Wie kan ons helpen met duidelijk te maken wat onze rechten zijn in levering en opstellen van badkamer… we zijn nog leken op dat gebied. Eerste koophuis, eerste echte badkamer, eerste ellende ermee :->.
Er zijn drie bedrijven: leverancier badkamer, aannemer en electricien&loodgieterbedrijf.
- Nieuwe badkamer, lekker sjiek met designradiator. Probleem: buis onderin zichtbaar en niet weggewerkt. Electr/loodgbedrijf zegt: er was al getegeld. Aannemer (die dus getegeld heeft) zegt: er stond niets afgetekend dus wisten wij niet dat die daar moest komen. Wij zeggen: er was wel afgetekend.
- Douchestang zit één hele centimeter scheef gemonteerd. Niet waterpas verticaal, maar dus centimeter verloop. Is elect/loodgbedrijf.
- Wastafelputje is vreemd gekit. Kit komt er vanonder, zit ongelijk, ziet er niet uit en dat voor een wastafelmeubel van honderden euro’s.
- Badkamerleverancier zegt bij bezoek showroom: alles is op voorraad. Nu, 3 mnd later, is nóg niet alles binnen. Verkeerde kleur wc-potten geleverd, na 4 weken pas opgehaald, na weer 3 weken andere geleverd, weer dezelfde verkeerde kleur. Weer 2 weken later eindelijk de goeie (en wij maar op emmers zitten als we wat moeten doen…)
- Bij inbouwen badkamer blijkt de douchedeur niet open te kunnen. Het bad staat in de weg. Badkamerleverancier zegt: ja, jullie hebben het anders gedaan dan besproken in de showroom. Dat klopt, advies van aannemer om opstelling anders te doen.
Zijn dit nou allemaal dingen van domme pech en niks aan te doen? Op welke punten mogen we eisen stellen? Is het onze eigen schuld omdat we nogal veel aan ons hoofd hebben met verbouwen en niet goed opgelet hebben?
Heel graag meningen en adviezen!