verbouwing en alles tegelijk

pfff we zijn hier bezig met een verbouwing en ik maak me echt druk over vanalles… terwijl dat eigelijk niet heel erg terecht is maar toch is het zo…

Misschien wel omdat ik alles tegelijk wil doen en er nog zooooveeel moet gebeuren…



ten eerste dus de verbouwing… als die klaar is hebben we 2 extra kamers vrij waar onze dochters gaan slapen…

de slaapkamer van onze oudste dochter die ben ik aan het restylen…

een hele mooie prinsessenkamer… maarja alles moet wel geverft, en gesausd en een stukje behangen worden… daarna alles er weer in gezet worden… gesopt… en alle prullaria aan de muur gehangen worden…



dan moet ik nog de babykamer verven en sausen… daar nieuwe spullen voor kopen… de kleding allemaal wassen en strijken…



als de verbouwing af is moeten we daar nog een grote speelkamer in klaarmaken met alles erop en eraan… en nog een hele nieuwe slaapkamer voor de kinderen van mijn man…



en dan heb ik nog veel kleine huiselijke klussen die af moeten… zoals de nieuwe serre die bijna af is alle ramen van lappen, en de rest van de buitenboel lappen…



de keuken tegen die tijd helemaal uitsoppen…

dan moeten de plinten weer om de vloer heen door het hele huis…



maar ik heb natuurlijk mijn kleine meid de hele dag om me heen… en dan kan je weinig doen… en savonds ben ik doodmoe… ik zal nu moeten proberen om de dingen savonds te doen maar ik zie er erg tegenop… pfff…



Mijn man heeft een eigen zaak en is zowiezo overdag aan het werk en savonds bezig met de verbouwing dus we hebben het allebei heel druk…



ik weet echt niet meer waar ik moet beginnen, ben van mezelf niet echt georganisseerd … haha…



zo een heel verhaal geworden zeg maar moest het even kwijt… :mrgreen:

ik herken me er helemaal in tijdens mn zwangerschap van onze 2e zijn we ook gaan verbouwen en van mij moest alles klaar zijn voor er kraamvisite zou komen, heb dus tot de laatste dagen aan toe staan behangen en doen.

kijk er met plezier aan terug en ons 1ste kindje gaf ook opdrachtjes dat ze ook het gevoel had dat ze mee hielp met mooi maken zoals ze het zei.



succes met de verbouwing :thumbup:

ik ben bang dat ik er ook tot het laatst aan toe mee bezig ben…

helaas is onze dochter nog te klein om haar leuke meedoe opdrachtjes te geven anders was het wel veel gezelliger geweest… :inlove:



Ik denk dat ik achteraf wel blij ben dat het allemaal af is, maar ik ben niet zo’n klusser… vindt het dan ook vreselijk, maar dat komt omdat ik niet echt een planner ben en alles tegelijk doe waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet… :lol: …



Ik ga nu maar eens verder met verven boven, mn meisje ligt te slapen… ze is ziekjes van de prikjes van het cb :frowning: :frowning:

hoihoi,



ja zag net dat ze 11 maand is en inderdaad dan is ze wat te jong om mee te helpen.

maar moeten jullie nog zo veel verbouwen en hoe lang ben je nu zwanger?

wij zijn begonnen met de verbouwing toen ik over de helft was en heb ook zeker een super zwangerschap gehad en er waren mensen die zeiden van zal ik dat doen of dat nee ik wou alles zelf anders zinde het mij niet.

als ik nu terug kijk ben ik super blij en ook wel trots dat ik het meeste toch allemaal zelf heb gedaan, maar ja nu was onze 1ste ook al 3 geweest dus dat was wat makkelijker.

misschien is het een optie om bv speeldagdelen in te delen dat je dochter dan even lekker met iemand anders kan spelen bv opa oma oom tante :think: zodat jij bv een paar uurtje de tijd hebt om te klussen.

Wat mij heel erg hielp was een lijst maken met welke dingen ik af wilde hebben voordat ik zou gaan bevallen en visite zou gaan krijgen. En op die lijst de punten ook nog geprioriteerd met kleuren :wink:

Ik werd van chaos in mijn hoofd helemaal gestresst namelijk.

Uiteindelijk heeft me dat heel erg geholpen.



Veel succes!

Ik ken het…wij hebben ook altijd verbouwd terwijl ik zwanger was. KWestie van goed plannen, af en toe je kindje uit logeren laten gaan en dan je slag slaan…

Idd lijstjes maken en die afstrepen.het beroerde is dat je geen grote dingen aan kan pakken, die mot je echt laten doen door de mannen.Daarom heb je op het laatst juist zoveel werk.



Zie dat je in twente woont hihi, ik ook :wink: DAt verbouwen zit erin hier hihi.En de namen ook :wink:

@Hendrika,



De verbouwing is bijna klaar maar dan komt de afwerking nog he… en ik ben 21 weken zwanger…

Hij is nu bezig met de serre te plaatsen… de fundering ligt erin, maar er was nog weer een tegenvaller, en dat was een 6 meter diepe put van vroeger die we tegenkwamen dus die moest helemaal leeg, en dan liep hij weer vol met nieuw water… dat is eindelijk klaar… nu nog een betonlaag storten en dan 2 rijtjes stenen opmetselen en dan kan de serre geplaatst worden… die komt dus nog achterop de nieuwe aanbouw…

daarna kan hij beginnen met de afwerking van binnen…

al met al zal het nog 6 weken duren… dat komt omdat mn man overdag gewoon aan het werk is natuurlijk en savonds doet hij hier nog heel veel…

pfff… ik weet wel dat het wel afkomt maar ik kan niet zo goed tegen die stress… :?



maar heb vanmiddag de slaapkamer van mn oudste dochter in de verf gezet… en vanavond ga ik hem sausen en dan wil ik zaterdag alles schoon hebben en haar bedje en kasten er weer in… en dan kan haar papa alles ffe aan de wand monteren enzo… :inlove: dus dat “project is bijna af”… :lol: vindt t wel goed van mezelf ja… hihi :inlove:



Een kindje van 3 lijkt me ook wel moeilijk om dan zulke dingen in te plannen hoor… natuurlijk had je geluk dat ze je meehielp… daar is esmee nog iets te klein voor… en mn arme meidje is ook nog eens ziek van de prikjes :frowning:



Om haar een middagje weg te brengen dat zal moeilijk gaan… oma’s werken… tantes ook…

en de rest woont te ver weg…

en weer anderen hebben het zelf al druk genoeg met hun kids… hihi…

dus dat is hier geen optie…



@Pé

Dat is wel een goed idee, ik wilde dat al een tijdje doen, denk dat het wel zal helpen de stress en chaos in mn hoofd wat te minderen hihi…

Dankje… :slight_smile:



@Dune

Ja wij komen ook uit twente… :lol: :lol:

idd op het laatst komt alles tegelijk… en je wil dan alles graag afhebben voordat je gaat bevallen… in iedergeval een maandje van te voren zou erg fijn zijn… dat betekent dat ik nog 3 mnd te gaan heb…



Oh heb je ook een dochter die Esmee heet :stuck_out_tongue:

waar woon je ergens in twente?

Hoi hoi



Ik woon dichtbij almelo, in een nogal bekend gehucht…Eerlijk, jouw verhaal had dat van mij kunnen zijn.Hier idem, getrouwd met een bouwvakker, avonduren blabla.

Maar dan gaat het maar mondjesmaat he, goed dat je je project afhebt!

Vind je de zwangerschap nog te doen? Toen onze Esmée 5/6 maand was werd ik zwanger van Tom…vond dat best intensief hahah en nu ook hihi.

@Dune wrote:

Hoi hoi



Ik woon dichtbij almelo, in een nogal bekend gehucht…Eerlijk, jouw verhaal had dat van mij kunnen zijn.Hier idem, getrouwd met een bouwvakker, avonduren blabla.

Maar dan gaat het maar mondjesmaat he, goed dat je je project afhebt!

Vind je de zwangerschap nog te doen? Toen onze Esmée 5/6 maand was werd ik zwanger van Tom…vond dat best intensief hahah en nu ook hihi.




Hoi…



Oh wat geinig…

wij wonen in Almelo… :lol:

jij bent getrouwd met een bouwvakker en mijn vriendlief heeft een garagebedrijf… en idd de avonduurtjes worden volgeklust maar dat gaat niet erg vlot als je overdag niets kan doen… en dat groffe werk kan ik helaas niet doen dus voor mij is het wachten wachten wachten… haha…



ik ga zondag beginnen aan de babykamer… en hoop die binnen een week af te hebben… daarna alle puntjes op de “i” zetten door het hele huis… en daarna nieuwe spulletjes kopen…



Ik vindt de zwangerschap nog wel te doen hoor… gaat erg goed allemaal met onze kleine meid… wel ben ik savonds doodmoe… maarja dat hoort erbij… ik mag niet klagen…

Ik werd zwanger van onze tweede toen esmee bijna 8 maand was…

Jij met 6 mnd alweer… hihi en nu weer? hoever ben je dan?

en wat hebben jullie aangeboud of verbouwd dan? ook extra kamers? :lol:

Hahah ik woon in het dorp met hoop erachter :wink:

Nee, ik ben nu niet zwanger hoor! Maar wij houden dus ook van verbouwen hihi.Ben ik wel benieuwd welk garaga bedrijf van jullie is :wink: Ik werk op een school in almelo.



Wij hebben 2 dakkapellen gezet,een bijkeuken.De wc en de hal verbouwd, een schuur gezet.de badkamer opnieuwe gemaakt en de slaapkamers verbouwd.Straks komt er nog een heel grote verbouwing aan…pfff hihi.

@Dune wrote:

Hahah ik woon in het dorp met hoop erachter :wink:

Nee, ik ben nu niet zwanger hoor! Maar wij houden dus ook van verbouwen hihi.Ben ik wel benieuwd welk garaga bedrijf van jullie is :wink: Ik werk op een school in almelo.



Wij hebben 2 dakkapellen gezet,een bijkeuken.De wc en de hal verbouwd, een schuur gezet.de badkamer opnieuwe gemaakt en de slaapkamers verbouwd.Straks komt er nog een heel grote verbouwing aan…pfff hihi.




Ooh daarzo… :lol:

Nou ik houd niet echt van verbouwen hoor… haha… maarja als het eenmaal af is dan ben je wel weer blij… dus nog een paar weekjes… 8)

enne ik zeg liever niet open en bloot op internet welk bedrijf van mn vriendlief is… maar dat begrijp je vast wel… :slight_smile: