velours gordijnen wassen

Wij hebben velours (fluweelachtige) overgordijnen. Nu zijn ze echt heel erg vies geworden. Ik ben eens rond gaan bellen om ze te laten stomen, maar schrok me echt rot van de prijzen :shock: . Ik weet eigenlijk niet of ik ze zelf kan wassen… Wie heeft hier verstand van? We hebben een machine met extra grote trommel en een handwasprogramma erop. Zou ik het niet kunnen proberen met een fijnwasmiddel :think:

ik zou velours gordijnen echt niet zelf wassen.

je loopt zo’n groot risico dat het niet goed gaat dat ik de kosten voor het stomen dan maar voor lief zou nemen.



misschien dat iemand anders de goudentip heeft voor het wel zelf wassen van velours gordijnen.



suc6

Heb je niet een stuk stof waar je het mee kan proberen. Ik weet wel dat velour kleding die je zelf wast erg mooi uit de droogtrommel komt. Ik denk wel dat het krimpt als het katoenen velour is.

ik heb het maar geprobeerd :think: Zou het in de droogtrommel mogen?? Ik heb zo’n heel kort fijnwasprogramma op mijn machine, is maar 30 minuutjes. Ik ben heel benieuwd… Maar mochten ze toch helemaal mislukken dan gaan we gewoon voor nieuwe gordijnen! Als ik iedere keer een paar honder euro moet betalen voor het stomen, heb ik aan deze gordijnen ook niets :oops:

Had het ook gewoon in de wasmachine gedaan…koud wolwas ofzo kan er volgens mij weinig mis gaan…

Droger zou ik niet doen eerlijk gezegt :think:

Droger zou ik persoonlijk een te groot risico vinden… maar idd een koud wasprogramma moet toch kunnen?

Ik zou ze nat ophangen!!! voor te drogen doe ik ook altijd :mrgreen: heb geen velourse gordijnen.

Ik zou ze ook niet in de droger doen…



Gewoon nat weer op de rail hangen en dan kunnen ze daar drogen…

Velours gordijnen krimpen in de machine ! Je moet ze naar een stomerij brengen hoor. HIer krijg je iig garantie als het goed mis gaat :shifty:



Edit :

Hihi je hebt het al geprobeerd lees ik :slight_smile: Nou inderdaad nat ophangen en hopelijk passen ze nog ! :pray:

Ik doe ze altijd op koud wolwas wassen, en gewoon nat ophangen dan hangen ze ook uit. Zeker niet in de droger doen.

Ik heb het eerste gordijn eruit gehaald. Hij is echt superschoon geworden :dance: . Mijn ouders hebben dezelfde gordijnen en hadden ze dus laatst laten stomen voor 250 euro :shock: :shock: . Ze konden van te voren geen garantie geven voor het resultaat :wall: . nu zitten er bij hen vlekken in die er daarvoor niet inzaten!!! Het resultaat valt me heel erg mee! Ze zijn iets gekreukeld en wat gekrompen helaas. Maar ik denk dat daar met de haken nog wel wat aan te verstellen valt. Ik heb ze nu nat dicht opgehangen, misschien rekken ze nog wat. Ze zijn ook nog wel iets gekreukd, maar dat hangt misschien ook nog wel uit. Ik ga de andere in ieder geval ook doen!!

Ah ik lees je topic nu pas. Ja goed dat je ze gewoon gewassen hebt!

Hebben wij ook gedaan, op een wolwasprogramma…ging prima! :smiley:

We hebben geen droger gebruikt. Gewoon vrij nat opgehangen…en ze zijn niet gekrompen.

Je kunt ze altijd strijken aan de andere kant… :wink:

250 euro :shock: Belachelijk wat een geld !!

Ik hoop voor je dat het krimpen uiteindelijk meevalt.



En als je ze gaat strijken, wel aan de binnenkant doen :thumbup: