Veel spugen

De laastste week spuugt Lynn extreem veel terug na de voeding. Vaak als ze gespuugd heeft dan wil ze ook snel weer drinken. Ze krijgt borstvoeding op verzoek en ik heb het idee dat de voeding erg snel komt. Meestal haal ik haar tussendoor van de borst af om te laten boeren maar ook dan spuugt ze echt grote golven uit.

Ik dacht misschien heeft ze reflux maar dan de ongecompliceerde variant dus alleen spugen en weinig klachten.

Ziet iemand herkenning?

Ja, mijn kinderen hebben het beide gehad.

Wat mij verteld is, is dat als ze tevreden zijn, goed groeien en er verder niet echt last van hebben, er niets tegen/aan wordt gedaan. Over het algemeen groeien ze er overheen met een maand of 6. (de meeste baby’s hebben volgens mij deze vorm van reflux in meer of mindere mate)

De osteopaat waar ik met Mika heen ga ivm reflux, vertelde de eerste behandeling indd ook dat eigenlijk alle baby’s tot 2 a 3 maanden reflux heeft omdat het bij iedere baby een “open verbinding” is. Na die maanden, behoort het maagje in de goede stand te draaien. (bij Mika dus niet gebeurd.) Zolang ze er geen last van heeft…

Mika had wel 40x in het uur het zuur op n gegeven moment, dus die moest aan de zantac. Nu door de behandelingen bij de osteopaat zijn wij bijna reflux af.

Sean ging vanaf 4 maanden extreem veel spugen. Het kwam er echt met veel kracht uit! Door een papje te maken van johannesbroodpitmeel bleef zijn voeding beter in zijn maagje en spuugde hij veel minder!

Ik zou anders even langs de ha gaan.

ze spuugt nu minder maar ze blijft vaak zoeken naar voeding , daarna weer krijzen van de pijn en dan flink zoeken en het zelfde ritueeltje weer.

Iemand nog tips wat ik kan doen

Drinken stilt de pijn zeggen ze bij reflux.

Zou toch eens naar de ha gaan. :hug:

tl spuugde ook erg veel. Wij hebben bedje schuin gezet en papje johannesbroodpitmeel gegeven. Dit deed ik in een spuitje, en dit sabbelde ze dan lekker op, hierna gewoon de borst aanbieden. Werkte goed, ze spuugde nog wel maar niet zoveel. Met 10.5 maand was het pas voorbij…

ha zou ik hier nog niet om heen gaan, eerst dit proberen, naar ha kan altijd nog

en nog wat uitgeprobeerd?? Hoe gaat het nu?

Ik lees nu net je vraag. Misschien heb je wat aan het volgende artikel:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/spugen-2.html

M’n zoontje heeft in het begin ook af en toe flink gespuugd. Hij had er zelf geen last van, was vooral een wasprobleem. Goed laten boeren. Wat langer rechtop houden na een voeding. Als hij snel weer wil drinken, dezelfde borst aanbieden zodat hij minder binnen krijgt. Dat heeft bij ons wel goed geholpen. Succes!