He hallo,
Wellicht is de vraag al vaker gesteld maar ik zit er toch wel even mee.
Ik ging er afgelopen jaren vanuit - ondersteund door een of andere rekenmodule - dat ik onkosten van het gastouderburo mee kon nemen en daar dus ook vergoeding over kreeg.
Nu hoorde ik vandaag voor het eerst dat je dat gewoon helemaal zelf moet betalen en niet geacht wordt dit in je maandelijkse kosten of gemiddelde uurkosten mee te nemen :shock:
Maar dat zou betekenen dat mijn onkosten ineens verdubbelen.
Op de site http://www.kostenkinderopvang.nl/module.html kon ik altijd gewoon ook de kosten van buro invullen en die werden dan meegenomen in gemiddeld uurkosten waar ik groot deel van terug krijg.
Maar op site http://www.toeslagen.nl/reken/kinderopvangtoeslag/
vragen ze helemaal niet naar de onkosten van het buro.
ben ik nou zo gek geweest om al die tijd te denken dat je dit gewoon kon meenemene in de onkosten - heb er toch altijd openlijk met iedereen over gepraat en dit hoor ik nu voor het eerst.
Iemand hier enig idee.
Als je het niet terugkrijgt kost me dat 70 euro in de maand extra en dat is een verdubbeling van wat we nu zelf moeten bijdragen.
Ben benieuwd naar jullie reakties.
Gr Caroline
Je moet gewoon je totale uurprijs opgeven. (Dus uitrekenen wat de uurprijs van het GOB is en dat optellen bij je uurprijs van de Gastouder)
Deze kosten worden ook gewoon vergoed hoor! Don’t worry (ik ben zelfstandig gastouder!)
Dat kan je gewoon terug krijgen hoor. Ik heb zelf het bij de uurprijs van de gastouder gerekend, dus die ging gewoon wat omhoog…En bij de jaaropgave van het gastouderbruo hebben ze dat ook zo uitgerekend.
Ik kon me al niet voorstellen dat ik dit nu twee jaar verkeerd heb gezien en berekend maar omdat de go zo stellig was schrok ik best wel.
Maar net op een site gastouder.nl ook gelezen dat kosten de kosten zijn van go en gob gemiddeld per uur.
Moet wel zeggen dat de site van de belastingdienst eigenlijk best onduidelijk is ook in de rekenmodule - hebben het alleen maar over een uurprijs en niet uit welke delen die zou kunnen bestaan. Ook niet als je verder naar info zoekt op die site.
Nou ik kan weer wat geruster ademhalen - 70 euro per maand zelf meer moeten betalen is voor ons best veel en helemaal op jaar basis (zouden we van op vakantie kunnen ofzo)
Gr Caroline
Je betaald je gastouder een uurtarief en de gastouderorganisatie een maandbedrag!
Deze 2 bij elkaar verekend kom je uit op het te vergoeden bedrag!
Even op jaarbasis uitrekenen wat je verwacht aan kosten te maken!
Zo doe ik het al jaren!
@Anne-marie wrote:
Je betaald je gastouder een uurtarief en de gastouderorganisatie een maandbedrag!
Deze 2 bij elkaar verekend kom je uit op het te vergoeden bedrag!
Even op jaarbasis uitrekenen wat je verwacht aan kosten te maken!
Zo doe ik het al jaren!
Ja ik ook maar kreeg ineens te horen dat het maandbedrag van GOB niet vergoed zou worden maar ja volgens mij ben ik ondertussen alweer gerustgesteld en geen reden om daar iets aan te veranderen. Zoontje gaat volgende week niet naar GO maar die week erna zal ik mijn bevindingen wel even weergeven aan GO.