venkel

Wat kan je hiermee (tja eten natuurlijk, maar hoe en wat?)

Vertel je lekkere recept!

hmm, vis lust ik niet…

Hier snijd ik venkel gewoon in reepjes, dan roerbakken met kip en als kruiden doe ik er vaak komijn, zout, peper en een een scheutje witte wijn bij.

Gebakken krieltjes erbij heerlijk.

Of de al aanwezige anijssmaak versterken met verse anijs en room… ook heerlijk :drool:

venkelstamppot!

Ovenschotel met venkel en zachte geitenkaas: https://www.ah.nl/recepten/recept?id=260456

Oh ik ben dol op venkel!

Ik gebruik venkel in runderstoofpotjes, in zelfgemaakte bolognesesaus en voeg dan nog gestampt venkelzaad toe.

Of ik maak tomatensoep met venkel:

300gr. venkel in stukjes gesneden

circa 300 ml water

300 ml gezeefde tomaten (kan ook uit blik)

1 gesnipperde ui

scheutje olijfolie

1 bouillonblokje

1 laurierblaadje

versgemalen zwarte peper

zout naar smaak (je hebt ook al bouillon nl)

Ui fruiten, venkel toevoegen, paar minuten bakken.

De rest van de ingredienten toevoegen en kwartiertje op laag pitje doorkoken.

ik zie al lekkere dingen voorbij komen :drool:

venkelsoep

venkelrisotto met tomaat en rode wijn

stoven met (kastagne)champignons, witte wijn en een beetje basilicum zegt hub hier :lol:

venkelsoep

venkel in stukken snijden, in olijfolie laten pruttelen, samen met wat kleingesneden ui. Dan 1 liter kippebouillon erbij, goed kruiden (peper, zout, beetje ketjap, beetje sambal). Als de venkel zacht is, met de staafmixer pureren.

Opdienen met gerookte paling. mmmmmmmmmmmmmm :drool:

Oja!! Ik hou van venkel :lol:

Ik roerbak hem vaak, of soep, of in de risotto :drool:

Hmmm krijg spontaan zin in 1 van ons lievelingsrecept (de enige waarbij we venkel eten)

Groentelasange met roomkaas en venkel.

@kiki1987 wrote:

Hmmm krijg spontaan zin in 1 van ons lievelingsrecept (de enige waarbij we venkel eten)

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=476616&rq=venkel+lasagne

Dat ziet en klinkt erg lekker Kiki!

Wel jammer van het aantal kcal en vet maar daar is een mouw aan te passen. Dank voor het delen!

Edit: Ik hou van vlees dus ik zou hier gebakken spekreepjes door doen en de roomkaas vervangen door een lightvariant.

En wordt de lasagne wel goed gaar en de bovenkant niet knetterhard?

Ik mis namelijk een saus die eroverheen gaat. Bechamel,- of tomaten/kaassaus.

door de helft snijden, koken en vervolgens in oven gratineren met kaas en pijnboompitjes is ook een lekker (simpel) bijgerechtje!

@fiep klophout wrote:

door de helft snijden, koken en vervolgens in oven gratineren met kaas en pijnboompitjes is ook een lekker (simpel) bijgerechtje!

Laat je het hart er dan in zitten ?

En het valt en staat met de kaassoort, welke gebruik je hierbij ?

Volgens mij heb ik het laatst op vlees gedaan en dan in de oven, maar kan er niet meer op komen waar ik dat vandaan had. Het was de eerste keer dat ik venkel at en vond het erg lekker. Roerbakken lijkt mij ook wel wat. Hoeveel knolletjes gebruik je dan? En ik heb de vorige keer het hart er niet uitgehaald volgens mij :eh:

@Karin2 wrote:

@kiki1987 wrote:

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=476616&rq=venkel+lasagne

Dat ziet en klinkt erg lekker Kiki!

Wel jammer van het aantal kcal en vet maar daar is een mouw aan te passen. Dank voor het delen!

Edit: Ik hou van vlees dus ik zou hier gebakken spekreepjes door doen en de roomkaas vervangen door een lightvariant.

En wordt de lasagne wel goed gaar en de bovenkant niet knetterhard?

Ik mis namelijk een saus die eroverheen gaat. Bechamel,- of tomaten/kaassaus.

nee hoor, als je genoeg kaas eroverheen doet niet. Soms alleen de randjes die tegen de ovenschaal zit maar dat is te doen!

Wij letten thuis niet veel op de kcal en vetten, dus bedankt voor het zeggen, kan ik er volgende keer toch rekening mee houden.

Venkel heb ik wel eens met zalm gegeten… in een vispakketje uit de oven. Zalmfiletje, plakjes venkel erbij, citroensap, zout, peper, dille en dan in aluminiumfolie in de oven. Lekker hoor!

Venkelsoep dan? Is vast wel een recept te vinden op internet…

Venkel kan trouwens ook prima in een salade.