vergoeding IUI poging...

Wie kan me hier mee helpen?



Zal eerst mijn verhaal eens uitleggen.

Toen we bezig waren met de iui’s voor Tycho heb ik week voor NOD nieuwe clomid besteld. Heb toen 15 tabletten gekregen.

Een week later bleek ik zwanger van Tycho en had dus de clomid niet meer nodig, dus clomid in de kast.



Vorig jaar zijn we weer opnieuw begonnen met IUI voor een 2e kindje.

De eerste 3 pogingen heb ik dus de clomid gebruikt die ik in december 2007 al had gekregen.



Nu zegt de verzekering (Menzis) dat mediactie voor max 6 iui pogin gen wordt vergoed.



Kan ik nu de 1e 3 pogingen tellen als poging zonder medicatie (heb wel pregnyl erbij gehad) ?

Als dat zo zou zijn heb ik theoretisch dus nog recht op 3 IUI pogingen.



Wie weet hoe dit zit???



Onder de spoiler de tekst uit de polis:

E19 Geneesmiddelen vruchtbaarheidsbehandelingen



Er zijn verschillende vruchtbaarheidsbehandelingen, waarvan IVF de bekendste is. De eerste drie IVF-behandelingen, inclusief de benodigde medicijnen, worden betaald uit de Basisverzekering. In de aanvullende verzekering zijn de medicijnen verzekerd die niet uit de Basisverzekering worden vergoed.

U krijgt een vergoeding voor geneesmiddelen om de vruchtbaarheid te bevorderen:

  • geneesmiddelen bij behandeling van de mannelijke verzekerde voor verminderde vruchtbaarheid,
  • geneesmiddelen bij Intra Uterine Inseminatie (IUI) tot een maximum van zes pogingen,
  • geneesmiddelen bij Ovaulatie Inductie (OI) tot een maximum van twaalf pogingen, en
  • de eigen bijdrage op grond van de Basisverzekering moet betalen voor urinaire gonaddotrofines ( Menopur, Fostimon).



    Wie kan me alvast wat vertellen?

    Ik bel zo ook de gyn met deze vraag en daarna ook de verzekering.



    Liefs Chantal

IUI moet sinds september 2008 onbeperkt worden vergoed. Er zit geen maximum meer aan het aantal IUI-behandelingen en ook ovulatie-inductie krijg je onbeperkt betaald. Dit is landelijk zo geregeld en zit in het basispakket.

Arghhh sjips meid! Aangezien je wel de Pregnyl hebt gekregen en de verzekering ook die Clomid al (eig dus vooraf omdat je het bewaard hebt) betaald heeft zal dit ws niet opgaan. Wat je wel kunt overwegen (ook even navraag doen bij je verzekering!) is enkel de medicatie zelf te betalen (geloof dat de pregnyl €40,- voor 10.000 EH kost ex kosten voor het recept (ws rond de €20,- maar daar weet de apotheek het antwoord zeker op!)) De Clomid zal ws de bank ook niet breken. Al zul je natuurlijk indien je nog 3 pogingen wilt doen deze medicijnen dus ook 3 x betalen.

Maar ik acht de kans erg groot dat je verzekering de medisch noodzakelijke (ziekenhuis)handelingen wel zal vergoeden incl evt het labwerk voor de bewerking van de zaadcellen.

Het is voor jou het overwegen waard indien je a) tegen een wachtlijst oploopt voor de IVF en intussen wilt doorgaan met IUI en b) je de IVF nog even zelf zou willen uitstellen en natuurlijk de artsen een kans zien dat deze IUI’s aanslaan.

:-*

Jippie deels klopt wat je verteld echter zit er wel een max aan de vergoeding voor hormonen helaas. Mijn verzekering heeft per jaar geloof ik een max van 4500,- oid ingesteld. :shifty:

Maar zoals ik hierboven al schreef de medische handelingen zullen ws wel onder de vergoeding vallen. :thumbup:

Ik heb de verzekering gebeld… Ik zit nog even te trillen…



Omdat de 1e 3 pogingen met clomid uit 2007 waren heb ik nu nog recht op 3 nieuwe IUI’s!!!



Ik heb die man huilend gevraagd of hij me nu echt vertelde dat ik ipv 6 iui’s dan 9 iui’s mocht gaan doen en dat alles werd vergoed. Hij gaf aan dat het echt zo was!



Jahoeeeeeeeeeeeeeeeee ik ben blij :dance: :dance: :dance: :dance:



Ga over 2 weken met de gyn overleggen dat ze ons aanmeld in Zwolle en we dan in tussen tijd die 3 pogingen nog gaaan doen…

Fijn, zeg! Dan staat het tenminste niet een halfjaar stil en heb je in de tussentijd nog kansen met IUI! :clap:

Yessss! Dat is fijn nieuws meis! :mrgreen: beetje pietluttig maar het vermelden waard even een briefje vragen van je verzekering waarin ze dit bevestigen scheelt je later mss stress en centjes :- *



Nog 3 x te gaan!! Net een voetbalwedstrijd met verlenging maar hier hangt zoooveel meer vanaf, ik ga giga duimen dat je straks weer fijn mag ‘afmelden’ voor de IVF! :pray:

Rhi daar had ik om gevraagd maar dat kon volgens die man niet. Moest het egwoon overleggen met mijn gyn en alles wordt gewoon nog 3 x vergoed…

wow !



wat een goed nieuws

we duimen keihard mee meid :pray:

Wat fijn Chantal! Wat slim van je dat je dit bedacht hebt :dance:

Ik krijg trouwens wel steeds een rekening voor de Clomid. Niet dat het veel is… :think:

@Luna1 wrote:

Wat fijn Chantal! Wat slim van je dat je dit bedacht hebt :dance:


soms heb ik nog wel een heldere ingeving :lol: :lol: :lol:

Wat goed! Dat geeft weer moed en hoop :pray: :hug:.

Chantal wat een fijn nieuws dit!!!

Wat goed dat je hier aan gedacht hebt!



:hug: :hug: :hug:

wat goed krabje!



ik heb idd ook meer dan 6x iui vergoed gekregen.



ik heb er 6 zonder hormonen gehad, en had daarna nog recht op 6x met hormonen, waarvan ik er dus uiteindelijk 4 van heb gebruikt :smiley: :smiley: dus heb er 10 helemaal vergoed gekregen, en ja idd jij heb nog recht op 3!!! :dance: :dance:

Fijn krabje :hug: :dance:

YES! dat noem ik nog eens supernieuws! :dance: Dit was de eerste stap op weg naar iets prachtigs! Zet m op meissie! :-*

Aha, dus vandaar! Heel goed! :dance: :dance: :dance:

wauw meis wat een super nieuws :dance: :dance:

Beetje laat (was op “vakantie”), maar wat een goed nieuws!!! :dance: :-*