Ik moet vanmiddag mijn verstandskies laten trekken. Wat ik natuurlijk laat verdoven.
Nu geef ik borstvoeding en vraag mij dus af of het kwaad kan?
Mijn dochter weigerd de fles, dus kolven kan niet.
Heeft er iemand een idee of het kwaad kan?
De tandarts zegt van niet, maargoed dat is een tandarts
Ik moest bij de oudste me ook laten verdoven bij de tandarts toen ik nog bv gaf. Dit kan geen kwaad, omdat het een plaatselijke verdoving is. Mijn tandarts heeft het toen nog opgezocht. We hebben er toen voor gekozen om de kies na de bevalling te behandelen. Tijdens de zwangerschap had het wel gemogen, maar dat deed hij liever niet. En ik kon niet nog een jaar wachten :mrgreen:
Uit http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl:
Het is goed om als je een verdoving nodig hebt, te melden dat je borstvoeding geeft. Plaatselijke verdoving kan geen kwaad, omdat die niet in je bloedbaan komt en dus niet in de melk terechtkomt. Bij andere soorten verdoving of narcose is het goed te overleggen met de arts, anesthesist of apotheker. In veel gevallen is er wel een middel te vinden waarbij je niet één of meer voedingen hoeft te kolven of weg te gooien maar gewoon door kan voeden.
Wat ik altijd begrepen heb, is dat de verdoving plaatselijk is en dus niet in je bloedbaan terecht komt. Het nadeel is dat je geen zware pijnstilling kan hebben… Even bij de huisarts navragen welke pijnstilling mag (normaal geven ze volgens mij Brufenbruis??) Succes igg.