Venkelthee hoe?

Hoi hoi allemaal,



Aangezien we denken dat Nena wel wat buikpijn/krampjes heeft 's avonds dacht ik… ha… ik ga d’r venkelthee geven. Maarre… hoe doe je dat?

Ik las ergens 20 minutren voor iederen voeding maar dan slaapt madam altijd hoor! En als ze wakker is kan ik écht niet 20 minuten wachten totdat de venkelthee zijn werk doet want dan breekt ze de tent af (HONGER!)

Moet dat dan ook voor iedere voeding aangezien ze er alleen 's avonds last van heeft?



Bedankt alvast!

gr

muts

wat ik me kan herinderen schijnt venkelthee niet zo goed te wezen als men altijdt gezegd had door een bepaalde stof wat erin zit kan je wel op google vinden denk ik.

je kan ook cynababy(homepatische) gebruiken dat is in druppelvorm.

venkel thee legt de darmen stil dus het werkt wel maar de dag erna is het drama 2x zo groot.



rooibos thee is wel erg goed :thumbup:

dat kan je over de hele dag geven gewoon in een flesje

en anders alleen savonds bijv tussen de laatste 2 voedingen in.

cinababy werkt ook goed, maar dat mag je maar 3x per dag geven dus je kan ook een combi maken

hmmm… kan er niks over vinden op internet maar ik geloof jullie meteen… Ga morgen voor de rooibos!



Bedankt

gr

muts

hier een kleinstukje over venkelthee

http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/voedselveiligheid/natuurlijke+gifstoffen/in+kruiden/allylalkoxybenzenen/

hoi,



tess had in het begin ook last van haar buikje ik gebruikte rooibos thee puur. moet je even op de ingredienten kijken. ik maakte gewoon een fles thee die zette ik dan in de koelkast en ik deed het door elke voeding heen zo;n 20cc en dat ging erg goed.

succes.



liefs bianca

Bedankt!



Wat ik wel raar vind is dat venkelthee dan nog gewoon verkocht mag worden als het schadelijk is? Op het doosje van mij staat zelfs dat het voor baby’s met krampjes is???

Nou ja, Nena blijkt het toch niet te lusten… trekt een heel vies gezicht en gaat over haar nek… ha ha!

Morgen maar even rooibos halen, vanavond overigens geen krampjes drama dus dat is :thumbup: :thumbup:



gr

muts

@muts99 wrote:

Bedankt!



Wat ik wel raar vind is dat venkelthee dan nog gewoon verkocht mag worden als het schadelijk is? Op het doosje van mij staat zelfs dat het voor baby’s met krampjes is???


ja er worden ook dekbedjes verkocht voor babys :think: wat dat betreft doen mensen alles voor geld.
er zijn zelf hoofdkussens voor babys en dan bedoel ik een kussen waar iedereen op slaapt :wall:

doe maar lekker rooibos en cinababy en laat de venkel voor wat het is :-*

ha ha! Die rooibos krijg ik er ook niet in! Ze spuugt het meteen uit en gaat daarna meteen flink kokhalzen… Vandaag maar comfort melk gekocht, gaat nu meteen beter ook met spugen



gr

muts

Muts, ik hoop dat de comfort helpt voor Nena, maar Benthe heeft juist kramp door de comfort.

Had het CB al gezegd dat dat kon gebeuren.



Ik merk nu dat ze er dunne poep van krijgt en nu ook kramp. Ik ben het nu aan het mengen met standaard, maar ze heeft toch nog wel kramp…



Ik ga morgen dus ook maar rooibos halen…

Begreep ik nu dat je dus gewoon thee moest maken en dat extra door de fles heen doen???

Dus gewoon 150 water en daarbovenop een scheutje thee???

Hey Wisje,



Ik meng de comfort ook, dat is volgens mij ook het officiele advies van Friso hoor! Ik doe half om half (dus 2 normaal en 2 comfort) en voor de nachtfles 2 normaal en 3 comfort. Krampjes zijn echt een stuk minder, wel combi met cinababy, spugen doet ze nog wel veel vind ik. Maandag nog eens vragen bij het CB.



Die thee kun je dan gewoon door de dag heen geven, dus een slokje of theelepeltje af en toe. Ik heb het bij Nena geprobeerd maar die lust het echt niet, spuugt het meteen weer uit! Dus… mocht je in de buurt van Best zijn dan kun je nog een doos rooibosthee komen halen :lol: :lol: Anders drink ik hem zelf wel op!



Succes!

gr

muts



PS: eigenlijk toch raar dat de evolutie nog steeds niet heeft gezorgd voor compleet afgeleverde en afgemonteerde mensenbabies! Darmpjes nog niet ontwikkeld, maagklepjes die nog te pas en te onpas openstaan. Niet handig!!! :lol:

je kunt ook de melk aanmaken met slappe rooibosthee… ben je gelijk van het smaakprobleem af en het tussendoor modderen met flesjes…

Ik geef ook de rooibosthee door de melk, dat gaat hartstikke goed! En Jenna spuugde ook nogal, dus haar flessen zien er zó uit:



Ongeveer 100cc gekookte Bar le Duc (van gekookt kraanwater worden haar krampjes erger en van koude Bar le Duc kan je geen thee maken), zakje thee erdoorheen tot er een kleurtje aan zit, aanvullen met koude Bar le Duc tot 180 water. Poeder erbij en klaar. (Jenna krijgt 6 schepjes hypo-allergeen en 4 afgestreken schepjes nutriton, van te voren door elkaar geschud tegen klonteren).