Hoi dames,
Misschien een rare vraag, maar ik zit te denken aan eicel donatie.
Weet niet hoeveel vraag ervoor is?
Wil eerst (heel ego ik weet het) zelf een kind krijgen.
Maar aangezien ik weet hoeveel moeite het veelparen kost zwanger te worden…
Dus… Hoeveel vraag is ernaar?
XXXX
Andrea
Denk dat er op zich veel vraag naar is. Voor ons was het de enige optie nog om zwanger te kunnen raken. Ben vervroegd in de overgang aan het raken.
De kans om zwanger te kunnen worden is misschien nog maar 1% voor ons.
Wij hebben er voor gekozen om te blijven proberen en een kindje (of 2) te gaan adopteren. We willen een kindje wat van ons beiden is of wat van geen van beiden is.
Maar er zijn genoeg paren, weet ik uit het zoeken naar informatie en van de gyn die er om zitten te springen!
Ik vind het heel nobel van je, het schijnt heel zwaar te zijn. :thumbup:
:-* Deedee
@Treffertjes wrote:
Wil eerst (heel ego ik weet het) zelf een kind krijgen.
Heel ego zegt ze dan… Dat is toch niet egoïstisch?! Ik vind het super dat je zoiets zou durven (en wilt). Ik kan je geen antwoord geven op hoeveel vraag ernaar is maar ik wilde alleen even zeggen dat ik het wel heel super van je vind dat je zoiets zou willen doen voor een ander!
Het is toch helemaal niet ego om eerst zelf een kind te willen? Ik vind het super van je dat je erover nadenkt om eicellen te gaan doneren, allesbehalve egoïstisch!
Alhoewel we zelf 5 jaar in de mm hebben gezeten en er heel veel moeite voor hebben moeten doen om zwanger te worden, zou ik zelf geen eicel kunnen afgeven voor een ander. Ik zou er nog over nadenken als het om naaste familie ging of een hele goede vriendin, dan zou ik het misschien doen. Maar niet aan een vreemde. Ik zou toch zelf heel erg sterk het gevoel hebben dat er een kind van mij rondloopt, waar ik zelf niet voor mag zorgen. Ik heb grote bewondering en respect voor mensen die dat wel kunnen.
Ik denk dat er zeker wel vraag naar eiceldonatie is. Alleen zijn de regels daarvoor best streng, geloof ik. Het gaat anders in z’n werk dan mannen die zaaddonor zijn. Het precieze weet ik er niet van, maar dan zou je dat een keer moeten uitzoeken of navragen. Ik weet wel dat eicellen niet ingevroren kunnen worden, dus je hebt niet ergens een soort van eicelbank.
Is ongetwijfeld veel vraag naar, informeer bv eens bij wat fertiliteitsklinieken die bv ook een zaaddonoren bank hebben. En ik geloof dat ze zelfs ‘bij voorkeur’ vrouwen willen laten doneren die een ‘af-gezin’ hebben omdat je toch een stukje risico loopt ivm het hormoongebruik voor het opwekken van de eitjes. :thumbup: Dus eerst lekker ego aan jullie gezamelijke gezin werken en daarna komt pas de rest ! Succes allereerst met zwanger raken!
Enneuh offtopic; Jippieeee gefeliciteerd!! :mrgreen: :inlove: :dance:
Dank je, Rhiannon! :-*
Okay okay, ben dus niet zo heel erg ego :oops: !!!
Hij is duidelijk meiden hahahahaha.
Ik krijg er zo een goed gevoel bij de idee.
Zelf ben ik met mijn ex-man ook 5 jaar bezig geweest om zwanger te worden.
Tijdens mijn 3 ICSI behandelingen zijn er met elke punctie minimaal 25 follikels uitgehaald.
Waarvan er gemiddeld 12 van bevrucht werden…
Vandaar dat ik er dus aan aan het denken ben!
Kan toch dan in 1 behandeling meerdere helpen?
Of zie ik dat weer verkeerd? :oops:
Ik zou ze ook niet zomaar “weggeven” moet er niet aan denken dat ik de verkeerde mensen help!
Je kan het natuurlijk nooit 100% zeker weten…
Maartoch!
Fijne zondag dames!
Andrea
oja Jippie GEFELICITEERD :inlove:
Jippie, ik zie het nu pas! Gefeliciteerd!!!
Lijkt mij inderdaad dat je meerdere mensen in 1 x blij kunt maken met de eicellen, al weet ik er ook niet veel van. Ik denk dat er best veel vraag naar is. Hier wat meer info gevonden: http://www.freya.nl/web_eiceldonatie/ecdfaq.php
Succes!