veiligheids chek woonhuis

ik ben net gebeld voor een veiligheids chek vor ons huis, dit omdat er veel zou worden ingebroken worden in de stadt enschede





ze vroeg of ik een afspraak wilde maken, dan komt er een adviseur in ons huis die kijkt of het huis veilig genoeg is…



ik zei tegen haar dat ik het zowiezo niet alleen door de telefoon wilde doen! maar via de post!!!



het klonk allemaal netjes, de adviseur zou zich legitimeren, krijg deze week nog een bevestigingsbrief, met alle informatie erop! web adres enz…



maar nu zit het me toch in de maag!! is het wel veilig wat ik nu heb gedaan??? ze vertelde ook dat ik de afspraak rustig kon afzeggen en er geen verplichtingen aan zitten!!!



maar ze kunnen tegenwoordig zoveel!! en ze zijn tegenwoordig zo brutaal!

brr krijg steeds meer het gevoel dat de mensheid niet meer te vertrouwen is tegenwoordig, en ik een hele domme zet heb gedaan!!!

kim



denk dat het zoiets is dat ze je zo gaan zeggen dat je huis veiliger kan en je dan een beveiliging systeem proberen te gaan aansmeren.



weet je de naam van dat bedrijf nog dan kun je het even googelen dan kom je vanzelf wel wat reacties tegen

Waarschijnlijk zijn het gewoon verkooppraatjes. Als je je huis wilt beveiligen kan je denk ik beter gewoon zelf gaan uitzoeken op wat voor manier je dat zou doen.

:wall: :wall: ooww kan mezelf wel voor de kop slaan! 't komt het overvalt me gewoon en dan weet ik nooit wat ik moet zeggen1

Herkenbaar hoor.

Tegenwoordig ben ik heel onaardig, en zeg ik overal nee tegen.

Maar het zou ook zo iets voor mij zijn om dan ja te zeggen, en achteraf spijt te krijgen.

Wanneer je de brief in huis krijgt kun je gewoon afzeggen, zit je nergens aan vast lijkt me.

je kan m gewoon afbellen en zeggen dat je geen zin hebt hoor, maar dan proberen ze altijd een andere afspraak te maken, gewoon zeggen dat je het echt niet wil, ze kunnen komen maar voor een dichte deur staan en dat je nu de verbinding verbreekt.



of je laat de adviseur komen en dan alsnog voet bij stuk houden dat je het niet wil, zo krijg je wel een lijstje wat er volgens hun nog moet gebeuren en kun je dat later zelf doornemen om te kijken wat je er van vind!

tip: zorg dat je niet alleen bent! dan kunnen ze je namelijk ook niet zo snel vast praten!



Heb voor afspraken gebeld bij een hypotheek adviseur vandaar :slight_smile:

Zon telefoontje heb ik laatst ook gehad over de veiligheid in je huis en beveiligings systemen, maar heb toen gevraagd wat kost zon beveiligings systeem, toen ze het bedrag noemde zei ik dus dat het dan geen zin had om iemand hier naar toe te laten komen heb er geen geld voor en dan is het voor hun verspilde tijd!



Mocht je een bevestigings brief krijgen voor je afspraak kan je toch gewoon afbellen!

ik zou eerlijk gezeld afbellen met de mededeling dat je iemand in de familie hebt die pas een inbraakbeveiliging heeft geinstalleerd oid :oops:



Zeg overigens ook altijd nee tegen dit soort mensen, geen interesse. Pas vroeg iemand over energiebesparing aan de deur: oh dus u heeft geld genoeg. Ik : ja hoor, geld als water :mrgreen: vind het altijd zo vervelend als ze zomaar op de stoep staan of opbellen. Als ik wil overstappen regel ik het zelf wel hoor :eh: