vergoeding IUI

Ik heb net mijn zorgverzekeraar gebeld om te vragen hoeveel IUI pogingen ik vergoed krijg… ze zeggen 1 :shock:

Ik weet zeker als mijn vriend hoort dat je per poging 300-400 euro kwijt bent, hij gelijk niet meer wil :?



Ik heb een uitgebreide verzekering…

Dat klopt niet, IUI hoort onbeperkt te worden vergoed. Dat is wettelijk zo geregeld. Dat geldt dus ook voor de hormoonmedicatie. Sommige verzekeraars vergoeden zes IUI-behandelingen. Eén klopt in elk geval niet! Het komt over alsof ze geen flauw benul hadden wat IUI is. IVF wordt drie keer vergoed, dus ook daar kunnen ze niet mee in de war zijn.

Ik zou morgen nog even erachteraan gaan bij je zorgverzekering voor de bevestiging…

van Chantal weet ik, helaas, dat ze 6 pogingen vergoed krijgt. Zij zit bij Menzis… Dus 1 lijkt mij echt niet kloppen hoor!

@Amy82 wrote:

van Chantal weet ik, helaas, dat ze 6 pogingen vergoed krijgt. Zij zit bij Menzis… Dus 1 lijkt mij echt niet kloppen hoor!




Ja dat zei ze idd.



Dames bedankt voor de bevestiging, ik had al een idee dat dat nooit kan.

Dan kunnen ze net zo goed niks vergoeden.

Maar ik zie op hun website ook niks staan daarover, en die medewerker die ik sprak moest het zelf aan haar collega vragen omdat ze niet eens wist wat IUI is :roll:



Maar het minimum is dus 6 pogingen?

@Amy82 wrote:

van Chantal weet ik, helaas, dat ze 6 pogingen vergoed krijgt. Zij zit bij Menzis… Dus 1 lijkt mij echt niet kloppen hoor!


Dat klopt!

Menzis vergoed de medicatie voor max 6 iui pogingen in het aanvullende pakket

Stom dat ik het op hun site nergens zie staan, ik ben verzekerd bij VGZ. :think:

Bigs moet je de polis thuis even nakijken.

Ik zag het ook niet staan op de site van menzis maar wel in de polis die ik thuis heb

oh jeetje dan moet ik ff diep graven in de kast :think:

@bigsby wrote:

oh jeetje dan moet ik ff diep graven in de kast :think:


Of je vriend laten kijken! Hier was hub degene die hem zo vond :mrgreen:

Dit kon ik vinden op zorgkiezer punt nl, is de Zorgverzekering 2010 | VGZ - Zorgverzekering Natura + Beperkte Aanvullende Verzekering - Dekking en pakket verzekering



Medicatie bij vruchtbaarheidsbehandelingen Basisdekking gecontracteerd

OI, KI en IUI: 100%; IVF en ICSI: 100%, max. 3 pogingen per zwangerschap

Basisdekking ongecontracteerd

Conform gecontracteerde zorg, gemaximeerd tot 80% van gemiddelde gecontracteerde tarieven Aanvullende dekking:

Geen

Vruchtbaarheidsbehandelingen (IVF, ICSI, KI, OI en IUI) Basisdekking gecontracteerd

OI, KI en IUI: 100%; IVF en ICSI: 100%, max. 3 pogingen per zwangerschap

Basisdekking ongecontracteerd

Conform gecontracteerde zorg, gemaximeerd tot 80% van gemiddelde gecontracteerde tarieven



Hoop dat je hier iets aan hebt.

uhm heel lief van je maarre ik snap er niks van :think:

Alles zou in princiepe vergoed moeten worden, zowel de medicatie als de behandeling zelf. Geven aan dat dit 100% is en er staat geen limiet voor het aantal behandelingen.

Dankje wel :-*

No prob :mrgreen:

Mijn IUI behandelingen zijn al even geleden, maar toen was het bij VGZ zo dat ze bleven vergoeden, zolang de gyn ze voor bleef schrijven.



Aan dat stukje wat gekopieerd stond te zien, is dat nu nog zo :slight_smile:

@angelbaby wrote:

Mijn IUI behandelingen zijn al even geleden, maar toen was het bij VGZ zo dat ze bleven vergoeden, zolang de gyn ze voor bleef schrijven.



Aan dat stukje wat gekopieerd stond te zien, is dat nu nog zo :slight_smile:




raar zeg, dat je dan bij Menzis maar 6 pogingen krijgt, en bij VGZ er in principe 12 zou kunnen krijgen :think: