veelvuldig huilen al vanaf jonge leeftijd

het boek leze: het geheim van de blije opvoeding. even googlen of kijken bij bol

je zou idd een dagboekje bij kunnen houden. probeer eens geen appelsap te geven, zo min mogelijk suiker, en geen melk. het calcium krijgen ze ook binnen doormiddel van een extra stukje fruit.

mijn jef kon ook niet tegen appelsap. ene keer harde ontlasting, dan weer dun met slijm. teveel suiker, had ik een stuiterbal in huis, en van melk ging ook zijn darmen te keer.

je hebt waarschijnlijk gewoon een heel gevoelig meiske. hoogsensitief heeft dat toch? volgens mij zijn daar ook boeken over te lezen.

idd veel regels, en als je iets gedaan wilt krijgen van haar, dan vraag je het met niet met: wil je… want dan heeft ze een keuze, maar zeg je: ik wil dat je…

ik wens je iig veel succes.

oja, bloesem heb ik ook bij jef gebruikt, hielp wel, maar uiteindelijk ben ik toch bij een goede homepaath terecht gekomen, en nog helpt zij mij en ben ik zeer tevreden :thumbup:

Succes!

Hoop over een paar weekjes op een goed berichtje hier :slight_smile:

Dank!

@ Konijn, ik ben zelf niet zo van straffen (te vaak op de gang) en belonen (stickers) a la de nanny.

Ik moet zorgen voor duidelijkheid waardoor zij al niet wil huilen omdat ze

weet dat het geen zin heeft. Haar goede gedrag wordt dan vanzelf

beloond met bijv leuke activiteiten omdat het zo gezellig is.

(in mijn klas, groep 5, vroegen de kinderen in het begin: en, wat krijgen

we als het goed gaat :roll: . Kinderen leren er niet veel van, maar leren

wel gewenst gedrag te vertonen om de beloning…)

@ Maria; dank voor je tips. We vermoeden wel al een tijdje dat ze hoogsensitief is,

van het hele rijtje herken ik er 3 niet en bij de rest talloze voorbeelden.

Maar dit is dan ook gelijk de reden waarom wij ws relatief te zacht omgaan

met haar huilen, bang haar van streek te maken. Niet helemaal de bedoeling, wij gooiden al het huilen op een hoop terwijl er toch wel verschil

in oorzaak zit(overprikkeling of manipulerend gehuil) .

Je boekentip ga ik zeker nakijken!

En idd, naar voedsel ga ik ook kijken. Suiker reduceren! Melk drinkt

ze maar één beker per dag gelukkig. Appelsap niet zo heel veel (sappen

met als basis appelsap mijden we al)

Voor de rest hebben we gelukkig geen problemen met haar, zijn erg van

de structuur en duidelijkheid, vooral zodat ze niet van slag raakt.

Nu heb ik voor mijzelf weer het één en ander op een rijtje… heel fijn!

Het heeft ook alles te maken met hoe ik mijzelf voel, ben net ziek geweest,

dus moe, niet fit en dan ga ik toch minder om met het huilen waardoor het

eigenlijk nog erger wordt en ik er nog minder goed mee omga. Waardoor

ik weer een schuldgevoel krijg en daarna een gevoel van falen…

Nu zie ik gelukkig alles weer positiever, ben fit, niet meer moe en ga er

(nog) beter op letten! Met weer wat nieuwe ideeën. :-*

oja, idd. als je niet lekker in je vel zit dan pikken ze dat meteen op. zelfs mijn jongste, dat is de zoetheidzelve, en ook die gaat ineens murrelen. en vlak daarvoor heb ik dan een inwendige woedeaanval gehad :mrgreen: ben net verhuisd, en dat brengt de nodige stresssss op 8)

veel succes met al je plannen, en falen doe je volgens mij niet hoor :hug: want je bent ermee aan de slag. en ik heb ook zeker mijn woedeuitbarstingen gehad bij jef toen hij klein was, en hij vind me nog steeds lief, hij is nu 15jaar :inlove: dus geef jezelf een schouderklop, en je kleine meid een dikke kus :-* niet zo hard zijn voor jezelf :wink:

:mrgreen: thanks!

Herkenbaar dus. Pffieuw.

Huilde jouw Jef ook zoveel?

@ Kroes, het zou mijn verhaal kunnen zijn.

Ook onze oudste doet dit.

Hij is nu ruim 4 jaar.

Hij reageert overal heftig op.

is hij boos, dan ook heeeel boos

is hij verdrietig dan ook heeeeel verdrietig

is hij blij dan ook heeeeeel blij.

Y. was verder alleen wel een huilbaby.

Ook hij is overal op getest, met name omdat hij zulke rare ontlasting had. Ze hebben bij hem ook getest op parasieten. dit had hij niet.

Hij voelt ook perfect aan hoe ik mij voel, en we reageren beide heftig op elkaar.

Ik heb een dagindeling voor hem (op het hema planbord) dat werkt goed voor hem. ook houd hij niet van veranderingen.

Ik kan bij de test van een hoogsensitief kind alles met ja invullen.

Wij hebben nu hulp gezocht richting de alternaieve weg en we hebben er erg veel baat bij.

hij was een miepje :mrgreen:

en ook dana kan redelijk miepen. ook ineens heel bang zijn. en dan ook voor haar papa. mama moet alles doen, terwijl hij echt een hele lieve vader is.

jef huilde al als er iemand per ongeluk tegen hem aan liep. hij was ervan overtuigd dat die meneer het expres had gedaan.

heel vermoeiend vond ik dat. gewoon rustig uitleggen dat dat niet het geval was, en idd vooral niet boos erom worden, dat werkte echt averrechts. ook bij dana trouwens. als ik iets boos zeg dan word het veel erger, als ik het heel rustig zeg wat ik van haar verwacht, of vind of uitleg geef van iets onder het huilen door dan kalmeerd ze veel sneller. maar ozo vermoeiend af en toe he. niet dat ze heel veel huild, zoals jij aangeeft bij olivia te hebben, maar wel herkenbaar.

heb je blog even gekeken, en wat een moppie is ze zeg. lijkt wel een engelte :inlove: en wat een gave dingen maak jij :thumbup:

ik wil ook een beklede agenda :smiley: 8)

@knollie1 wrote:

@ Kroes, het zou mijn verhaal kunnen zijn.

Ook onze oudste doet dit.

Hij is nu ruim 4 jaar.

Hij reageert overal heftig op.

is hij boos, dan ook heeeel boos

is hij verdrietig dan ook heeeeel verdrietig

is hij blij dan ook heeeeeel blij.

Y. was verder alleen wel een huilbaby.

Ook hij is overal op getest, met name omdat hij zulke rare ontlasting had. Ze hebben bij hem ook getest op parasieten. dit had hij niet.

Hij voelt ook perfect aan hoe ik mij voel, en we reageren beide heftig op elkaar.

Ik heb een dagindeling voor hem (op het hema planbord) dat werkt goed voor hem. ook houd hij niet van veranderingen.

Ik kan bij de test van een hoogsensitief kind alles met ja invullen.

Wij hebben nu hulp gezocht richting de alternaieve weg en we hebben er erg veel baat bij.

Wow. Precies eender. Goh. Doet mij toch wel wat goed :mrgreen:

ben ik niet de enige.

Ik zeg al een paar jaar dat haar emoties met hoge pieken en diepe dalen

gaan. Ik heb deze week ook gedacht aan een planbord, denk dat het die

van de hema wordt.

Welke alternatieve weg?

Op zich zijn die emoties niet erg, mag ze allemaal tonen. Alleen merk ik

(nu achteraf) dat we te snel toegaven als ze ging huilen. Omdat we niet

wilden dat we compleet overstuur zou raken. Gooiden het al snel op

moeheid, overprikkeld etc.

Nu heb ik vanmorgen duidelijk uitgelegd dat als zij huilt om haar zin bijv

te krijgen, dat we dan niet meer reageren totdat ze weer rustig is. Ik

heb verteld dat we van haar houden, maar niet van het gehuil.

(het begon nl vanmorgen al met huilend wakker worden, omdat ze haar

bed uit wilde om 6 uur)

@maria74 wrote:

hij was een miepje :mrgreen:

en ook dana kan redelijk miepen. ook ineens heel bang zijn. en dan ook voor haar papa. mama moet alles doen, terwijl hij echt een hele lieve vader is.

jef huilde al als er iemand per ongeluk tegen hem aan liep. hij was ervan overtuigd dat die meneer het expres had gedaan.

heel vermoeiend vond ik dat. gewoon rustig uitleggen dat dat niet het geval was, en idd vooral niet boos erom worden, dat werkte echt averrechts. ook bij dana trouwens. als ik iets boos zeg dan word het veel erger, als ik het heel rustig zeg wat ik van haar verwacht, of vind of uitleg geef van iets onder het huilen door dan kalmeerd ze veel sneller. maar ozo vermoeiend af en toe he. niet dat ze heel veel huild, zoals jij aangeeft bij olivia te hebben, maar wel herkenbaar.

heb je blog even gekeken, en wat een moppie is ze zeg. lijkt wel een engelte :inlove: en wat een gave dingen maak jij :thumbup:

ik wil ook een beklede agenda :smiley: 8)

Oh ja, miepen. Herkenbaar woord hier :mrgreen:

Ze ziet eruit als een engeltje ja :inlove: Is ook heel vaak een engeltje

hoor :inlove: We genieten echt, maar die heftige emoties zijn soms vermoeiend.