Vendee, frankrijk-andere leuke tips?!

Hallo

wij gaan in de zomer naar Frankrijk.

het liefst in een deel waar het over het algemeen redelijk goed weer is. niet a la Nederland zeg maar :wink:

Is de vendee een mooi gebied? Qua weer en omgeving etc.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Naast de vendee kijk ik nog wel verder in Frankrijk hoor!

Dus andere tips, kom maar op!

wij zijn vorig jaar in vendee geweest, nou ja ongeveer :mrgreen:

camping la clarys plage en het was super !!!

eerste 2 dagen echt wat nederlands weer, daarna heerlijk.

Het was in augustus maar dus niet megawarm, gewoon lekker

Heb ik even bekeken!

Bedankt voor de tip!

Verder niemand?

Midi pyrenees via topic travel.

daar zijn we eind augustus begin sept geweest en het was behoorlijk warm in die tijd. zo’n 30 a 35 graden.

Hadden een huisje gehuurd.

Tnx!!

Verder niemand?!

Vendee zou ik zelf niet gauw heen gaan… staat bekend om het wisselvallige weer en hevige omweersbuien.

Ik zou eerder richting Dordonge of Ardeche gaan… maar dan zit je niet aan de kust. Ardeche is wel echt mega mooi!

Wij zijn twee jaar geleden naar camping La Guyonnière geweest in de Vendee. Heerlijk camping, mooie mobilhomes en grote kampeerplekken, een mooi zwembad en heel veel Nederlandse vriendjes voor onze zoon.

Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad.

@Cell wrote:

Vendee zou ik zelf niet gauw heen gaan… staat bekend om het wisselvallige weer en hevige omweersbuien.

Ik zou eerder richting Dordonge of Ardeche gaan… maar dan zit je niet aan de kust. Ardeche is wel echt mega mooi!

Van de camping die DKan noemt, heb ik toevallig net vandaag een folder gekregen. Zij promoten dat dit in een deel van de Vendee is met veel zon (staat ook wel in de statistieken als ik dat zo bekijk)

Maar als jij aangeeft dat de Vendee bekend staat om het niet zo prettige weer, dan bedenk ik me nog wel even denk ik.

Ardeche heb ik meer tips voor gekregen, ga ik me ook eens even in verdiepen!

Tnx meiden

Vendee valt qua zwaar weer wel mee. Je hebt juist meer richting bordeaux kans op zwaar onweer en Bretagne/Normandie op minder weer. Vroeger zijn we er wel vaak geweest en eigenlijk altijd mooi weer gehad; Maar het waren altijd wel echte strand- en camping vakanties. Niet heel veel te doen in de omgeving.

Dordogne zijn we vorig jaar geweest en dat hebben we gelijk ook wel gezien. Wel een mooie omgeving, maar zo veel valt er ook weer niet te beleven.

Dit jaar gaan we weer naar Bretagne. Vind het daar zo mooi en heerlijk. We hebben daar altijd geweldige vakanties gehad.

:thumbup:

Wij zijn afgelopen zomer voor het eerst naar Frankrijk geweest en ivm mooie weer voor de Vendee gekozen…na 1 week zijn we naar huis gegaan, ondanks de 2 weken die we geboekt en betaald hadden. We hebben bijna alleen maar regen gehad en ondanks de luxe stacaravan, vond ik het daardoor echt niets. Kids konden maar weinig doen door de vele regen. Ook idd onweer gehad. We zijn in juli geweest, voor ons 1 keer niet weer.

@diddle wrote:

Wij zijn afgelopen zomer voor het eerst naar Frankrijk geweest en ivm mooie weer voor de Vendee gekozen…na 1 week zijn we naar huis gegaan, ondanks de 2 weken die we geboekt en betaald hadden. We hebben bijna alleen maar regen gehad en ondanks de luxe stacaravan, vond ik het daardoor echt niets. Kids konden maar weinig doen door de vele regen. Ook idd onweer gehad. We zijn in juli geweest, voor ons 1 keer niet weer.

ja maar het was deze zomer overal in Frankrijk ( en de rest van Europa) slecht weer muv de middellandse zee. Wij zaten in de Dordogne, waren de eerste 3 weken van juli weg, hebben 1 week mooi weer gehad, 1 week zo-zo (wel 's avonds stormen en onwijze onweer etc) en de laatste week kwam de hemel zowat naar beneden en zijn we ook eerder weer naar huis vertrokken. Bijna iedereen hier in de buurt kwam eerder terug van vakantie en die zaten in alle delen van Frankrijk (Jura, Ardeche, Pyreneeen, Vendee, Bretagne). Mijn vriendin zat aan de middellandse zeekust bij Marseille en heeft wel prachtig weer gehad.

volgens mij was het overal drama, collegaatje zat in hoogseizoen in Cap d’agde (zuid fr) en was ook bar en boos…

Ik zat in de Loire (camping parc du fierbois), ter hoogte van de vendee, niet ver daar vandaan… daar zou het 2 weken 26 gr worden. Nou, op de heen en terugreis was het 34 en daar tussen in meestal 21 tot hooooguit 23 gr en toch wel regen…

Ik had zoiets van, neu, hier niet meer.

Mijn moeder (echte frankrijkganger) roept altijd…als je maar onder Valence zit, zit je qua weer goed…

Wij zijn 2,5 weken in de dordogne geweest en super weer gehad! Vrienden zaten 2 uur lager, op visite geweest en toen wij aankwame was dat voor hun de 1e dag dat ze opstonden met de zon (na 1,5 week) We hebben zelf 2 weken schitterend weer gehad. ! nacht regen en wind. 1 keer overdag wat miezer en een paar dagen half bewolkt, maarz odra de zon kwam was het weer vestjes uit!

Wij zaten vorig jaar de eerste 3 weken van juli in de Cevennen, net even boven Avignon/Orange en hebben 3 weken *(^%#@ weer gehad! We zijn 1 dag naar Montpellier geweest om naar de Tour de France te kijken. Toen we dat in februari bedachten had ik visioenen van zitten in wijnvelden onder een parasol met 35 graden. In de wijnvelden zaten we wel maar het was 16 graden en het regende :think: