allemaal positiever in de laatste weken!! Ik geloof er ook echt in dat manlief en ik ook echt wel papa en mama gaan worden!! Het komt goed voor ons!!

Ik ben blij te horen dat het met jou en je kleintje goed gaat meis, helemaal leuk!! Wil je trouwens van te voren weten wat 't geslacht gaat worden?! Nog maar een kleine week voordat je weer naar de gyn mag, ik ben benieuwd hoor! laat je 't even weten hoe het was?!

Dikke knuffel van mij