veilige ramen

Wat hebben jullie allemaal op de ramen zitten om te voorkomen dat jullie peuter eruit kan? Ons zoontje gaat binnenkort in een groot bed en kan dan dus makkelijk gaan rondlopen op zijn kamertje. Hij kan nu nog niet bij de sluiting om het raam los te kunnen krijgen, maar ik wil uiteraard op tijd goede sluitingen en/ of beveiligingen op het raam hebben. Hebben jullie goede tips?

Wij hebben nieuwe handvaten geplaatst op de ramen van de kamer van onze dochter, daarin zit een slotje verwerkt. Dus ze zijn op slot nu en de sleutel ligt veilig opgeborgen. Het zijn sloten met een speciaal veiligheids kenmerk.

Bij ons zit er ook een slotje op, maar dat vind ik geen doen. Het raam gaat een paar keer per dag open en dicht en mijn man vergeet continu dat sleuteltje te gebruiken en het sleuteltje kunnen we er niet in laten, anders krijgt onze peuter hem nog met gemak open, dus hier hebben we er nu een raambeveiliger opgezet zodat hij maar een klein stukje open kan. Werkt prima en het kost maar een paar euro.

wij hebben er een slot met sleutel opgezet omdat ze inderdaad al in de vensterbank stond en er bij kan :shifty: .

En het raam dus groter is als zij zelf en naar buiten opent bbrr.

We gaan nu ook een slot op onze balkondeuren zetten zodat ze boven veilig rond kan lopen.

Ik had eerst van die uitschijfbaren geleiders gekocht. Dan kun je bepalen hoe ver je het raam open doet en hem daar vast zetten.

Maar met een beetje kracht kun je hem er door duwen en dat werkt dus niet als je het raam dicht hebt.

Mutti dat van jou lijkt me ook wel wat. MAar kan hij nou echt niet verder of als je hem inknijpt wel? Want dan vind ik het niet zo veilig.

Als je knijpt wel, maar daarvoor moet je heel veel kracht zetten en dat lukt een peuter echt niet :wink:

dank jullie voor de berichten. die dingen die jij er op hebt staan mutti…dat lijkt me wel wat ja. En als je ze heel hoog aan t raam zet, dan komt je peuter er helemaal al niet bij denk ik.