Verduisterend rolgordijn, wit of zwart?

Ik wil 's nachts de kamer verduisteren (gordijnen zijn erg licht) en overdag de zon buiten houden. Een verduisterend rolgrodijn dus. Maar welke kleur? Wit of zwart, maakt dat uit voor de werking? Hub zegt zwart, dat dat meer verduistert? Lijkt mij van niet als het een nietdoorlatend gordijn is. :think: En is wit tegen hitte niet beter dan zwart?

zo’n echt verduisterend gordijn (van die speciale) maakt niet uit welke kleur



een rolgordijn zou ik eerder voor zwart gaan dan wit of iig zo donker mogelijk

wij hebben een beige rolgordijn gehaald en we hadden net zo goed niets op hoeven hangen :thumbdown:

Wij hebben een verduisteringsrolgordijn. Kleur maakt niet uit voor hoe donker het wordt, je kunt ze in allerlei kleuren krijgen wat je maar wilt.

Wij hebben een witte en het wordt er behoorlijk donker van hoor. Alleen langs de zijkanten komt wat licht maar dat heb je altijd met een rolgordijn en is niet te voorkomen. Als je het echt helemaal pikdonker wilt moet je voor rolluiken gaan (had ik eigenlijk het liefst gewild maar past niet binnen ons budget helaas).



Groetjes Renate

Volgens mij zijn de verduisterende rolgordijnen aan de buitenkant allemaal wit dus ivm de warmte hoef je daar dan geen rekening mee te houden.

( Wij hebben een donderblauwe die aan de buitenkant dus ook wit is, verduistert prima)

Vorig huis hadden wij deze overal hangen. Maar vond het jammer dat er toch nog genoeg licht doorkwam aan de zijkanten.





Kleur maakt indd niets uit, op de babykamer hadden wij donkere, en op onze kamer witte.



Nu in ons ander huis hebben wij op alle kamers gekozen voor een verduisterend gordijn, en echt wat een wereld van verschil, laat echt haast geen licht door !! Kan overdag gewoon met de gordijnen dicht op een donkere kamer liggen, en met die rolgordijnen ging dat echt niet !!

Wij hebben verduisterende rolgordijnen in creme, moet zeggen dat het wel helpt maar het blijft redelijk licht door de kleur. En hitte hou je sowieso hoor als de zon er de hele dag op staat, alleen in veel mindere mate. Op de babykamer doen wij dus wel een donkere kleur omdat we daar ook lichte gordijnen hebben. Leek ons geschikter.

Wij hebben een wit verduisterend rolgordijn op de babykamer omdat er een lantaarnpaal voor het huis staat. Het gordijn is best breed en valt daardoor goed voor het kozijn langs zodat er bijna geen licht langs de zijkanten naar binnen lekt. Prima gordijn, komt overigens bij kw*ntum vandaan.

Hier wit en die is prima :thumbup:

een vriendin van mij heeft na jaren lang een wit rolgordijn gebruikt te hebben nu een zwarte gekocht (de witte was kapot).

Nu is het toch wel veel donkerder in de kamers van haar kinderen en slapen ze meteen een uur langer ook :shock:

@maantje wrote:

een vriendin van mij heeft na jaren lang een wit rolgordijn gebruikt te hebben nu een zwarte gekocht (de witte was kapot).

Nu is het toch wel veel donkerder in de kamers van haar kinderen en slapen ze meteen een uur langer ook :shock:




Ik denk dat het ook afhangt van de kwaliteit, kleur mag het niet beinvloeden hoor!

Thanks! Dan wordt het wit of grijs. Het is namelijk een echt verduisterend rolgordijn, met idd speciaal laagje. Dan maakt het dus niks uit en staat wit of grijs mooier.

hier witte van ikea, niet duur en gewoon goed!

Iemand ervaring met de verduisterende rolgordijnen van de Hema (de roze)? Verduisteren die goed?

@veertje wrote:

@maantje wrote:
een vriendin van mij heeft na jaren lang een wit rolgordijn gebruikt te hebben nu een zwarte gekocht (de witte was kapot).

Nu is het toch wel veel donkerder in de kamers van haar kinderen en slapen ze meteen een uur langer ook :shock:




Ik denk dat het ook afhangt van de kwaliteit, kleur mag het niet beinvloeden hoor!




zij hadden witte van ikea en nu dus zwarte van ikea. het is wel eens tuk donkerder zei zij…

Aan de zijkanten komt er bij ons nog best veel licht door. Ik ben op den duur met plakband aan de gang gegaan om de randen dicht te krijgen. Maar dat is maar een tijdelijke oplossing. Heeft iemand tips?



Als mijn kleine meid gaat slapen om 19:30 uur dan vraagt ze elke keer waarom ze in de middag moet slapen. Ik kan haar niet overtuigen dat het al avond is…

En dus blijft ze nog heel lang liggen spelen voordat ze eindelijk in slaap valt…

Uhm, overgordijnen? Bij oudste hebben we een plisé gordijntje als raambedekking en met verduistering gevoerde overgordijnen. Daar is t echt wel behoorlijk donker.



Ik heb een creme witte besteld, volgens hema maakt kleur niks uit, verduisterend is verduisterend door het laagje wat aan de buitenkant zit. Kiertjes licht vind ik niet zo erg, het is allicht al donkerder dan nu.

Ik geef vaker adviezen en heb enkele klanten die ik deze grijze verduisterende rolgordijnen heb geadviseerd en welke hier erg tevreden over zijn.
Deze hebben een warmte werende buitenkant en je kunt ze licht afwassen. Die warmte werende achterkant is meestal wit en dat is erg belangrijk bij donkere kleuren want als de achterkant ook donker is heb je als de zon er op staat een extra verwarming in huis. Donkere kleuren nemen veel warmte op. Let hier op als je rolgordijnen gaat kopen.

Ik zie dat de foto niet is doorgekomen. Het gaat om dezeVerduisterend rolgordijn  grijs