Verhaaltje van R.oy

Hoi.

R.oy wil verhalen maken voor Lee, passend bij zijn leeftijd.

Vroeger vertelde de moeder van zijn beste vriend verhalen,

over R.oy en D.ino (zo heet de vriend) alleen verwisselden zij de voor letter

Erg leuk! Zij verzon het terplekken, R.oy wil er een boekje van maken.

Met tekeningen door een kennis van ons erbij, op een kinderlijke manier.

Nu was zijn vraag, zouden jullie dit verhaal voorlezen aan jullie kinderen?

Ik bedoel dus niet of je dit nu voor wil lezen, maar gewoon over het algemeen?

Zet het even onder spoiler, De spel fouten die hij maakt, moet ik er nog uit halen, maar even een opzet. Hij heeft het vanmorgen uit zijn mouw geschud:

Doy is Bang

De Zon scheen door de ramen.

Doy en Rino deden hun oogjes open en keken over de rand van hun mandje.

Rino was als eerste helemaal wakker en sprong snel het mandje uit op zoek naar avontuur en zn eten.

Doy stond op en likte zn vachtje recht, en toen ie rondkeek zag hij iets de kast in glippen.

zo snel als hij kon dook ie terug onder zn dekentje,

Rino kwam terug om te kijken waar zn vriendje bleef.

’ waar blijf je nou ?’ vroeg Rino aan het hoopje wat in het mandje lag.

Doy stak zn hoofdje onder het dekentje vandaan en zag zn stoere vriend staan met zn snorharen nog onder de melk die ie had gepakt.

Er zit iets in de kast zei Doy, echt waar hoor ik zag het zelf.

echt waar ? vroeg Rino. Ja echt en het was heel groot zei Doy terug nog bevend van angst.

Rino sprong uit het mandje en renden naar de kast.

Wat ga je doen ? piepte Doy, Nou ik ga eens even kijken wat jouw zo bang heeft gemaakt riep Rino terug.

Doy die niet wou dat zn vriendje zou denken dat ie een bang katje was kroop onder het dekentje vandaan en liep langzaam naar Rino toe.

Samen deden ze de kast deur open door met hun pootjes er heel hard aan te trekken.

De deur kraakte en piepten maar ging beetje voor beetje verder open.

Wat je ook heb gezien kan niet erg groot zijn zei Rino, hij moest door een heel klein kiertje kruipen.

de deur piepten nog steeds en met een zucht sloeg ie uiteindelijk open.

en wat zag Rino toen de deur helemaal open was, Het was Thomas de hamster die een koekje had gevonden en die aan het eten was.

Doy ! riep Rino kom eens kijken, Doy was weg gerend toen de deur open ging en zat nu onder de bank heel bang te zijn.

Nee ik kom niet zei Doy, het is vast een monster of nog erger een hond.

Thomas kwam de kast uit en vluchten snel weer weg met zn koekje. Ton Doy dat zag kwam ie onder de bank vandaan en zag dat Rino heel erg moest lachen.

Jij klein bang katertje zei hij tegen Doy, je bent geschrokken van een kleine hamster met een heel groot koekje die hij niet wou delen.

Toen zag Doy ook in dat ie voor niks bang was geweest en lachten vrolijk met zn stoere vriend mee.

toen ze waren uit gelachen zei Doy, kom we gaan eten, en terwijl ze weg liepen naar de keuken dachten ze aan alle avonturen die ze nog zouden beleven

Groetjes

Ja ik zou het misschien wel voorlezen, best een grappig verhaaltje!

Het is ook de bedoeling dat hij het voor gaat lezen.

Ik ga dit verhaaltje namelijk bewerken samen met tekeningen van een kennis, zodat het een boekje word.

Ik vind hem leuk!

Wat leuk zeg! Lief bedacht ook zo speciaal voor Riley :smiley:

wat is de doelgroep? wordt het een prentenboek?

Wil je het boekje alleen voor je zoon laten drukken of bij een uitgever?

Ik vind persoonlijk de tekst niet heel sterk geschreven, te lange zinnen bijv.

Het verhaaltje vind ik wel leuk verzonnen, maar idd misschien een beetje te uitgebreid voor een klein kind, verliest dan misschien zijn aandacht. Maar uitgebreide gedetaileerde tekeningen erbij kunnen de aandacht er misshcien idd weer bijhouden. Leuk idee hoor

Eerste instantie is het voor Lee en evt B. (zijn andere zoon).

Het word een boek met plaatjes. Er moeten nog aanpassingen worden gedaan aan het hele verhaal. Het gaat om het idee.