veel spugen

Mijn zoontje van 6 maanden spuugt heel veel. Ik word er echt moedeloos van :cry: Hij heeft wel 5 truitjes per dag aan. Heeft constant een slap om. Ligt altijd op een stapel hydrofieleluiers enz. Ik had gehoopt als hij bijvoeding zou krijgen dat het minder zou worden, maar dat is helaas niet het geval. Vanmorgen om 9.30 heeft hij fruit op als ik hem dan om 12.00 uit bed haalt spuugt hij nog fruithap uit. In zijn flessen gaan 6 schepjes JBPM en dan nog spuugt hij tot de volgende voeding aan toe.

Maandag moeten we weer na het CB, maar ik weet al wat ze gaan zeggen, dat is nml iedere keer zo. Zolang hij aankomt (ook al zit hij onderin de curve) en hij er zelf geen last van heeft doen ze niks.

Heeft er iemand nog tips? Zou Nutrilon AR beter werken dan die losse schepjes JBPM?

Groetjes Anne

In de AR zit geloof ik een soort van zetmeel wat als bindmiddel werkt. Deze wordt wel dikker dan JBPM, en vormt echt een compacte massa. Het is het proberen waard zou ik zeggen…

Succes ermee :hug:

Jep de A.R werkt net iets anders./ Hoe weet ik niet maar toen ik BV gaf en de JBPM er aan toevoegde spuugde ze ook veel meer.

Succes en een knuf voor je wasmachine :mrgreen:

Hallo,

Finn heeft ook altijd veel gespuugd, maar kwam idd nog altijd wel gewoon aan dus wordt er niks aan gedaan. Ik dacht ook met bijvoeding wordt het wel beter, maar nee hoor, fruit, brood, kwam er allemaal net zo makkelijk weer uit.

Pas nu Finn zit, staat e.d., dus meer rechtop gaat leven zeg maar, wordt het minder en heeft hij niet meer altijd een slab om en ren ik er niet altijd meer met doekjes achteraan (en loop ik er zelf ook weer wat beter bij :smiley: ).

Ik had ook wel gelezen dat zodra ze meer rechtop zitten/staan het beter wordt en dat het met een jaar nagenoeg over moet zijn. Finn spuugt nog wel, maar meer als hij verkouden is, niet fit is, te druk is e.d.

Dus geen tip, maar mijn ervaring is dat het dus echt minder wordt!

Sterkte ermee!

Groetjes Hilda

Oww pff herkenbaar die stapel hydrofielluiers en de heele dag die half doorweekte slabben pff.

Helaas geen nuttige tips, Joost kreeg van te voren klaargemaakte melk met jbpm , maar of het nou iets uithaalde… hmm Het ging vlak na zijn eerste verjaardag over Dan schijnt dat "maagklepje"wat meer volgroeit te zijn, dat klopte bij Joost dan wel

Sterkte meid , ik ken je wanhoop :hug:

Ik heb laatst nutricia gebeld met een voedingvraag…

Ik ben :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: geholpen… zitten daar echt voedingsdeskundigen…die ook ECHT luisteren.

De oplossing was bij mij een andere speen… weet niet waarom, maar hij spuugt nu ook minder…

Daarmee zeg ik niet dat het bij jou ook het geval hoeft te zijn…

Maar als het op voeding aankomt bel ik geen cb meer maar Nutricia…

Tel: staat op de verpakking van Nutrilon…

succes ermee. :smiley:

Bij jasper en Anna heeft alleen de tijd geholpen (heb echt alles geprobeerd, andere voeding, medicijnen)

bij anna stopte het abrupt na 9 maanden, bij jasper na 7 maanden

toevallig (of juist niet) is dat we bij beiden we 1,5 maand koemeleiwitvrij hebben gevoed (bij Anna BV en bij Jasper KV) waarbij het verdween, maar bij provocatie van koemelk niet meer terugkwam.

Succes! Ik weet dat ik er op den duur niet meer tegen kon om altijd onder de kots te zitten samen met mijn kind…