Veel spugen

Ons kleine meisje is nu 8,5 maand en spuugt erg veel. Ben donderdag met haar naar de huisarts geweest en volgens hem heeft het geen medische oorzaak.

Het is dus zo dat als ze voeding heeft gehad we niet met haar op de arm moeten gaan lopen. Als we haar in de maxi-cosi zetten spuugt ze altijd. Of ze nou een uur geleden of net de fles heeft gehad.

Op zich is het natuurlijk niet zo heel erg, maar ze zit dus zelf steeds onder de spuug en haar jasje, het boxkleed alles zit er iedere keer onder.

Nu had de huisarts het erover dat je de voeding wel in kon dikken en dat dat mischien zou helpen.

Heeft iemand hier ervaring mee en waarmee kan ik het indikken?

Groetjes Gismo

Wij hebben Johannesbroodpitmeel gebruikt. Is een oranje doosje, heet nutriton dacht ik. kan je gewoon kopen bij drogist en bij ons ook bij de ahxl. Dikt de voeding in waardoor ze het minder makkelijk omhoog krijgen. Tanisha kreeg er alleen na 1 maand te dikke ontlasting van, dus hou dat ff in de gaten!

Bedankt voor de tip. Ga ik daar is even naar kijken. Ik hou haar ontlasting zeker in de gaten.

hier ook een kleine die spuugde na johannesbroodpittenmeel heet nutriton en het spugen is weg :thumbup: en mischien als je de laatste fles van haar hier iets dikker mee maakt dat ze dan ook de nacht fles niet meer wil het geeft namelijk ook een volzadigde gevoel in de maag :think:

Hendrika, nou mischien is het dan ook goed voor de nacht dus. Ze komt n.l. nog steeds iedere nacht en bij het cb vinden ze dat ik haar dan niks meer mag geven. Na 3 weken dit geprobeerd te hebben hebben we toch maar besloten dat we haar 's nachts gewoon die fles weer geven.

ik zelf heb zoiets van op het buro hebben ze makkelijk praten jij zit thuis met je kindje en hun vernemen er niks van als je meisje nou gewoon behoefte heeft aan die fles waarom dan oversteur laten worden omdat hun vinden van niet?

nee net wat je zelf aan geeft in die andere topic je bent er al aan gewent en ik denk dat je als gezin ook het meeste rust krijgt als ze lekker die fles krijgt want een huilend overstuur kindje is toch ook niet fijn midden in de nacht en wie weet hoe lang het nog duurt die fles.

voor het spugen zou ik zeker johannesbroodpitten meel proberen en misschien werkt het ook voor snachts succes :thumbup:

haha

hier ook JBPM om de laatste fles in te dikken zodat ze wat beter slaapt.

het is idd om het spugen tegen te gaan

nutriton, het oranje pakje

kan je gewoon in de winkel kopen ± €5,=

Ik ga morgen direkt zo’n pakje halen.

hier ook jhbm werkt super

dacht van de week doe het een x zonder om te proberen nou meteen weer fout spuugde alles onder

ik doe het zo

ik maak het klaar voor de hele dag

maak 600 ml gekookt water

ongeveer 12 schepjes jhbm

met de staafmixer doen ander klont het zo

even af lateb koelen en in de koelkast

voor de fles doe ik

100 ml gekookt water + 6 schepjes

en daarna koud de jhbm erbij vullen tot 190 ml ongeveer

en met de 3 standen speen geven

ik heb weken lopen klooien ermee en nu ik het zo doe gaat het goed miss heb je er wat aan

Bedankt voor de tip :thumbup: daar kan ik zeker wat mee.