verandering in slaapritme

hallo allemaal, allereerst natuurlijk gelukkig nieuwjaar!

Ons dochtertje, nu 4.5mnd oud, krijgt sochtend tussen 6a 6.15 haar eerste flesje, normaal na dit flesje gelijk weer terug bedje in en sliep ze tot ongeveer 9uur, lekker naar beneden spelen etc, 10.15 weer flesje en weer naar bedje.

We merkten al dat ze wat korter ging slapen na het flesje van 6.15, dit was ongeveer een uurtje, nu slaapt ze eigenlijk helemaal niet meer, ze huilt ook niet hoor, is ontzettend aan het kletsen en kieren enzo, na verloop van tijd begint ze wat te jengelen, dan proberen we of ze nog wil slapen, meestal niet.

Ik weer eigenlijk niet goed hoe ik dit nu moet aanpakken, want ze is na 1.5uur a 2uur op erg moe en wil ze naar bedje, dit is dus normaal altijd na haar flesjes. maar in de ochtend komt dit helemaal niet uit, moeten we haar misschien na haar eerste flesjes niet terug op bedje leggen en kijken wanneer ze moe word??? tot aan haar 2de flesje wakker houden houd ze echt niet vol.

alle tips zijn welkom!

groetjes tamara

@prulletje wrote:

maar in de ochtend komt dit helemaal niet uit

helaas hebben babies geen boodschap aan jouw plannen en dagindeling :wink: en gaan hun eigen gang…

het ritme van je baby zal steeds veranderen…in fases en met sprongen…

dus tips en oplossingen heb ik niet…behalve : kijk naar je kindje en volg wat het zelf als behoefte aangeeft :shifty:

slapen kan je niet afdwingen…en honger ook niet…dus probeer wat te schipperen.

succes he!

dat bedoel ik helemaal niet dat mij niet uitkomt, ik bedoel dat het met haar flesje dan niet uitkomt, mij maakt het helemaal niets uit als ze om 6uur wakker is en evt uit haar bedje blijft hoor, dus dat is een beetje verkeerd begrepen denk ik, of ik heb het wat verkeerd neegezet.

wat mijn vraag eigenlijk is, moet ik misschien haar indeling veranderen, dus na haar ochtend flesje niet meer naar bedje?

hoe doen jullie andere moeders dat? en kun je zo maar een ritme voor een baby veranderen?

Prulletje, ik denk dat je inderdaad naar je kindje moet kijken. Wij hebben bij Rav de methode van Ria Blom toegepast. Dat betekend dat je als je kindje wakker wordt de fles geeft, daarna even knuffelen, laten spelen en bij vermoeidheidsverschijnselen je kindje weer naar bed brengt. Hier werkt dat erg goed. Het ritme passen we dus steeds aan. Wij doen het eigenlijk nog steeds zo.

Dus dan laat je haar opblijven totdat je vermoeidheidsverschijnselen ziet. In de ogen wrijven, druk gaan doen, gapen, aan het oortje zitten enz. Dan breng je haar naar bed en als je haar er weer uit haalt geef je de volgende fles.

Je zult zien dat ze zo wel een ritme krijgt, die ook steeds weer wordt omgegooid :wink: .

Hoi !

Ik herken dit. Sven had na het ochtendflesje ook eerst 2 uur slaap nodig, toen 45 minuten en nu niet meer. Wij gaan er daarom uit, geven hem de fles beneden, hebben zijn activiteit en daarna zodra hij gaat huilen in zijn bedje. Weet niet of je het een probleem vindt zo vroeg in de morgen (als je geen andere kids hebt kun je er misschien weer induiken tegelijk met je ukkie)?

In ieder geval succes ermee.

Groet

Thea