Verf in (of uit) kleding

Heb gisteren de trap geverfd en had er even niet aan gedacht een ander shirt aan te trekken :wall: . Leuk donkerroze shirt waar nu dus gele stippen op zitten :roll: is er nog een truc om dat er uit te krijgen zonder dat het een shirt lichtroze vlekken wordt? En zag net ook een plekje in mijn spijkerbroek waarschijnlijk later gebeurd…

Gekopieerd van de site Oma weet raad"





ALs u verf in uw kleding heeft moet u het kledingstuk voor het wassen een nacht in de melk zetten.

  • Maartje



    Verf aan je kleding gekregen? spoel het uit met ossegal zeep. Werkt alleen met verf op terpentine basis en mag niet uitgehard zijn dus met andere woorden gemoorst op je zondagse bloes gelijk schoonmaken met ossegal zeep.
  • c.b de Kleijn



    Uitgeharde verfvlekken. Ik kreeg ze er met geen mogelijkheid af, tot ik thinner probeerde: ze vlogen eraf. Ik heb het zelfs op mijn kleding geprobeerd: super snel met een doekje met thinner erover heen (doe het niet te lang want je kleding smelt anders weg!) en direct flink flink flink afspoelen: zo werd mijn dure vest gered. Het is een flink agressief goedje: dus oppassen (o.a. voor bedwelming, maar ook voor ev. beschadiging - eerst even in een hoekje testen dus).
  • Gina



    Voor alle verf, wijn en fruitvlekken. Wrijf het goed in met zachte zeep. Laat dit 24 uur staan en dan wassen. Niet eerst natmaken!
  • Marga Buthker-Meuwsen

Thanx! Nou bedenken welke ik ga doen :think: