Verhogen van melkproductie

He meiden,



Ik gaf 6 maanden volledig BV, nu krijgt ze sinds zondag groente puur om te proeven, echt een paar hapjes.

Dinsdag op me werk kwam ik erachter dat ik veel minder voeding had, kolfde eerder ruim 180 wat zij ook per fles in een keer opdrinkt.

Dinsdag kolfde ik 50 cc te weinig per keer.

Woensdag wilde mijn dochter vaak drinken, ik heb haar veel aangelegd. Ik merkte wel dat ze af en toe behoorlijk gefrustreerd was, ik heb sterk het idee dat dat komt omdat zij ook te weinig melk uit de borst kreeg.

Gisteren kolfde ik op het werk maar amper 100cc, 80 COC te weinig dus.

Vandaag voed ik haar weer vaker, en kolf ik een uur later als zij niet wil drinken ook nog. Zo wil ik proberen me productie weer omhoog te krijgen.

Maa het maakt me zo onzeker, krijgt ze wel voldoende vocht nu binnen? E hoelang duurt het om me productie te verhogen? Lukt het ook om je productie te verhogen of betekend dit nu het einde van de borstvoeding?

Ik vind het nog zo fijn om haar te voeden en word echt verdrietig als ik er aan denk dat dit straks niet meer kan.

Gelukkig heb ik nog een hele voorraad in de vriezer maar wi haar graag live goed kunnen blijven voeden.



Hebben jullie een idee hoe het kan dat ik minder melk lijk t hebben? Zijn dit de regeldagen? En hoort het dan zo te zijn met regeldagen dat je in eens veel minder melk hebt?

Wat kan ik er aan doen?



Ik hoop zo dat jullie tips hebben.

Ze is mijn eerste kindje en wil haar graag nog zo lang mogelijk blijven voeden!

Drink je zelf wel genoeg? Want met deze temperaturen verlies je zelf ongemerkt meer vocht dan je denkt en dat moet je wel aanvullen.

Of ben je misschien ongesteld? Dat vermindert ook tijdelijk je productie.

Mijn kolfopbrengst is ook wisselend hoor. Kan idd zoals hierboven al is gezegd komen omdat je minder hebt gedronken. Als ik echt het idee heb dat ik te weinig heb gekolft overdag dan kolf ik 's avonds voordat ik zelf ga slapen nog een keertje om het aan te vullen. Ik had bijvoorbeeld vorige week een enorm hoge opbrengst; 600 ml met 3x kolven. De week daarop had ik maar 490 ml. Volgens mij had F. die laatste keer wel om 5 en om 7.30 uur gedronken voordat ik hem wegbracht. Die keer ervoor alleen om 5 uur. Dus daardoor kan je blijkbaar ook enorme verschillen krijgen.



Je moet proberen er niet teveel over te gaan stressen. Dat werkt ook niet goed voor de productie. :hug: Lekker even laten gaan. Met het warme weer gewoon vaak aanleggen en volgende week nog eens kijken of het beter gaat. Succes!

Ik kolf eigenlijk altijd genoeg, zelfs meer omdat ik de ochtend voeding kolf en dan meer heb als wat ze drinkt. Maar dat is nu dus niet meer zo, ik kom tekort. Ik heb wel een voorraad maar ik ben bang dat dit het einde is van de BV en ik zou zo graag door willen gaan.

Vanmiddag heeft ze een tijd gedronken maar was niet voldaan en heb ik toch 70cc exrta afgelovde melk warm gemaakt en dat dronk ze helemaal op. Ik moest echt even flink huilen…wil haar zo graag blijven voeden.



Ik let er wel op dat ik deze dagen extra vocht drink, denk niet dat het dan kan zijn.

Omdat ik cysten aanmaak tijdens de eisprong moest ik al snel op advies van de gyn aan de pil. 6 a 8 weken na de bevalling was ik daar al mee gestart, het is wel een BVpil maar weet dus niet hoe het met me cycles zit

Komt ze wel vaker met deze warmte? Ik denk dat F. gisteren zo’n beetje ieder uur heeft gedronken. Dat zullen dan vast steeds kleine beetjes zijn geweest. Want zo snel kan je dat denk ik niet aanmaken. Maar op zich was hij er wel tevreden mee. Als je nu flesjes gaat bijgeven gaat je lijf alleen maar minder melk aanmaken he? Maar ik ben verder ook geen expert. Misschien even met een lactatiekundige contact opnemen?

-misschien ongesteld worden?

  • drink je zelf genoeg?
  • stress ?? Want je zegt dat je bang bent dat het inde oevening is kwa bv
  • genoeg slaap? Ik las ergens iets over eerst goed eten en drinken en daarna slapen dat dit kon bijdragen …
  • teveel aanleggen ? Ranomi wilde op gegeven moment om de haveklap en kwam er bijna niks uit

    Toen heb ik haar echt ff een fles bv uit de vriezer gegeven en geen live voeding gegeven en dat heeft toen wl geholpen.

    Maar misschien was dit dan dus ook een combinatie van vermoeidheid en stress van mezelf omdat ik dus ook bang was te weinig zou produceren en daardoor dus daadwerkelijk minder productie had

    Dat de fles dus Ranomi een tevreden voldaan gevoel gaf en dus lekker een lange ruk kwa slaap maakte en ik dus ook weer me rust kreeg in lichamen geest waardoor de melkproductie ook weer goed ging.

100cc en 80cc is toch helemaal niet slecht zeker met dit warme weer.

Onzekerheid is een slechte raadgever, laat het los. Zorg goed voor jezelf dan komt het helemaal goed.

Bij mij werkt wisselvoeden goed. per voeding 3 keer van borst wisselen. (links, rechts, links, rechts) dan krijgt ze er meer uit en stimuleert de productie. en 's nachts voeden helpt ook. (mocht je zo gelukkig zijn dat niet meer te hoeven doen)