Vergoedingen fertiliteitsmedicijnen?

Vandaag moest ik naar het zkh voor een follikelmeting. Nu had ik voor de zoveelste keer een andere arts :roll: En nu vond deze het ineens vreemd dat ik geen hormoonpreparaten krijg (heb van mezelf gewoon een eisprong). Nu heb ik maanden gevraagd of ik clomid mocht en ze vonden het daar niet nodig om medicijnen te gebruiken en nu ineens kom ik bij weer een andere arts en nu moet het ineens wel. Alleen wil deze arts me Gonal F voorschrijven en voor zover ik weet wordt dat niet vergoed. Ik heb gewoon een basisverzekering bij agis en ik zei ook tegen de arts dat dat volgens mij niet vergoed wordt en toen zei de gyn dus dat volgens hem per 1 juli/ 1 augustus alle hormoonpreparaten bij fertiliteitsbehandelingen vergoed worden in een basisverzekering. Ik weet niet waar hij dat vandaan gehaald heeft maar ik kan het nergens terug vinden :think:



Wie o wie kan mij vertellen of deze gyn gelijk heeft?

Danielle dit heb ik gelezen op de site van babyinfo



Medicatie vruchtbaarheids-behandelingen in basispakket

3 juli 2008





Per 1 augustus 2008 is de medicatie ter ondersteuning van milde vruchtbaarheidsbehandelingen weer volledig opgenomen in het basispakket.





De medicatie wordt gebruikt ter ondersteuning van vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen als IUI (intra uteriene inseminatie, waarbij het opgewerkte sperma direct in de baarmoeder wordt ingebracht) en OI (ovulatie-inductie, waarbij een eisprong wordt opgewekt). Deze ‘milde’ vruchtbaarheidsbehandelingen gaan in veel gevallen vooraf aan psychisch en fysiek zwaardere IVF/ICSI behandeling. IVF/ICSI behandelingen zijn sinds 1 januari 2007 volledig vergoed. Dat patiënten tot nu toe wel zelf de medicatie voor de milde behandelingen moesten betalen, is dan ook onlogisch.



(Bron: Freya)

Chantal nog bedankt voor je antwoord. Heb vanochtend gelijk mijn verzekering gebeld en worden de medicijnen idd vergoed per 1 Augustus :dance: Gelukkig maar.

Krabje,



Dit heb ik ook gelezen en via de mail doorgekregen van de AGIS.

Maar wat ik me afvraag, geldt dit zowel voor Clomid als Puregon (en andere medicatie?)

Weet jij dat toevallig?



Ik ga in Januari overstappen naar Agis, want ben nu nog verzekert bij VGZ, maar heb daar altijd problemen mee gehad over vergoedingen etc etc…



Ik wil namelijk beginnen aan mn 4e O.I behandeling met Puregon.



Groetjes Angelique

@liekie1984 wrote:

Krabje,



Dit heb ik ook gelezen en via de mail doorgekregen van de AGIS.

Maar wat ik me afvraag, geldt dit zowel voor Clomid als Puregon (en andere medicatie?)

Weet jij dat toevallig?



Ik ga in Januari overstappen naar Agis, want ben nu nog verzekert bij VGZ, maar heb daar altijd problemen mee gehad over vergoedingen etc etc…



Ik wil namelijk beginnen aan mn 4e O.I behandeling met Puregon.



Groetjes Angelique




Ik krijg de puregon (en kreeg de clomid) vergoed vanuit de basisverzekering maar ik gebruik het wel in combinatie met IUI. In een ander topic (over puregon) las ik dat Ovulatie inductie misschien niet als een fertiliteitsbehandeling gezien zou worden. Ik zou gewoon even de agis bellen en dan even navragen of de vergoedingen ook bij ovulatie inductie gelden.



Groetjes,

Daniëlle

Misschien is het toch handiger om nog even telefonisch aan AGIS te vragen of het voor O.I. ook van toepassing is…



Ik hoop het wel.

Ik had ze namelijk gemaild of de medcijnen voor O.I. nu ook vergoed werden door die wijziging per 1 aug.



Zij kwamen toen met het mailtje dat het inderdaad vergoed werd vanaf 1 aug…



Ik zal het nog even vermelden hier…

Denk dat ik vanmiddag even bel!



Nog bedankt voor je bericht!



Groetjes Angelque

kijk ook es op de site van freya dames! Alle info te vinden, kun je meteen donateur worden :wink: Echt de moeite waard. Krijg je regelmatig het magazine thuis vol met ervaringsverhalen etc.! (ben zelf ook vrijwilliger en sta er regelmatig in…)

suc6