Ik heb het vermoeden dat Marie verborgen reflux heeft. Heb een oud topic hier op het forum gelezen en ze heeft toch wel veel symptomen.
Vanavond was het telkens als ze 10 minuten lag ineens krijsen. Uit het niets werd ze huilend wakker. De afgelopen nachten had ze dat ook. Hard huilen om vervolgens aan de borst veel te snel weer in slaap te vallen.
Eigenlijk is het een heel tevreden meisje (nu 7 wk oud). Eerst had ze wel krampjes maar met infacol was dat ook verholpen. Vorige week ben ik ermee gestopt want het was over.
De symptomen die ik herken zijn: onrustig slapen, schrikken, doorzichtig spugen met witte klonten (niet veel), vaak de hik en vaak op haar knuisjes sabbelen. Van een paar dingen vraag ik me af of ze er ook bij horen: schokkerig ademen bij het wakker schrikken (soms bij uitspugen speen) en gierend inademen en belletjes blazen.
Ze heeft hier eigenlijk alleen snachts last van. Kan dat ook, of is reflux er altijd? Is het verstandig om eerst weer mrt infacol te beginnen, of kan ik betermeteen naar de ha? Waar moet ik bij de ha op letten qua medicatie?
Heeel herkenbaar.
Aukje had/heeft het ook.
Zodra ze op haar rug lag, kwam het zuur omhoog en daardoor raakte haar slokdarm helemaal geirriteerd. Dus toen hebben we alles schuin gezet. Bedje schuin, kinderwagen bak weg en met 3 maanden al in de wandelwagen :oops: op de platste stand maar dus wel een beetje rechtop. Overigens wel aan de zijkanten opgevuld met kussens
Maar sindsdien gaat het zoveel beter! De eerst 3 maanden krijsde ze altijd in de kinderwagen. Daarna was het ineens goed en was ze meer ontspannen. Nog steeds staat haar bedje schuin trouwens en als ze op de grond ligt dan zien we haar meteen weer veel slikken.
Het is zo zielig! Ze worden er zo beroerd van! Rechtop houden is het fijnst voor ze maar voor de mama heel vermoeiend :hug:
Er is inderdaad een middel voor (via de ha). Wij hebben het uiteindelijk niet gebruikt. Hoe heet het ook alweer :think:
Zantac in ons geval.
Die bedoel ik ja :thumbup:
Goh, noor, lijkt alsof je over Liam spreekt :oops:
Bij hem is 't alleen wel veel spugen, en daarna veel huilen. Hij heeft sinds vorige week woensdag Nexium (maagzuurremmers) en sindsdien heb ik 'n supervrolijk en blij kindje! Hij lacht na elke voeding en slaapt ook beter. Soms is 't nog wel moeilijk, hij spuugt natuurlijk gewoon door ('t maagzuur is nu minder zuur, dat doet dus niet meer zo’n pijn) en ik was me nog steeds 'n ongeluk, maar de pijn is grotendeels weg.
Hij verslikt zich nog wel es, ook gewoon als ie in bed ligt. Hij blaast ook belletjes en heeft ook vaak de hik (dat had hij ook veel meer dan Kai toen ie nog in de buik zat). Hij schrikt ook soms ineens wakker, flink huilen en lastig terug in slaap vallen.
Gek genoeg gaat 't juist 's nachts heel goed. Hij slaapt na de voeding van 23.00u door tot 5.00u (soms zelfs tot nog later!). Vaak gaat 't vroeg op de avond minder goed.
Maar de medicijnen hebben mij 'n hele andere baby laten zien, ik schrok zelf toen ik zag dat ie nu zo vrolijk is. Hij heeft er echt veel last van gehad en hield zich heel groot volgens mij.
Ik zou gewoon gaan, afspraak maken met de ha en je verhaal doen. Dat is de enige weg om je twijfel hierover weg te nemen, is mijn mening.
Liam is het 2ling broertje van T. kaatjes heeft precies mijn verhaal opgeschreven. ik heb net Losec vd huisarts gekregen.
Noor, heb je nog contact gehad met de ha?
Talulah, hopelijk helpt dat. Mocht je ook pcm geven tot 't werkt? Dat hielp hier zelfs al 'n beetje (120mg 3x per dag)