Weet iemand hoe dit zit wanneer je verzekerd bent bij Z&Z?
Bedankt!
ik zou gewoon even contact opnemen met je verzekering heb ik ook gedaan ik moet (als hij dus idd kma heeft) bij sorgente bestellen zit bij izz
Ik weet niet hoe het bij Z&Z ziet, maar volgens mij krijg je alleen een vergoeding voor hypo-allergene voeding als door een arts is vastgesteld dat hij ergens allergisch voor is. Het bedrag wat je dan vergoed krijgt is het prijsverschil tussen de hypo-allergene en de normale voeding.
@sopje wrote:
Ik weet niet hoe het bij Z&Z ziet, maar volgens mij krijg je alleen een vergoeding voor hypo-allergene voeding als door een arts is vastgesteld dat hij ergens allergisch voor is. Het bedrag wat je dan vergoed krijgt is het prijsverschil tussen de hypo-allergene en de normale voeding.
KMA moet inderdaad vast gesteld worden door een huisarts middels een eliminiatie/provocatie test. En dan wordt alleen de voeding vergoed die bij een apotheek verkrijgbaar is.
Annamarie
Maar hoe zit het dan met de start hiervan? En er zijn toch nog meer dingen waar een baby last van kan hebben en daarom speciale voeding moet dan alleen koemelkallergie?
Bedankt weer voor de antwoorden.
hoi, ik ben op advies cb arts begonnen met eleminatie /provocatie dieet
ik heb net ruim 6 weken fr*so intensief hypoallergeen gegeven en ben nu sinds vandaag weer op de omneo die hij hiervoor kreeg en nu kijken of hij reageert (positief/negatief)
als hij negatief reageerd bel ik heb cb (terinfo) en ga ik weer over op de intensie HA en dan gaat die arts een machtiging uitschrijven naar sorgente zodat ik het vergoedt krijg.
Ik hoop eigenlijk dat hij niet reageert en dat het nu goed blijft gaan
we wachten af,zal het morgen ochtend wel zien of hij weer uitslag/eczeem heeft gekregen
Hai,
Finn en Mees hebben preventief HA voeding gekregen ivm de vele allergieen in de familie. Dit is zo’n twee en een half jaar geleden en ik kreeg het toen volledig vergoed. Niet eens het prijsverschil maar het totale bedrag!! Na 6 maanden ook de provocatie/eliminatie test gedaan en uiteindelijk dus een jaar lang die voeding gehad.
Ik heb alleen gehoord dat sinds januari, wijziging van het zorgstelsel, deze voeding niet meer vergoed wordt…Ook niet als het KMA blijkt te zijn. Mare krijgt nu ook HA maar ik vrees dat dit allemaal voor onze eigen kosten is…
Stijn krijgt Nutramigen en die wordt volledig vergoed…maar:
alleen met een verklaring van een kinderarts, d.m.v. een dubbel-blind-placebo-gecontroleerde provocatietest die is afgenomen in het ziekenhuis o.l.v. de arts en een verpleegkundige.
Een heel gedoe dus. Maar na dit gedoe krijg je het wel volledig vergoed. Dat geld dan ook voor andere alternatieve voedingsmiddelen (bijv. sojaproducten) vanaf 6 maanden.
Moet toevallig vanmiddag voor het eerst naar de dietiste…