Verandering van stem na verwijdering v/d amandelen

Hoi,

Mijn zoon van net 5 is afgelopen dinsdag geopereerd aan z,n keel en neus amandelen. Dit is allemaal goed gegaan en het was ook heel snel gebeurd.

Alleen sindsdien praat hij echt een octaaf hoger :shock:

Het klinkt echt heel raar. Ook klinkt hij nog erg verstopt.

Is dit normaal en moet dit nog wegtrekken of moeten we eraan wennen dat hij ineens net als zijn zusje van 3 klinkt?

Groetjes Mamapluis

Toevallig is Teun gisteren aan z’n keelamandelen geöpereerd en aan het einde van de middag heeft de KNO-arts hem nog even nagekeken.

Hij zei daarbij ook dat hij een tijdje als Donald Duck kon gaan praten :lol: , maar dat dat weer goed zou komen…

Dus je hebt geluk :mrgreen: !

Maar je zoontje zal binnenkort ook nog op controle moeten, of niet? Misschien dan effe navragen voor de zekerheid :think: …

Groetjes, Anne

Bij Jimmy heeft het wel even geduurd :lol:

Stond ik in de gang en dan dacht ik dat er een ander kind binnen zat :mrgreen:

Ik weet niet of zijn stem weer minder hoog is geworden of dat we eraan gewend zijn maar na een week of drie schoot ik niet meer in de lach :mrgreen:

Bij de zoon van mijn man, die in februari is geholpen, was dat ook zo! :wink:

Oke dus er is nog hoop :smiley:

Ik moet echt opletten dat ik niet iedere keer in de lach schiet :oops:

Daar is hij toch al zo gevoelig voor, wordt ie weer boos omdat we moeten lachen…Moeten wij daar weer om lachen…

Is niet goed :naughty:

Is jullie zoontje er ook zo ziek van geweest :think: ? Gisteren viel het wel mee, maar vandaag was Teun echt niet lekker… huilen om niks, hangerig, nauwelijks willen eten/ drinken, vaak wakker worden 's nachts, enzenz.

Elke 4 uur krijgt ie een zetpilletje, dat helpt dan weer even.

Echt zielig :frowning:

Ja best wel, hij heeft erg veel pijn gehad en wilde de eerste 2 dagen niet eten en drinken. Pas onder bedreiging van weer naar het ziekenhuis, nam hij wat drinken en een ijsje.

Maar hij heeft nu nog steeds pijn aan z,n oren en verhoging.

Ook is hij heel snel moe. Ik hoop dat het vandaag beter gaat anders kan hij morgen niet eens naar school.