Veel vruchtwater

Afgelopen dinsdag bleek op de 20-weken echo dat ik wel erg veel vruchtwater heb. Ik ben dan ook voor een uitgebreide echo naar het ziekenhuis doorgestuurd. Het was even spannend maar gelukkig is ons kindje in orde. Er is verder ook geen oorzaak gevonden voor het vele vruchtwater. Gewoon normaal voor mij dus.

Het probleem is echter wel dat ik door het vele vruchtwater (te) veel harde buiken heb. Ik moet dus acuut minder gaan werken en het rustig aan gaan doen.

Zijn er meer dames die meer vruchtwater dan gebruikelijk hebben en wat is jullie ervaring? Ik heb namelijk geen idee wat ik nog kan verwachten.

jha ik had ook RUIM vruchtwater, ook alles goed met thomas had alleen een heeeele dikke buik :wink: jha en toen uiteindelijk mijn vliezen braken was het dan ook geen stoppen meer aan en bleef het maar lopen, niet een kraan die je open zet maar echt een waterval :mrgreen: zoals je het toilet doorspoelt zeg maar

hier ook, een 4 of 5 liter :shock: :lol: :lol: :lol:



ik had zwangerschap suiker :wink: daar kwam het door :smiley:

Kimmetje jij een dikke buik van Thomas??? Welnee :liar: :liar: :mrgreen:



Ik had ook veel vruchtwater. Nathalie deed het goed daarop :mrgreen: had veel ruimte om te bewegen en ook ik had een vrij flinke buik.

Wat bij mij wel een nadeel was: Nathalie was dus continu in beweging doordat ze lekker kon zwemmen, alleen ik was daardoor tot aan de bevalling misselijk omdat ze dus overal tegenaan bumpte :?

ik had ook veel vruchtwater bij de 1e…



ben toen meerdere malen getest op zwangerschapssuiker ( had ik niet)



maar dat was ook omdat ons manneke een beetje groot uitgevallen is :mrgreen:



maar zoals ze al heel gezegd er kunnen meerdere redenen zijn…

Ik had ook erg veel vruchtwater en ben in mijn zwangerschap ook getest op suiker dat was gelukkig negatief, bij de eerste trouwens ook veel vruchtwater.

Ook ik ben in het bezit van een mooie plons vruchtwater, zoals de VK dat hier zegt. Bij Lara had ik het ook dus het zal wel bij mij horen.

Mij is altijd gezegt dat het een goed teken is. En heb er ook niet echt last van, afgezien van een enorme buik.

Bedankt voor jullie reacties. Mij is ook gezegd dat mijn placenta en vliezen het gewoon goed doen. Ik hoop wel dat door minder te gaan werken de harde buiken minder worden. Ik ben er niet echt gerust op.

Ja ik had ook veel vruchtwater, een super grote buik en een klein kindje,

Ik had erg veel last van harde buiken, Gewoon lekker rustig aan gaan doen en veel ontspannen, Lekker genieten van je zwangerschap(ookal is dat soms makkelijker gezegt dan gedaan,Maar probeer het)



Op een gegeven moment was ik ook minder gaan werken en was ik niet meer gaan fietsen naar mn werk maar gaan brommeren,



Sterkte! :hug:

Ik had bij Pete ook veel vruchtwater. Bij 30 weken was mijn buik al net zo groot als iemand die hoogzwanger is, dus ook de ongemakken (zoals kindje tegen ribben voelen en slecht kunnen bukken) had ik ook al vrij vroeg.

Als je veel vruchtwater hebt, staat er mee spanning op de baarmoederwand, waardoor je meer harde buiken hebt. Hierdoor kunnen de weeen eerder beginnen of kunnen je vliezen breken. Vanaf 30 weken moest ik dus volledig stoppen met werken op advies van de verloskundige.

Al die weken hoopte ik dat ik de 37 weken zou redden, omdat ik heel graag thuis wilde bevallen. Toen ik de 37 weken passeerde mocht hij wel komen. Uiteindelijk ben ik pas 10 dagen overtijd bevallen, wel gewoon een thuisbevalling.



Ik denk dat je na 30 weken zwangerschap nog een groei-echo ga krijgen om te kijken of je kindje binnen de marges zit, omdat bij teveel vruchtwater je kindje ineens veel kan groeien. En ze zullen ook een keertje onderzoeken of je zwangerschapssuiker hebt, dat is ook een van de oorzaken van teveel vruchtwater.

Hier bij de eerste ook een waterval :smiley:



En inderdaad wat meerdere zeggen mega dikke buik bij 6 maanden dachten ze dat ik al bijna moest bevallen. Ze dachten dat mijn kindje enorm moest zijn en gingen er niet vanuit dat het veel vruchtwater was. Wat achteraf wel bleek het bleef inderdaad maar lopen.



Veel harde buiken gehad al gauw en ben ook 2 weken eerder gestopt met werken. Mijn zoon is 3 weken te vroeg geboren en hij was 48 cm en 2950 gram.



Veel sucses bij je zwangerschap !!

DAmes even een update hier over Luna…



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=57831