verfvraagjes

Ok ik heb dus vanmiddag de deurkozijnen in de keuken staan schilderen in zilver. Ik dacht leuk is weer eens wat anders dan anders en we hebben ook een zilveren aanrechtblad (standaard woningbouwding). Maar nu hebben we zalmkleurige deuren (die tint zit namelijk in de tegels) en dat staat dus ontzettend niet bij elkaar.



Gelukkig heb ik ook nog gebroken wit staan en moet ik dat maar gaan gebruiken. Weten jullie hoe lang de verf moet drogen voordat ik het over kan verven?

Moet ik het nog licht opschuren?

Moeten de scharnieren van deur in de kleur van het kozijn of de kleur van de deur (zoals nu).

ik vind dat zilver juist wel apart…kun je de deuren niet verven 8) (is wel een k*tklusje)

Deuren verven is leuk!! Deur uit de scharnieren, neerleggen en Hatsjee met de roller erover! Altijd strak! 8)



Ik vind het zilver idd ook niet verkeerd hoor!

Ik vind het wel leuk staan eigenlijk.

Mocht je het toch over doen, altijd eerst even licht opschuren en dan pas over verven. Verf hecht beter en ziet er mooier uit omdat je op een ruw oppervlak minder strepen trekt dan op een glad oppervlak.

Ik zou ook de kozijnen laten en de deuren in gebroken wit schilderen. :wink:

Volgens mij mogen de scharnieren de kleur van het kozijn. :wink: Maar heel zeker ben ik het niet. :oops:



Normaal is overschilderen iets van zo’n 12 tot 16 uur, je zou eens moeten kijken op je verfpot, daar staat meestal op hoe lang de droogtijd is en wanneer je mag overschilderen. :wink:

Ik zou ook de deuren gebroken wit verven maar ik dacht dat de scharnieren bij de deur horen

Ik vind het zilver ook erg mooi, gewoon de deuren verven joh…



gr patricia

De scharnieren horen idd bij de deuren. Dan wordt het ook het mooist. Anders heb je een hapje uit je deur ( iig zo lijkt het dan)



Veel succes met je keuze… Deuren wit met de kozijnen zilver staat ook erg mooi denk ik. Mooier dan dat zalm zelfs. ( mijn smaak hoor).



En als je de deuren gaat rollen. Koop dan rollers met een vachtje( die gele bij de gamma) dus geen witte schuim rollers. Heb je ook geen belletjes op je deur.

Ook ik zou kiezen voor witte deuren. :thumbup:

Hmm zo’n vermoeden had ik al dat iedereen voor witte deuren zou gaan (is ook niet mijn keus geweest dat zalm, heeft vriend gedaan toen wij uit elkaar waren). Alleen heb ik daar geen verf voor en geen goede rollers :think:

Ben nu begonnen met een deurkozijn van de voorraadkast in het ‘leliegrijs’ nou heb ik nog nooit een grijze lelie gezien maar het is wel een hele mooie kleur!

Ik ga dus toch de kozijnen overschilderen (is ook net iets minder werk), dan kan ik dezelfde kleur doortrekken naar de gang waar de kozijnen ook nog niet mooi zijn (alleen gegrond). Overigens zijn die deuren wel wit (gelukkig).



Goed idee trouwen om op de verfpot zelf te kijken, niet eens aan gedacht :doh: