veel te weinig drinken (zevenjarige)

Anna Sofie drinkt gewoon haast niks.

Heeft ze nooit echt gedaan, maar ik maak me een beetje zorgen om de hoeveelheid die zij op een dag binnen krijgt.

Als ze 2 volle glazen op drinkt op 1 dag, dan is het veel :?

Ze mag van mij zo’n beetje alles drinken inmiddels, als ze maar drinkt, maar dat werkt dus ook niet.

Vanmiddag bracht de vader van een vriendinnetje haar thuis en hij zei ook al dat ze echt haar drinken niet op wilde drinken.

Papa gaat nu morgen een literfles kopen en haar vertellen dat ze die elke dag aan het einde van de dag leeg moet hebben gedronken.

kent iemand dit, of weet je nog andere tips?

Ik weet alleen edat we met Lieke hier exact zelfde zitten ( is nu net 3 dus ook minder lichaamsgewichtt) ,… 1 beker lukt haar bij het ontbijt maar de rest van de dag bestaat uit aanmoediging complimenten en lichte dwang tot drinken , gisteren heeft ze idd 2 bekertjes leeggedronken maar veel is het niet, ( zijn geen gorte bekers nl) …

wat ms een optie bij anna sofie kan zijn is drinken leuker maken met een rietje?

of ene speciale beker door haar uitgezocht? Waar eerst maar es een halve liter inzit ( dan bijv een in een keer ghele liter?)

euhm als uiterste , als echt drinken niet wil… zelf gewoon van drinken met water aangelengt invriezen als ijsje haar aanbieden ( is wel een drastisch iets,maar mocht het problemen geven in haar gezondheid bijv is het een optie) ,

iig succes en ms kun je bij de ggd via school is informeren , is vaak inloopdag of ochtend waarop e zo binnen kan komen met zulke soort vragen ,

succes bianca

Mijn zoon van nu bijna 14 heeft altijd zo weinig gedronken…eigenlijk al vanaf dat hij 7 maand oud was.

Het wordt wel beter, maar hij is nu 14 en drinkt over de dag verdeeld denk ik krap 1 liter vocht.

Op school drinkt hij zowieoz een halve liter (tenminste dat neemt hij mee :wink: )

En thuis ehm…'s middags 1 bekertje en af en toe in de avond nog wat.

Ooit maakte ik me er flink druk om, maar hij lijkt er oprecht genoeg aan te hebben.

Ook de huisarts waar ik met hem heen ben geweest destijds kon niets doen. Je kunt het er tenslotte niet met een trechter ingieten he? :mrgreen:

Het heeft hem nog nooit een probleem opgeleverd trouwens.

ik vind het wel een probleem, ook al levert het (nog) geen problemen op.

Te weinig vocht geeft wel risico’s he, denk aan nierstenen, kanker, urinewegproblemen. Alle drie die dingen komen bij ons in de familie veel voor, dus ik wil dat ze gewoon drinkt. Punt. Ik maak er geen drama van hoor, maar het is wel lastig.

Bianca, dat doe ik ook. Ze mag alles drinken, op elke manier. Rietjes, bekers, waterflesjes, desnoods een tuitbeker :mrgreen: maar ze drinkt gewoon niet.

Maar met een trechter er in gieten is idd geen optie :wink:

ja meis ik bedoelde meer als tips, hahaha wou niet af doen aan jou ideen hoor,

ik herken het gewoon van lieke hier en ook daar helpt niks ,

is ook niks dat ze zo lekker vind dat ze alsmaar kan drinken wat ze wil…

succes er mee en

:-* van anna sofie

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kén de risico’s en de problemen maar al te goed, maar hetzelfde als wat ik al zei: ik kán en wil hem niet dwingen meer te drinken helaas…

Ik heb 2 van zulke kinderen. Vanaf dat ze geboren zijn is het niet drinken en dagelijks strijd. Iemand de gouden tip??? Ik lees mee.

Nienke is al een keer 9 dagen opgenomen omdat ze uitgedroogd was.

Omdat Guus een nierbekkenverweiding heeft (nier vergroot en blijft teveel vocht in achter) maak ik me er ook wel eens druk om.

De oudste luidtert gelukkig nu redelijk goed en moet van mij tijden sde maaltijden een beker drinken en op school met fruit en om 3 uur uit school een beker. Totaal dus 5 bekers op een dag. Is te weinig volgens de norm, maar ik ben er al blij mee.

De jongste vertikt het dus echt, als hij 2 a 3 bekertjes op een dag drinkt … en dan mag hij als zijn beker leeg is een tumtum pakken!!! Geeft hij niks om “hoeve niet snoepje” is zijn commentaar terwijl hij enorme snoepkont is als hij de kans zou krijgen.

Hier dus dagelijks strijdpunt.

Petri

Hier ook 2 kinderen die nauwlijks drinken.

Bij ons helpen zelf maak ijsjes redelijk.

Heb ijsblokvormpjes (o.a. hartjes) gekocht en vul die met diksap of limo, even in de vriezer tot het een beetje hard is, half ijsstokje erin en weer verder laten vriezen.

En dan mogen ze er zoveel van hebben als ze willen, werkt hier wel goed op het moment. :think:

ik heb hier soms problemen mee met duco maar op het moment gaat het aardig goed eerst deden we net zo lang een tuit beker nu neemt hij soms 3 rietjes want dat is stoer maakt mijn niks uit als hij maar drinkt

ook heb ik van avent eerder de grootste bekergehad met een soort van rietje en di ekon je aan je riem van je broek doen en dat was wel helemaal het einde want dat was stoer en als hij zijn beker leeg had stond hij al weer in de koelkast te neuzen naar nieuwe

ook samen met de kids een kan drinken voor in de koelkast maken (meer kids meer kannen optie) en dan hebben wij (jongen) prinsen randja en draken ranja en piraten ranja met krokodillen bloed

Rooie groene oranje fruit ranja ( je hebt genoeg verschillende in de winkel qua smaken en kleuren) en dan de kinderen fantasie gebruiken hier werkt dat goed (ook met oppas kids die niet wouden drinken)

en stoer hoor op school want heel veel kids willen vaak met duco ruilen als het om drinken gaat want piraten ranja is nu wel heel speciaal en anders moet ik na school hun mama vertellen waar je die koopt heel erg grappig vind ik dat wel :wink: