verbouwing badkamer

die is nu ook af hoor, nette koof erboven, verlichting in de vorm van driehoeksspotjes en omdat we het huis nu gaan verkopen zijn die bonte tegels eruit en vervangen voor roomwitte exemplaren en een marmeren mozaiek rand erboven.

Keuken kan je toch zo duur maken als je zelf wilt?

Wij hebben een Ikea-keuken. Die heb je volgens mij van 500 tot 10,000 euro.

Wij hadden gebudgeteerd op 2500, maar uiteindelijk 3500 geworden en dan heb ik alles wat ik wilde…Voordeel van een Ikea-keuken is ook dat als je je kastjes zat bent je gewoon nieuwe kan kopen en kan monteren…Dat is vaak bij dure bruinzeelkeukens enzo niet zo…Keukenblad is meestal het duurste…

**************



Ik schrik van de prijzen van een badkamer :shock:



wij wilde het ook gaan doen, maar als ik dit hoor laat ik het maar. Ik sloop die douche erzelf wel uit en doe er een klein bad in… :thumbup:

Onze badruimte is echt veel te klein om zoveel geld aan uit te geven. Het moet wel leuk blijven vind ik… :shock:

Lous, wij waren eerst ook heel stellig over een ikea keuken, dat zou hem worden.

Is ook zeker niet slecht.

Maar we hebben nu aan de hand ervaren dat de scharnieren en de plaatdikte van het materiaal gewoon minder is.

Dunnere deuren en minder zware scharnieren.

Ook liepen we aan tegen het feit dat ze veel hebben maar geen strakke gladde roomwitte fronten van mdf met kunststof erop.

Ja, wel in hoogglans maar ik zie mezelf niet dagelijks poetsen en ze hebben applad, maar dat is gelakt mdf en daar springen dus wel degelijk stukjes af.

meer keuze in wat wij zochten hadden ze niet en uiteindelijk als we daar wat hadden gekocht en dan de apparatuur van siemens via internet, scheelde het maar 800 euro met de keukenkampioen.

Maar voor die 800 euro heb ik nu wel exact wat ik wilde en hem gemonteerd geleverd.

:thumbup:

Wij willen graniet als blad… :angel:



Maar we gaan gewoon overal langs, en offertes laten maken.

Beetje tegen elkaar uitspelen.



We hebben nu ook een carroussel, kunnen die ook gewoon overzetten, lijkt me.

Verder geen overbodige luxe, alleen dat blad dan…



Jullie keuken ziet er goed uit! :thumbup:

Het ligt natuurlijk ook aan de afmeting bedenk ik me.

De onze is 2,40 bij 2,40, een hoekkeuken, L-vorm.



Niet super groot volgens mij.

onze keuken is 250 aan de spoelkant en 320 aan de kookkant en dan hebben we nog 2 halfhoge units staan met de vriezer en combi.



Het kan echt wel voor 6000 hoor en dan heb je ws ook nog wel echt iets moois.

Zeker voor die maten.



Moeten nu weer een nieuwe uitzoeken, erg :angel: Krijgen nu een keuken van 243 bij 243 en dan een erker waar we een werkeiland in willen.

Vanwege een raam in de zijgevel en de afzuigschouw dit keer geen bovenkastjes. Vriezer hoeft ook niet want die gaat in de bijkeuken/garage

Dus ben heel benieuwd waar we op uit komen.

We gaan ook weer terug naar gaskoken.

Budget is 8000 max…

Ja erg hé, weer een nieuwe uitzoeken, hahaha.



We gaan volgende maand eens wat bezoekjes brengen aan wat keukenboeren.



Ik kijk elke dinsdag, Bouwval Gezocht, en keukens en badkamers (mooie ook nog) zie je daar soms voor 1200 euro!



Dat, dat verschil zo groot kan zijn.

Badkamer, leuk project. :eh:

We zijn eind vorig jaar begonnen en hij is bijna klaar :dance:

Marco doet het in de weekenden, na het werk is er geen tijd meer om herrie te maken.



Hij heeft alles er zelf uit gesloopt en is het nu ook zelf aan het ‘opbouwen’

Het is een hele klus, maar best goed te doen.

Hij heeft het oude bad er eerst uit gesloopt. We konden douchen in de oude douche. Het nieuwe bad gemaakt en toen we daarin konden douchen de rest van de badkamer gesloopt. :thumbup:



Nu nog 1 muurtje voegen en het meubel kan tegen de muur. Dit weekend hebben we (op het plafond na) een compleet nieuwe badkamer :dance:



Al met al kost onze badkamer ongeveer € 4000,- (bad € 400,-, tegels € 1000,-, toilet € 300,-, bouwmateriaal € 800,-, meubel € 700,-, douchegoot € 200,-, kranen € 200,-, radiator € 350,-) (nog geen foto)



Onze keuken ook zelf gedaan. Kostte ongeveer € 6000,- (zie foto)

haha, ja, wij zijn ook bezig aan onze badkamer, hij zal rond de 3500€ kosten. Hier zit dan wel volledige renovatie in, ook uitbreken plafond, egaliseren, isoleren en nieuw leggen, idem met de vloer.

Besparingen kan je niet alleen doen op de werkuren maar vooral ook op het sanitair; kan je je behoefte écht alleen deponeren in die ingewerkte hangtoilet of is de ouderwetse ook goed en weegt de kost van het buitenproportionele bad wel op tegen het aantal keren dat je dat ook gaat gebruiken? De prijsverschillen zijn enorm.



Bovendien is zelf renoveren altijd een avontuur, wij vonden maar liefst vijf wespennesten en allemaal rotte balken; hier duurt het al bijna 2 maanden, enkel en alleen om het plafond gelegd te krijgen want werken gaat ook enkel in het weekend. En wij hebben geen vervangdouche, kunnen jullie vast wel tot daar ruiken :mrgreen: :lol:

Onze keuken kostte zo’'n 6000 euro. Met Granieten blad en inclusief monteren.



Geloof dat ie iets van 3.00 bij 2.40 is???



Gewone witte frontjes met een rand, leuke greepjes, simpel apperatuur en dan ons granieten blad.



Een keuken die over 10 jaar nog mooi is!! (expres gedaan vanwege eventueel verkopen over een aantal jaren)

Waar heb je die gekocht…?



Als ik zo brutaal mag zijn… :angel: :wink:

(ik weet niet of je mij bedoelde hihi)





Wij hebben de keuken gekocht bij Paul Roescher in Apeldoorn.

Ze zijn duidelijk in de prijs, geen onderhandel gezeur en je kan weglopen zonder zo’'n verkoper in je nek hahahaha…



Levering etc was op zich prima, alleen ons blad was kapot en moest opnieuw besteld worden. Dit heeft uiteindelijk in totaal 30 weken geduurd en we zijn nu nog aan het onderhandelen of er een vergoeding voor komt.



Het blad is trouwens waanzinnig mooi en hebben er ook geen spijt van!!





We hebben ook bij de keukenkampioen en bij brugman dezelfde keuken laten berekenen, daar kwamen we uit op 8500 en op 11000 euro…