veelplasser

ja, dat is Teun dus 8)

hij moet zo vaak naar de wc dat hij er zelf gek van wordt…en het met buitenspelen regelmatig fout gaat de laatste tijd omdat hij geen zin heeft om weeeeer te moeten plassen.

ik heb het nu een aantal dagen geturft. Hij gaat gemiddeld 14 keer per dag naar de wc, waarvan 2 keer om te poepen, de rest plassen. En niet een paar druppels maar gewoon een normale hoeveelheid.

hij drinkt best veel, heeft hij altijd al gedaan.

maar zoveel naar de wc, dat is toch niet normaal??

hebben meer kinderen dit? En wordt het uiteindelijk minder of moet ik eens naar de huisarts omdat er iets aan de hand kan zijn?

hij heeft dit trouwens altijd al gehad, maar de laatste maanden lijkt het steeds meer te worden.

Ik zou inderdaad even naar de huisarts gaan Gewoon voor de zekerheid, Joost plaste in het begin enorrrrrm vaak toen hij net zindelijk was Maar dat waaide wel over

En als je zegt dat hij ook heel veel drinkt, dan zou ik voor de zekerheid even het tripje maken Is er niets aan de hand dan des te fijner, maar misschien heeft ie dan in ieder geval een tip of een idee over de oorzaak.

hier hetzelfde. ook echt vaak plassen op een dag, en altijd gewoon volle ladingen. hij drinkt ook vrij veel, maar op het kdv drinkt ie niet meer dan andere kindjes en ook daar plast ie absoluut vaker dan andere kindjes.

ik sta zo af en toe op het punt om er mee naar een dokter te gaan, maar vind het nog niet zo alarmerend dat ik echt tot een afspraak maken kom…

Fiep: ja, dat gevoel heb ik dus ook…ik zie mezelf al zitten bij de huisarts 'hij plast zoveel :eh: ’

Jubbes: Teun is nu ruim een jaar zindelijk maar het lijkt niet minder te worden. Jij denkt dat een huisarts zinvol is in deze?

@mama van Teun wrote:

Fiep: ja, dat gevoel heb ik dus ook…ik zie mezelf al zitten bij de huisarts 'hij plast zoveel :eh: ’

Jubbes: Teun is nu ruim een jaar zindelijk maar het lijkt niet minder te worden. Jij denkt dat een huisarts zinvol is in deze?

Drinkt hij ook zoveel dan :think:

Een huisarts raadplegen is toch altijd zinvol als je een vraag hebt.

gR MELANIE

Abnormaal (wat is abnormaal??) veel plassen en drinken komt bij suiker ook voor. Niet dat ik dat meteen denk, maar ik denk dat ik toch een tripje HA eraan zou wagen.

Succes

@delicious wrote:

Abnormaal (wat is abnormaal??) veel plassen en drinken komt bij suiker ook voor. Niet dat ik dat meteen denk, maar ik denk dat ik toch een tripje HA eraan zou wagen.

Succes

suiker is idd het enige wat ik kon vinden, en nano heeft van alle andere kenmerken er geeneen :think:

Ik heb hier op het punt gestaan toen het met zindelijk worden ook helemaal niet lukte. niet gek; hij plaste zo op een dag 8 keer wel op de wc, maar twee keer niet. en dan heb je toch twee ongelukjes op een dag. Maar ik weet zeker dat mijn ha zou zeggen: tja, hij is 3,5, als ie nog niet zindelijk is, is dat echt geen grote uitzondering.

Inmiddels gaat het met dat zindelijk-zijn wel goed, en ik heb het idee dat dat veelvuldig plassen bij nano ook beetje in fases gaat. Momenteel valt het iig wel weer mee. :think:

Ja je zou aan ‘suiker’ (diabetes type 1) kunnen denken maar dan is er echt meer aan de hand en kun je een bezoekje aan de ha echt niet een paar weken uitstellen om het aan te kijken. Het zou mij trouwens niet verbazen als een ha het wel zou gaan controleren als je met die vraag bij hem komt…