Omdat Yari zo’n last heeft van krampjes heb ik vanmiddag venkelthee gehaald, maar wat is nou de bedoeling?
Moet ik het drinken (ik geef bv) of moet Yari het drinken en zoja hoeveel mag die dan hebben en wanneer?
Yari is nu 5enhalve maand oud en hij krijgt nog geen bijvoeding.
Alvast bedankt meiden :-*
Bij Veron werd venkelthee afgeraden , blijkt niet zo goed voor ze te zijn .
Weet eigenlijk de reden niet meer zo goed, als ik op het cb ben zal ik nog eens vragenw at de reden was…misschien weet iemand anders het hier!
Groeten loes
je kan beter rooibos thee geven paar druppels via een lepeltje.
en zelf kun je ook rooibosthee drinken en ik geloof ook venkelthee zelf drinken want dan komen de schadelijke stoffen niet vrij, geloof ik weet het dus niet zeker.
zelf heb ik altijd venkelthee gedronken en gegeven toen was dat hele gebeuren rondom venkel nog niet zo bekend.
idd venkelthee wordt sterk afgeraden…
je kan beter rooibosthee nemen die niet teveel theine bevat…
bij de reform en natuurzaken krijg je rooibosthee zonder teveel theine
en die heet Annique…zeker aan te raden…
hier heb ik die regelmatig gebruikt en binnen 30 min werd t ventje rustiger.
succes :-*
Is dat sinds kort dat ze venkelthee afraden?
Zit het hier braaf te drinken (maar echt lekker vind ik het niet :think:)
ik weet niet sinds wanneer…Maar sinds Odin geboren is,
kreeg ik zowel van de kraamzorg/cb als de huisarts een negatief advies over venkelthee.
Odin is nu bijna 8wk dus toch al een tijdje bekend.
@Natascha1975 wrote:
idd venkelthee wordt sterk afgeraden…
je kan beter rooibosthee nemen die niet teveel theine bevat…
bij de reform en natuurzaken krijg je rooibosthee zonder teveel theine
en die heet Annique…zeker aan te raden…
hier heb ik die regelmatig gebruikt en binnen 30 min werd t ventje rustiger.
succes :-
En hoeveel mag die daar dan van hebben een flesje of een paar druppels?
Ik wist het ook niet dat venkelthee slecht was, toen Sharon een baby was kreeg zij het gewoon :? .
Maakt verders niet uit ik ruil morgen gewoon de venkelthee om voor rooibos :thumbup: , ik vind die thee toch niet te zuipen dus das weer een probleem minder
:-
wat ik doe is bijv als je een fles vult van 120cc he.
je kookt 60cc voor, ik deed dat gewoon in de magnetron…
hier doe je dan een paar tellen t theezakje in…je maakt gewoon een hele lichte slappe thee ervan
hierna voeg je de overige 60cc koud water bij…en dan gewoon de 4 schepjes voeding…de temp zou dan goed moeten zijn.
ik ga strx ff t verhaal lezen…
hoi,
Hier raden ze van het CB inderdaad ook de venkelthee af. Ik kreeg als tip Cineababy van VSM. Ik heb het een paar keer gebruikt en bij Lana werkte het perfect. (maar zij krijgt ook alleen flesvoeding)
ik drink zelf elke dag rooibosthee met honingsmaak, heerlijk vind ik dat, dan komt het vanzelf in de bv,
venkelthee werde afgeraden door het cb,
@Natascha1975 wrote:
wat ik doe is bijv als je een fles vult van 120cc he.Ow dit mag echt niet hoor!!
je kookt 60cc voor, ik deed dat gewoon in de magnetron…
hier doe je dan een paar tellen t theezakje in…je maakt gewoon een hele lichte slappe thee ervan
hierna voeg je de overige 60cc koud water bij…en dan gewoon de 4 schepjes voeding…de temp zou dan goed moeten zijn.
ik ga strx ff t verhaal lezen…
Dit is veel te veel venkelthee ook al is het maar slappe thee het is nog te veel! De darmpjes kunnen hierdoor helemaal stil komen te liggen.
Heeft je kraamverzorgende dit niet afgeraden
jeanet ik heb t over rooibosthee geen venkelthee.
bij ons meimama’s doen we t allemaal zo…dat gaat prima.
en ik gebruik t sporadisch en max 1x per dag
@Natascha1975 wrote:
jeanet ik heb t over rooibosthee geen venkelthee.
bij ons meimama’s doen we t allemaal zo…dat gaat prima.
en ik gebruik t sporadisch en max 1x per dag
Ook al is het rooibosthee dan is het nog te veel voor een babytje, als je rooibosthee zo geeft mag het ook maar max 4 theelepeltjes.
Dat de meimama’s het allemaal doen wil nog niet zeggen dat je het ook moet doen he? (ik weet dat er veel tips en ervaringen uitgewisseld worden onderling in de maandtopics maar met zulke dingen zou ik het eerst wel overleggen met je Cb of kinderarts.
Ik ben zelf 7 jaar kraamverzorgende geweest en wij moesten in elk gezin zeggen dat er een max zat aan (toen ook nog) venkelthee en rooibosthee. Omdat de darmpjes er idd stil van kunnen komen te liggen.
Omdat er jaarlijks best wat kindjes in het ziekenhuis belanden met “luie/trage” darmen.
ohww okee…ik moet toch maandag naar t cb…
ik zal t voor de zekerheid eens navragen…
in elk geval thnxx voor je bericht
jeanet ben je trouwens undercover nu?
Je had toch voorheen de namen van de kids voluit vermeld
of verwar ik je nu met iemand anders :oops:
@Natascha1975 wrote:
jeanet ben je trouwens undercover nu?
Je had toch voorheen de namen van de kids voluit vermeld
of verwar ik je nu met iemand anders :oops:
Nou niet undercover hoor
De L en de P stonden al langer zo, maar heb Merlijn als M gemaakt
Zo ben ik niet zo makkelijk te googlen (mijn moeder heeft nogal de neiging om mij op forums op te zoeken :roll: en met een andere avater ziet ze misschien niet zo snel dat ik het ben )
ahaaa das idd wel beter als er op je gegoogled wordt :mrgreen:
aagjes ook :evil:
Ik heb wel venkelthee gebruikt bij mijn dochter.
Bij het Cb raadde ze ook rooibosthee aan …omdat er teveel suikers in de venkelthee zou zitten en dit de darmen lui kon maken.
Maar toen ik naar de tuinen ging en het voorlegde zei ze dat ze wel venkelthee mocht (zoveel als je wilt) maar dan moet je wel de biologische hebben.
Ik maakte gewoon een grote kan venkelthee en ipv water om de fles te maken deed ik er venkelthee in…dit later afgebouwd.
sneeuwitje
Sap-Simplex heeft hier wonderen verricht tegen krampen!!!
:thumbup: