Vent aan de deur

De bel gaat net, dus ik doe open. Een of andere vent met een briefje en een pen, dus ik denk al meteen, wat komen ze me aansmeren…

Hij zegt dat het om de grijze en groene bakken gaat en dat ze iedereen in komen plannen wanneer je je bak langer aan de weg moet laten staan, zodat ze schoongemaakt worden. En wanneer ik dat dus wil.

Dus ik denk ehh ja , leuk maar ehh? Dus ik vraag van, hoort dat bij de gemeente bij het ophalen of moeten we ervoor betalen?

“Oh, ja, een kleine bijdrage, € 6,50 per maand.”

Dus ik denk ja, uhhh 6,50 per maand, daar kan ik zelf ook wel water in mn bak voor gooien. Dus ik zeg, nou dat wil ik dan eerst even bespreken met mn vriend.

“Hoezo?”

“Nou, we wonen samen, dus dit bespreken we ook samen”

“Dus als u een broek koopt, belt u ook eerst uw vriend op”

Ik dacht echt, wtf is dit dan!!

Dus ik zeg, nee dat is voor mezelf en dit is gezamenlijk.

“Oh, nou dan streep ik uw huisnummer door, daag”

En toen ging ie weg…

:shock: :shock: :shock:

Ben ik nou gek of is dit nogal belachelijk? :roll:

leuk he.

Hier vragen ze altijd naar de hoofdbewoner. Blijkbaar zie ik er niet uit als een hoofdbewoner.

Die meneer die jij had heeft toch niet gezegd dat hij van de gemeente is? nou. Klaar. Dan is het ook geen colportage van de gemeente, dit is gewoon zo’n kliko-schoonmaakdienst.

Wat in de zomer trouwens leuker is dan in de winter, onze buurman heeft hierdoor nooit maden in zijn container.

ik weet niet of het mogelijk is? Maar bij een client bij wie ik werkte die hield een heel klein stukje zijn comtainer open d.m.v. een klein potje er tussen te zetten zodat de vliegen weg vliegen zeg maar :mrgreen:

Die had er ook nooit las van!

Mn vriend spuit de bak af en toe uit en verder valt het hartstikke mee. Maar daar gaat het me helemaal niet om. Ik heb niet gevraagd om een schoonmaakdienst en die vent komt ermee aanzetten en ik vond t gewoon wat aso en agressief overkomen hoe hij deed.

Wow! Wat asociaal zeg! :naughty:

Eigenlijk is het idd wel wat brutaal,

Maar ik moest wel lachen… sorry…

beetje gelijk heeft ie wel :wink:

Maar goed ik spuit ze zeker 1x per maand in de zomer met de hoge druk uit, daar ga ikzelf echt geen 6.50 voor betalen…

Nou inderdaad asociaal, het is gewoon dus een bedrijf met een hele aggressieve verkooptechniek. :thumbdown:

hoezo brutaal 8) :shock: :mrgreen:

Wij hebben de groene container trouwens ook altijd op een kiertje dmv een stukje hout.

als ze dan elke keer je kliko reinigen, dus vier keer in die maand, is het niet duur… maar zal wel per keer zijn!!

overigens zet ik al heel mijn kliko niet buiten elke keer, we betalen per keer dat je em laat legen, dus 12 euro per keer!! daar kan je veel op besparen!! dus springen we er regelmatig in om het aan te trappen.

hier een spuitbus tegen vliegende dieren, dan ook geen last van maden.

al zou jij overleggen of je mag poepen… wat gaat dat iemand anders aan :roll: .

Hier ook een keertje aan de deur die lui en toen ik aangaf zelf regelmatig de hogedruk erin te zetten kreeg ik als antwoord dat dat toch echt anders was als hun ‘behandeling’.

Nou echt… ze doen weinig anders als de hogedrukreiniger erop zetten hoor :wink: .

Wat in de zomer trouwens leuker is dan in de winter, onze buurman heeft hierdoor nooit maden in zijn container.

die containterschoonmaak is het enige waar ik ooit in ben getuind, maar hier hebben ze in de zomer een soort van aangepast rooster, dan komen ze amper :wall: :wall: :wall: echt trap er niet in, want ze deugen niet!!!

Ja precies, gaat niemand wat aan wat ik wel of niet overleg.

De groene bak staat hier ook lang niet altijd aan de weg, die zit echt niet zo vaak vol. De grijze wel altijd, want wordt 1x per 2 weken geleegd. Maar de grijze bak wordt er niet zo vies hoor. Hier betaal je trouwens gewoon een bedrag per huishouden, niet per keer dat ie geleegd wordt. Maar die schoonmaakdienst is 1x per maand ofzo, dus niet helemaal duidelijk, mgoed, ik hoef t al niet meer.

We gaan trouwens toch volgende maand verhuizen dusja :stuck_out_tongue:

@lydia wrote:

leuk he.

Hier vragen ze altijd naar de hoofdbewoner. Blijkbaar zie ik er niet uit als een hoofdbewoner.

Vind dat toch altijd zo’n rare vraag. Zeg gewoon waar 't over gaat, als degene die er staat de bewoner niet is, hoor je dat vanzelf…

Had laatst ook zoiets: “zijn je ouders ook thuis” :lol: Oke, ben dan ‘pas’ 23 maar kom op, als ik de keus niet zelf mag of kan maken of ik stroopwafels wil kopen dan zeg ik dat vanzelf wel :mrgreen:

Ontopic, heb er ook nog niet eerder van gehoord, een container-schoonmaak-dienst. Met rooster en al wanneer je container langer moet blijven staan.

Moet je je dan ook afmelden als je niet kunt? :shifty:

Ja, kheb ook geen idee waarom dat gepland moet worden. We vergeten de bak ook wel eens buiten te zetten.

Hier vroeg ie ook of ik de hoofdbewoner was trouwens.

Aan de telefoon ook wel eens gehad “Zijn je ouders thuis?”

Had eigenlijk moeten zeggen “nee, toevallig niet” :mrgreen:

@Gab wrote:

Eigenlijk is het idd wel wat brutaal,

Maar ik moest wel lachen… sorry…

beetje gelijk heeft ie wel :wink:

MMmm ik vind niet dat die gelijk heeft als je samenwoont overleg je toch dingen? Een broek kopen vind ik heel wat anders dan een contract sluiten :wink:

Vaag, op meerdere fronten.

Brutale vent inderdaad. Ik hou niet van die ‘grappige’ opmerkingen. Vooral niet door bepaalde figuren, en al helemaal niet als zíj iets van mij willen.

En containerreiniging. :eh:

Het zal me worst wezen hoe de onze er vanbinnen uitziet.

Oké, hier word door mijn man ook bij tijd en wijlen er een keer een emmer sop in gekieperd, maar daar houd het wel mee op.

Ik heb zo’n stom gesprek ooit bij Dela gehad.

Werd daardoor gebeld en ze hadden ook nog best een aantrekkelijk voorstel.

Zitten overigens al bij Dela, maar ze had dus een ander aanbod/manier van verzekeren.

Ik was geïnteresseerd (normaal ook nooit, dus dat was al goed) en vroeg of ze me de informatie per mail kon toezenden zodat ik het nog eens rustig na kon lezen en met mijn man kon overleggen. Ik beslis sowieso niet graag aan de telefoon, dan stopt het bij mij gewoon.

Maar dat kon dus niet, moest direct beslissen, etc…

Dus kwam haar geweldige voorstel, dan maak ik de nieuwe polis in orde, stuur ik die op en kun je die doorlezen. Als het niet bevalt, bel je ‘gewoon’ op en kun je terug naar de oude polis.

Nou, doei hé.

Dus toen begon ze ook al ‘Heb je soms toestemming nodig van je man?’.

Dag hoor, mevrouw… :thumbdown:

@Noekie wrote:

‘O, dat weet ik niet. Hier heb je het nummer, kun je het zelf even proberen’.

@Anneke wrote:

@Noekie wrote:

Hahaha :thumbup:

@EstHe wrote:

@Anneke wrote:
@Noekie wrote:

Hahaha :thumbup:

Hihi dat heb ik ook wel eens gehad. Toen zei ik dat ik het niet wist en dat ie maar even bij ze langs moest gaan. Met de waarschuwing erbij dat het wel anderhalf uur rijden was :mrgreen:

OT. Pff.,. die vent is wel knap brutaal zeg :shock:

Wij hebben trouwens wel zo’n containerreinigingsdienst die onze kliko’s schoonmaakt. Maar ik weet nog niet zeker of we het wel voort gaan zetten. Heb er totaal geen zicht op wanneer ze komen en vind de kliko’s er niet bepaald schoner op worden. :?

@Anneke wrote:

@Noekie wrote:

:mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dat ga ik de volgende keer zeggen als ik weer zoiets heb :lol:

Vond 't trouwens wel raar dat ie niet later terug wilde komen ofzo, het was blijkbaar een nu of nooit aanbieding :eh: Ik koop nooit aan de telefoon of aan de deur (of op straat), wil altijd eerst even bedenken of overleggen, anders niet.