Verandering haarkleur na bevalling

Komt dat nog goed? Of is het blijvend?

Ik was, voordat ik Lys kreeg, lichtblond…

(hele stomme foto, ik was echt 18, maar kan zo snel even niks online vinden… en wil even vlug vlug :oops: )

maar nu…

(foto is van afgelopen zomer, het lijkt nu wel nog donkerder…)

ik denk erover om het toch maar weer te verfen, vind dit zo niks voor mij…

komt het goed?

Je haar veranderd sowieso om de 7 jaar. Ik heb er nooit last van gehad, allee van de haar uitval :roll:

Denk dus eingelijk dat het blijvend is (voor de komende 7 jaar dan ofzo he :wink: ).

Dan zal het daarna wel grijs worden, want dan ben ik “al” 40 :lol:

Haaruitval begint hier nu minder te worden… sjeeee bossen gingen door die borstel…

Ik ben altijd donkerblond geweest, en ben nu donker bruin…

Na de geboorte’s van de meiden is het veranderd!

Ik ben wel met een bos vol donker bruin haar geboren…misschien is het zo

dat de kleur waar je mee geboren wordt uiteindelijk weer terug komt

(wel lastig dat je met dat donkere haar de grijze haren beter zie :wink: 8) )

Na de bevalling van Tim, werd ik echt grijs…

En met mijn donkere kleur zie je dat super goed :thumbdown:

hier niet zozeer na de bevalling, maar meer in de loop der jaren dat ik van hoog (bijna lichtgevend :lol: ) blond naar donkerder blond ben gegaan.

Kan het echt niet linken aan de geboortes van de kinderen, het is meer over de afgelopen 10 jaar dat ik zichtbaar donkerder ben geworden.

Mijn broertje is nu 30 en bij hem begint het nu ook donkerder te worden (wij waren altijd die 2 helblonde kindjes met felblauwe ogen… die ogen zijn nog wel steeds zo fel bij allebei :wink: ).

Mijn tante :kaars: was voor de bevalling van haar eerste hoogblond en héél lang dik haar.

Na elk kindje werd het haar dunner en korter (al deed ze dat natuurlijk zelf :mrgreen: ) en donkerder.

Na de geboorte van haar vierde was het haar echt zwart…

Mijn haar is trouwens nog steeds even blond…

Dan toch morgen maar voor een kleurtje…

zal wel info vragen inde winkel, want de laatste keer dat ik het zelf kleurde is heeeel lang geleden, ik vond deze foto…

maar vind die kleur eigenlijk niet zo mooi?

dit had ik laten doen (cosmo)

vind ik wel veeeel mooier… maar ja, ga maar es een middagje naar de cosmo met 2 kindjes en s’klaas op komst :wink:

Als de cosmo er wat teveel inhakt (logisch en vreeeeet tijd!) dan zou ik in de winkel toch iets uitzoeken met een vorm van high (of low) lights erin. Dat oogt natuurlijker dan wanneer je er 1 kleur indoet. Mijn ervaring is dat het dan te euhm ‘vlak’ oogt. Geen enkel kapsel heeft nl maar 1 kleur erin, er speelt altijd mee dat de zon bv je haar lichter maakt op sommige plekken bv.

Hier heeft mijn haarkleur overigens geen wijziging ondergaan door de zwangerschappen maar puur natuur. Ik ben geboren met raventjeszwart haar en met de jaren wordt het telkens lichter. Om het niet te hebben over de stukjes grijs zo nu en dan. :angel: :lol:

Verven is iets wat ik heeeel soms doe. Sterker nog de kapper ziet mij amper in de spiegel kijken. Ik maak er simpelweg geen tijd voor…de laatste keer dat de kapper mij zag…was ong een week voor ik ging bevallen van Casper…en die is nu dus ruim 2. :silenced:

@Rhiannon wrote:

Ik ben geboren met raventjeszwart haar en met de jaren wordt het telkens lichter. Om het niet te hebben over de stukjes grijs zo nu en dan. :angel: :lol:

Hier ook geboren met zwart haar en op mijn 1e verjaardag dus helblond.

Onze jongste idem… die kwam ook hartstikke zwartharig ter wereld (en een enorme bos ook nog) en per badje leek hij al lichter te worden… na een halfjaar was hij al behoorlijk blond vanaf 1 jaar echt hartstikke blond.

Ben benieuwd hoe het er ‘later’ uit ziet bij mij :lol: (gok dat onze jongste ook de komende 20 jaar behoorlijk blond zal blijven en daarna langzaam donkerder zal worden).

wow, bestaat dat?? hig light of low lights???

ik ga morgen naar de stad, dus kan ik ff in een normale grote drogist vragen, wij hebben echt zo’n klein mini DAtje…

ik word hier blijjjjjj van :smiley:

thx Rhi!

Hier hebben we een thuiskapster, die komt elke 5 a 6 wkn, Lys knipt ze meestal om de keer, P altijd en ik sla soms over, maaarrrr mij haartjes worden altijd geknipt hoor, anders ziet het er zo niet meer uit en ik was echt zooo blij met mijn haar… tot het ging uitvallen :roll:

Yep bestaat hoor, verschillende merken en lekker makkelijk voor thuis. Het kost even wat tijd maar als je daar tijd voor kunt maken als de kids lekker liggen te slapen. Het is wel een 2 stappen systeem, vaak zelfs ‘2 x verven’ 1 voor de basiskleur en dan een soort (mascara)kammetje erbij voor de highlights. :thumbup:

Ik moet ook nog weer voor de komende feestdagen de verpakking staat al een flinke tijd in de kast. :silenced: Je thuiskapster kan je er ook prima mee helpen overigens mocht je het toch wat veel werk vinden om zelf te doen.

ik heb eeen kleurtje 8)

geen highlights omdat de mevrouw bij de etos vond dat ik van mezelf al voldoende kleurnuances had en dat dus terug te zien zou zijn in de kleur als ik hem zou gebruiken.

ik heb ereen van loreal, iets van 16 of 17 euro :silenced: zou dus wel wat moeten zijn? heb 10 met die vrouw overlegd :lol:

Goeie verf hakt er ook in. :wink: En je kunt na het kleuren prima beoordelen of je het resultaat geslaagt is. :thumbup: Als je ergens er toch niet helemaal tevreden mee bent hoppa een belletje naar je kapster en dan heb je die optie alsnog.

Verf ze! Enneuh vergeet niet even je badmatten te verwijderen als je die hebt liggen :angel: *die vlekken gaan er noooooit meer uit 8) * en een ouwe handdoek om even over je badjas te gooien. :thumbup: Een goeie voorbereiding is het halve werk! :mrgreen:

whaha, het is al klaar :smiley:

badmat heb ik niet aangedacht, maar goed, ik heb echt oude badmatjes, van badstof, ik had wel een (witte) handdoek omgeslagen voor mijn shirt.

de verf uitgespeold in het bad en de creme er lekker ingedaan onder de douche :thumbup:

vielen weer super veel haren uit… maaaar blond 8) :inlove: :smiley: :mrgreen:

dees is het trouwens :mrgreen:

:mrgreen: Nu dus spannend afwachten tot het opgedroogt is en je weer daglicht ziet. :wink: Ellendig he die haaruitval…brrr hier nog steeds last van vanwege de stress van het afgelopen jaar. :wall: En dan is het dus ook nog eens superlang…mijn arme doucheputje 8)

afentoe is het hier zo van chips, het water loopt niet weg :think:

ow jaaaa haar :roll:

:hug: :-* voor jou :-*

morgen als ik iemand heb voor een foto te maken ga ik ff showen 8)

Hihi ik heb standaard afvoerontstopper in huis. :angel:

Leuk ben wel aagje nu natuurlijk! :thumbup: