Ik ben op zolder bezig de kamer netjes te maken voor mijn knullen. Muren zijn inmiddels wit, wandjes gemaakt onder het schuine dak. En toen dacht ik (had ik al gezegd dat ik echt nooit klus en mijn man al helemaal niet :mrgreen: ) , die mooie balken over heel de zolder die nu appeltjesgroen zijn, die schuur ik eventjes af en dan hebben we een prachtige basis, lekker fris wit met mooie houten balken.
Dus… dat was ff een tegenvaller gister :shifty: Vandaag komen de jongens terug en was het idee dat ze hun nieuwe kamer konden betrekken
Iemand ervaring met verf helemaal verwijderen? Hoe doe je dat uberhaupt? Met de schuurmachine kwamen we niet heel ver… afbranden?
Is het een eh wekenplan of zou ik er met een dag of twee wel zijn? Het zijn vier balken over de hele breedte van het huis (5meter oid) en dan nog wat schuine, ook een meter of vijf in totaal. Er zitten twee lagen verf op, groen en daaronder wit.
Andere optie: toch verven. Welke kleur zouden jullie doen? De jongens zijn 9 en 10, dus mijn idee was een neutrale kamer te maken die voorlopig meekan… Ze hebben een witte expedit om de kamer in tweeen te delen en houten bed/bureau. De gordijnen zijn verschillende tinten blauw, groen, wit en taupe zit er ook in en ik wil die eigenlijk niet vervangen want die zijn nog prima. Maar rood bijv past dan weer niet. Ik dacht misschien petrol maar ben bang dat dat kil wordt.
Opschuren ( niet alles eraf dat is een hel ) opnieuw gronden met witte dekkende grondverf en dan met goed dekkende verf in de kleur die je wil.
Maar dat wil ik dus eigenlijk niet…
IK heb ook echt geen idee welke kleur ik dan zou moeten nemen.
Ja maar als je niet schuurd dan Kan het heel goed zijn dat je verf los gaat laten en dan moet je wel gaan krabben en schuren want bladderende verf is heel lelijk
Je moet er echt wat voor doen is niet ff een kleurtje ertegen aan kwakken
Mijn vriend is schilder en van hem kijk ik de kunst een beetje af zeg maar
nee dat weet ik wel, maar mijn punt is dat ik gewoon de houten balken tevoorschijn wil toveren Dat schuren hebben we dus ook al gedaan, maar ik dacht ik schuur die balk wel ff tevoorschijn… niet dus.
maar waarom wil je dat dan? want je wil ze toch weer schilderen?
of wil je ze gaan lakken zodat ze de natuurlijke houtkleur behouden?
dat kan natuurlijk maar dan ben je echt wel ff bezig
dat zou ik echt met een schuurmachine doen en dan eerst met grof en daarna met fijn.
en als het echt dik in de verf staat heb je zo’n krabber nodig
tja, als je het hout wil, dan moet je denk ik echt met zo verfbrander aan de gang, maar als je een andere kleur wil, gewoon opschuren, witte grondverf gewone verf en klaar.
In mijn vorige huis hebben we de trap weer blank gekregen, maar ohhhh wat een werk,’
met een brander, staalborstels en krabbers…
het stinkt ook enorm,
afbeit werkte niet, er zaten 4 lagen verf op, en daarna plak van tapijt…
maar na ploegwerk, is de trap glad geworden…
Ik raad het niet aan om zo te doen…
maar ik wist ook niks anders…
Ik wil het zo omdat ik dat gewoon mooi vind
Maar we hebben inmiddels alle balken goed Bekeken en het lijkt erop dat 1 van de balken geen mooi hout is verborgen onder die lagen verf, dus we gaan al dat werk niet riskeren om erachter te komen dat we het toch beter kunnen verven. Misschien morgen die balk ff flink schuren om te zien wat er tevoorschijn komt.
of met dunne platen hout afwerken? Dat heb ik 2 huizen geleden gedaan… wilden we ook wit met hout… onbegonnen werk. Dus opgemeten wat we nodig hadden en van grote platen meranti multiplex van 0,4 dik… stroken laten zagen bij de Gamma en die eroverheen gelijmd met montagekit… stroken boven en onder even breed gedaan als de balk en de kopse kant opgemeten plus 0,8 cm … de verticale balkjes tussen de balken in, hebben we gewoon wit geschilderd, net als de dakplaten… viel het mooi weg.