Veel spugen

Lynn spuugt vanaf het begin al heel veel. Echt het gulpt er vaak uit. Vaak is de melk nog gewoon zoals het uit de borst komt en zonder klontjes. Eerst dacht ik dat het kwam, omdat zich dat allemaal nog een beetje moest reguleren met de hoeveelheid zeg maar.

Maar ze is morgen al 12 weken dus dan zou dat spugen toch wel minder moeten worden :think:

Hier tot een maand of 5 met spuuglapjes rondgelopen en altijd ouwe truien aan omdat Wout zoveel spuugde. Hij leek er geen last van te hebben en groeide goed, is vanzelf over gegaan… Als je kindje moeilijk slaapt, veel huilt als ze ligt of slecht groeit misschien eens laten kijken of er iets moet gebeuren (reflux behandelen) maar anders zou ik zeggen rustig afwachten…

groetjes!

Ze huilt inderdaad niet overdreven en ze groeit hartstikke goed. Dus dan maak ik me er maar niet al te veel zorgen over.

Hai Gismo,



Theije doet het ook hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Hij stroomt ook zééér regelmatig over en onze wasmachine draait dan ook overuren :lol: .

is daar iets tegen te doen of niet? :think: Jayden geeft ook steeds mondjes terug… :frowning: soms met klontjes, dan weer niet…

Haha ja hier dus ook. Mijn hemel wat een golven komen er soms uit.

Spuugdoekjes gaan er door alsof het zakdoekjes zijn.

Volgens mij is er weinig aan te doen. Dan zou je eerst moeten kolfen en er van die johanesbroodpit toestand door moeten doen, maar ja dan is de hele intensie van de bv weg lijkt mij. Het is toch een soort van bijvoeding lijkt mij.

Mijn wasmachine en droger zitten nu bij hun wekelijkse praatgroep wegens burn out…



Even alle gekheid op een stokkie… nog steeds kampioen verspugen hier… Maar nu ze wat vaster eet gaat het wat minder makkelijk. Maar ze heeft dan ook reflux.

Ja daar heb ik ook op gezocht, maar die kenmerken heeft Lynn verder niet.



Reflux lijkt me best heftig, omdat die kleintjes dan ook echt pijn hebben toch?

Eerst was het niet duidelijk dat ze pijn had want ze huilde niet van het spugen. pas na ongeveer 2 en een halve maand begon ze veeeel te huilen ( en bloed te spugen) omdat de slokdarm ontstoken was geraakt. Nu krijgt ze er medicijnen voor en buiten het spugen merk je niets aan haar. ( behalve dat ze altijd stinkt :mrgreen: )

Ja dat geeft een zure lucht natuurlijk.



Al moet ik zeggen dat ik de lucht van gespuugde bv minder vind stinken dan fv.

Samara, kan zij ook zo ver spugen? Dat deed mijn oudste ook, die spoot zo 2 meter verder tegen de muur aan :shock: . Had ook reflux. Daar is Theije’s spuug niets bij terwijl dat ook nog wel een aanzienlijke hoeveelheid is :lol:

Oh ja hoor… toen ze een week of 3 a 4 was leek het net een scene uit The exorcist. Ik werd er moedeloos van, ze hield helemaal niets binnen. Met het gevolg dat ze 2 maanden in het ziekenhuis heeft moeten liggen wegens niet groeien en uitdrogings gevaar. Ze heeft ook twee maanden sonde voeding gehad ( mijn bv :inlove: )

Hier ook een kindje dat nu nog ontzettend veel spuugd.

Ze ruikt dan ook bijna altijd zuur :cry: .



Ze heeft er gelukkig geen last van, het blubt gewoon uit haar mondje, en dan gaat ze weer vrolijk verder.

De wasmachine maakt hier ook overuren, en de truitjes zijn niet aan te slepen (soms wel 7 per dag).



Ik hoopte dat het beter zou gaan als ze vast voedsel zou krijgen, maar aangezien ze nu pas een beetje kan eten (tongriempje is vorige week doorgeknipt, want ze kon het eten niet naar achteren krijgen) komt het echte eten wel heel langzaam op gang…



Maar ik heb goede hoop dat als ze straks kan zitten (en dus meer rechtop is) het een stuk minder wordt. :pray: