Verhogen productie-hoe???

Hallo dames,



Eerst ff een korte uitleg over hoe en wat:



Mijn dochter is nu 13 dagen oud. Toen ze 3 dagen oud was is ze wat uitgedroogd geweest. Dit omdat we toen 2 voedingen hadden overgeslagen. Snachts, omdat dat mag en overdag omdat ze niet wakker was te krijgen. Maar dat was teveel.

Dezelfde dag en de dag erna zijn we om de 2 uur aan gaan leggen. Ze dronk toen ook vrij lang bij me. Gevolg was dat mijn borsten overspannen waren. daar kwam nog bij dat, door niet goed aanleggen, dat ik tepel kloven heb gekregen.

ik heb het nog even vol kunnen houden, maar op een nacht heb ik gezegd dat ik het niet meer wilde.Gevolg was dat ik geen melk meer had.

Nu kolf ik 20 cc per keer(beide borsten), maar wil graag weer volledige borstvoeding gaan geven. Aanleggen gaat nu wel weer goed.



Mijn dochter krijgt naast de 20 cc borstvoeding zo’n 90/100 cc kunstvoeding en dat 6 keer per dag



Nu aan jullie de vraag: Hoe kan ik de productie omhoog krijgen?

Ik kan haar 4/5 keer per dag aanleggen, de rest moet ik kolven.



Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik zou het zo fijn vinden als ik weer volledige borstvoeding kan geven.



Alvast ontzettend bedankt.



Veel groetjes

Yvonne

Mijn eerste reactie: wat een drempels hebben jullie al moeten nemen! Petje af dat je nu toch door wilt zetten!! :clap:

Ten tweede: je zegt dat je maar 4/5 keer per dag aan kunt leggen. Zijn dat de momenten dat je dochter om voeding vraagt? Je zou namelijk het volgende kunnen proberen:

Bij elk hongersignaal (dus niet alleen bij huilen, dan ben je eigen al te laat) leg je je kindje aan. Het is me namelijk niet helemaal duidelijk of ze per voeding te weinig krijgt, of dat je eerst een flesje (gekolfde) melk geeft. Het aller belangrijkste middel om de productie op te krikken is: meer aanleggen! Er komt meer vraag en dus zal je lichaam zorgen voor meer aanbod. Een kolf kan dit ook, maar (veel) minder goed dan je kindje.

Hej,



Bedankt voor je antwoord.



Mijn dochter krijgt 6 voedingen per dag, waarvan 20 cc borstvoeding. Rest is kunstvoeding. ze krijgt nu(door de kv)genoeg voeding binnen.

Een van die voedingen doet mijn man, anders houd ik het niet vol. Ik kan haar dus 5 keer aanleggen. Tussen de voedingen door is ze tevreden en slaapt ze meestal. Aanleggen lukt dan niet. Vandaar het kolven.



Oja, we leggen eerst aan en daarna krijgt ze het flesje



Gr Yvonne

@beitsche wrote:

Hej,



Bedankt voor je antwoord.



Mijn dochter krijgt 6 voedingen per dag, waarvan 20 cc borstvoeding. Rest is kunstvoeding. ze krijgt nu(door de kv)genoeg voeding binnen.

Een van die voedingen doet mijn man, anders houd ik het niet vol. Ik kan haar dus 5 keer aanleggen. Tussen de voedingen door is ze tevreden en slaapt ze meestal. Aanleggen lukt dan niet. Vandaar het kolven.



Oja, we leggen eerst aan en daarna krijgt ze het flesje



Gr Yvonne


Dat is in ieder geval al de juiste volgorde! Je zou nu, om de productie op te krikken, kunnen proberen telkens iets minder kv in de flesjes te doen. Ik weet niet hoeveel je er nu in doet, maar doe eerst eens 10 cc minder. Dit is een heel gepriegel en gereken, kan ik me nog herinneren, maar het werkt wel. Op een gegeven moment merk je misschien dat ze eerder weer honger krijgt, dat is ook de bedoeling. Je legt dan weer eerst aan, en geeft dan eventueel een klein beetje kv in een flesje. Zo bouw je langzaam de bv op en de kv af! (het is ons op deze manier ook gelukt, al duurde het wel erg lang) Succes!!